Ambisiøst for kvinnekor
Marit Tøndel Bodsberg Weyde er dirigent.
Foto: Anna-Julia Granberg
CD
F. Valen, A. Nordheim, E. Hovland, K. Nystedt, B. Kruse:
Kom regn
Kvindelige Studenters Sangforening; dir.: Marit Tøndel Bodsberg Weyde. LAWO 2017
Kvindelige Studenters Sangforening (Universitetet i Oslo) er verdas eldste akademiske kvinnekor. Sidan oppstarten i 1895 har dei ein lang tradisjon med å framføra nye, ambisiøse korverk, og det nye albumet deia, Kom regn, er heller ikkje nett prega av easy listening-musikk. Interessant nok er det den eldste, snart hundre år gamle modernistiske musikken som kling mest «ru»: Fartein Valens (1887–1952) tonesetjing av Maria-hymnen «Regina coeli laetare» («Himmeldronning, fryd deg») frå To motetter for kvinnekor, op. 14 (1931).
Kvindelige Studenters Sangforenings ypparlege framføring gjer oss merksame på det spesielle med Valens kormusikk, der dei musikalske parametrane er så ulike kvarandre stilistisk: Harmonikken er krast moderne, fri for tradisjonell tonal spenning (dissonans) og avspenning (konsonans). Men stemmeføringa og rytmikken er så tradisjonell at han kunne vore teken frå ein tre hundre år gamal Bach-kantate. Denne kombinasjonen er det som gjer Valens musikk så eineståande.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
CD
F. Valen, A. Nordheim, E. Hovland, K. Nystedt, B. Kruse:
Kom regn
Kvindelige Studenters Sangforening; dir.: Marit Tøndel Bodsberg Weyde. LAWO 2017
Kvindelige Studenters Sangforening (Universitetet i Oslo) er verdas eldste akademiske kvinnekor. Sidan oppstarten i 1895 har dei ein lang tradisjon med å framføra nye, ambisiøse korverk, og det nye albumet deia, Kom regn, er heller ikkje nett prega av easy listening-musikk. Interessant nok er det den eldste, snart hundre år gamle modernistiske musikken som kling mest «ru»: Fartein Valens (1887–1952) tonesetjing av Maria-hymnen «Regina coeli laetare» («Himmeldronning, fryd deg») frå To motetter for kvinnekor, op. 14 (1931).
Kvindelige Studenters Sangforenings ypparlege framføring gjer oss merksame på det spesielle med Valens kormusikk, der dei musikalske parametrane er så ulike kvarandre stilistisk: Harmonikken er krast moderne, fri for tradisjonell tonal spenning (dissonans) og avspenning (konsonans). Men stemmeføringa og rytmikken er så tradisjonell at han kunne vore teken frå ein tre hundre år gamal Bach-kantate. Denne kombinasjonen er det som gjer Valens musikk så eineståande.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Una og Diddi er to storforelska studentar som må halde forholdet skjult, fordi Diddi alt har ein kjærast.
Foto: Arthaus
Gjennombrotet
Elín Hall herjar i dette vakre, velskrivne dramaet av Rúnar Rúnarsson.
Greil Marcus er musikkskribent og kulturanalytikar.
Foto: Thierry Arditti / Courtesy of Yale University Press
Kvifor Marcus skriv
Den nye boka til Greil Marcus er ein kamuflert sjølvbiografi.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Erling Kittelsen er blant dei mest mangsidige av norske poetar, skriv Jan Erik Vold.
Rondanecupen på Otta er ei bridgetevling stinn av tradisjon.
Foto: Otta bridgeklubb
«Det finst bridgespelarar i kvar ein avkrok.»
Jill Stein på eit valkampmøte i Dearborn i Michigan 6. oktober. I vippestaten Michigan fryktar demokratane at Stein skal ta mange røyster frå Harris.
Foto: Rebecca Cook / Reuters / NTB
Stein kan velte lasset
Jill Stein, kandidaten til Dei grøne, er valjokeren demokratane gjerne skulle vore forutan.