JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Skål for Mose

Mose Allison vert tolka og heidra av fleire artistar på eit nytt album.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Mose Allison, som døydde i 2016, inspirerte mellom andre Van Morrison.

Mose Allison, som døydde i 2016, inspirerte mellom andre Van Morrison.

Pressefoto

Mose Allison, som døydde i 2016, inspirerte mellom andre Van Morrison.

Mose Allison, som døydde i 2016, inspirerte mellom andre Van Morrison.

Pressefoto

2908
20191206
2908
20191206

Blues

Diverse artistar:

If You’re Going To The City: A Tribute To Mose Allison

Fat Possum/Border

Han laga ein heilt eigen miks av jazz og blues, Mose Allison (1927–2016), ein songar og pianist som også vert ståande som ein av dei største låtskrivarane i siste halvdel av det tjuande hundreåret. Nett dette siste går det an å få stadfesta med If You’re Going To The City: A Tribute To Mose Allison, ei ny plate der eit fint knippe artistar framfører sine versjonar av songane hans.

Ein skal ikkje undervurdere potensialet slike prosjekt har som døropnar. Eg oppdaga sjølv Mose Allison gjennom ein av hans ivrigaste lyttarar og fortolkarar, nemleg Van Morrison, som særleg i 1990-åra løfta fram songskatten hans ved mange høve, på konsertar med Georgie Fame og på samarbeidsalbumet Tell Me Something: The Songs of Mose Allison (1996).

Stor breidde

Sidan den gong har verdsveven vorten ei blanding av global jukeboks og levande arkiv, og vegen er kort frå versjon til versjon. Det mest påfallande med If You’re Going To The City er breidda i artistane som har late seg inspirere av Allison. Utgivinga dokumenterer i særleg grad kor viktig musikken hans har vore for rocken opp gjennom.

Somme lesarar veit alt litt om dette: The Clash gjorde jo ein versjon av «Look Here» for fire tiår sidan, på Sandinista! (1980), og då The Pixies gav ut Bossanova (1990) for tre tiår sidan, var visstnok songen «Allison» om vår mann: «And when the planet hit the sun/ I saw the face of Allison.»

Frank Black er med på If You’re Going To The City, og det er også Iggy Pop, som hygger seg gjennom ein stålkul «If You’re Going To The City» med små, velplasserte innslag av latter, og får det til å høyrest ut som songen var skapt for han. Eit par gode råd kjem han også med, for dei som skal gå i møte med byens mange farlege freistnader.

Syrleg og kritisk

Taj Mahals raspete, slentrande versjon av ein av dei verkeleg store Allison-klassikarane, «Your Mind Is On Vacation», er eit anna høgdepunkt, for sjølv om eg har høyrt songen tusen gonger før, må eg berre smile over treffsikre stikk mot verdas mange tankelause pratmakarar: «If silence is golden, you couldn’t raise a dime/ because your mind is on vacation and your mouth is working over time

If You’re Going To The City får fint fram at Mose Allison kunne vere både kul, skarp, syrleg og kritisk, idet vi vandrar frå Bonnie Raitt til Loudon Wainwright III og vidare til Richard Thompson, for å nemne somme av dei som er med her. Kanskje sprikar det litt når ein skal vise fram eit slikt mangfald, men det får vi heller tole. Denne samlinga representerer uansett ein flik av noko større og peikar vidare i nye retningar inn mot Allisons katalog og forgreiningane han har skapt. Det er ikkje lite, berre det.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Blues

Diverse artistar:

If You’re Going To The City: A Tribute To Mose Allison

Fat Possum/Border

Han laga ein heilt eigen miks av jazz og blues, Mose Allison (1927–2016), ein songar og pianist som også vert ståande som ein av dei største låtskrivarane i siste halvdel av det tjuande hundreåret. Nett dette siste går det an å få stadfesta med If You’re Going To The City: A Tribute To Mose Allison, ei ny plate der eit fint knippe artistar framfører sine versjonar av songane hans.

Ein skal ikkje undervurdere potensialet slike prosjekt har som døropnar. Eg oppdaga sjølv Mose Allison gjennom ein av hans ivrigaste lyttarar og fortolkarar, nemleg Van Morrison, som særleg i 1990-åra løfta fram songskatten hans ved mange høve, på konsertar med Georgie Fame og på samarbeidsalbumet Tell Me Something: The Songs of Mose Allison (1996).

Stor breidde

Sidan den gong har verdsveven vorten ei blanding av global jukeboks og levande arkiv, og vegen er kort frå versjon til versjon. Det mest påfallande med If You’re Going To The City er breidda i artistane som har late seg inspirere av Allison. Utgivinga dokumenterer i særleg grad kor viktig musikken hans har vore for rocken opp gjennom.

Somme lesarar veit alt litt om dette: The Clash gjorde jo ein versjon av «Look Here» for fire tiår sidan, på Sandinista! (1980), og då The Pixies gav ut Bossanova (1990) for tre tiår sidan, var visstnok songen «Allison» om vår mann: «And when the planet hit the sun/ I saw the face of Allison.»

Frank Black er med på If You’re Going To The City, og det er også Iggy Pop, som hygger seg gjennom ein stålkul «If You’re Going To The City» med små, velplasserte innslag av latter, og får det til å høyrest ut som songen var skapt for han. Eit par gode råd kjem han også med, for dei som skal gå i møte med byens mange farlege freistnader.

Syrleg og kritisk

Taj Mahals raspete, slentrande versjon av ein av dei verkeleg store Allison-klassikarane, «Your Mind Is On Vacation», er eit anna høgdepunkt, for sjølv om eg har høyrt songen tusen gonger før, må eg berre smile over treffsikre stikk mot verdas mange tankelause pratmakarar: «If silence is golden, you couldn’t raise a dime/ because your mind is on vacation and your mouth is working over time

If You’re Going To The City får fint fram at Mose Allison kunne vere både kul, skarp, syrleg og kritisk, idet vi vandrar frå Bonnie Raitt til Loudon Wainwright III og vidare til Richard Thompson, for å nemne somme av dei som er med her. Kanskje sprikar det litt når ein skal vise fram eit slikt mangfald, men det får vi heller tole. Denne samlinga representerer uansett ein flik av noko større og peikar vidare i nye retningar inn mot Allisons katalog og forgreiningane han har skapt. Det er ikkje lite, berre det.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Foto: Wildside

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Roma – ein lukka by

Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.

Studentar på Universitetsbiblioteket på Blindern i Oslo.

Studentar på Universitetsbiblioteket på Blindern i Oslo.

Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Ordskifte
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Ja til skule, nei til studentfabrikk

Diverre er samarbeidet mellom skulen og høgre utdanningsinstitusjonar ofte dårleg.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn
Andrej Kurkov

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes
Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis