Arkivet: Blutch
Første gongen eg såg teikningane til den franske kunstnaren og serieskaparen Blutch, var på teikneseriefestivalen i Angouleme i Frankrike i 2010, der han stilte ut illustrasjonar. Då kjende eg ikkje til arbeida som nærmar seg jazzkulturen på slikt rikt vis – ikkje berre artistane, men også publikummet, samlarane, alle dei typete typane der ute. No har teikneserieforlaget Fantagraphics samla ein del av materialet hans på over knapt 100 sider i boka Total Jazz.
Total Jazz har vorte ei nydeleg bok. Blutch er meisterleg i skildringa av det viltre, uregjerlege og ofte frigjerande potensialet i jazzen, ikkje minst i måten han visualiserer sjølve musikken på, tonane som fyller rommet, enten dei kjem frå Wayne Shorters saksofon eller Sonny Sharrocks gitar.
Det er mykje å humre over i boka, som likevel både tidt og ofte får lesaren inn i ein særeigen melankoli. Nokre figurar går att, særleg Miles Davis, som Blutch får til å likne på ei slags urkraft som gjennomstrøymer alt. Er du glad i jazz, er dette ei bok du bør få tak i.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Første gongen eg såg teikningane til den franske kunstnaren og serieskaparen Blutch, var på teikneseriefestivalen i Angouleme i Frankrike i 2010, der han stilte ut illustrasjonar. Då kjende eg ikkje til arbeida som nærmar seg jazzkulturen på slikt rikt vis – ikkje berre artistane, men også publikummet, samlarane, alle dei typete typane der ute. No har teikneserieforlaget Fantagraphics samla ein del av materialet hans på over knapt 100 sider i boka Total Jazz.
Total Jazz har vorte ei nydeleg bok. Blutch er meisterleg i skildringa av det viltre, uregjerlege og ofte frigjerande potensialet i jazzen, ikkje minst i måten han visualiserer sjølve musikken på, tonane som fyller rommet, enten dei kjem frå Wayne Shorters saksofon eller Sonny Sharrocks gitar.
Det er mykje å humre over i boka, som likevel både tidt og ofte får lesaren inn i ein særeigen melankoli. Nokre figurar går att, særleg Miles Davis, som Blutch får til å likne på ei slags urkraft som gjennomstrøymer alt. Er du glad i jazz, er dette ei bok du bør få tak i.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»
Teikning: May Linn Clement