JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Miljøpoeten Seglem

Heilskapen i prosjektet Oljelenkjer imponerer.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Karl Seglem kombinerer eigen musikk og poesi med illustrasjonar laga av Inger Lise Belsvik.

Karl Seglem kombinerer eigen musikk og poesi med illustrasjonar laga av Inger Lise Belsvik.

Foto: Ådne Dyrnesli

Karl Seglem kombinerer eigen musikk og poesi med illustrasjonar laga av Inger Lise Belsvik.

Karl Seglem kombinerer eigen musikk og poesi med illustrasjonar laga av Inger Lise Belsvik.

Foto: Ådne Dyrnesli

1896
20210305
1896
20210305

Poesi / CD

Karl
Seglem:

Oljelenkjer

Karl Seglem, oksofon, bukkehorn, tenorsaks, synth og vokal; Ketil Thorbjørnsen, gitar; Alf Magne Hillestad, trommer, perkusjon og programmering; Andreas Ulvo, tangentinstrument; Hallvard Gaardløs, bass; Erlend Viken, fele; Sigurd Hole, bass; Jonas Howden Sjøvaag, trommer, perkusjon; miksing og mastring; Kenneth Lien, langeleik og munnharpe; Kasper Dyve, gitar; Kåre Opheim, trommer; Torgeir Bolstad, bass; Ørnulf Dyve, synth; Inger Lise Belsvik, illustrasjonar.
Nye Nor NYENOR6105

Åtte komposisjonar og like mange dikt og illustrasjonar utgjer det Seglem og Belsvik har kalla ei poesiCDbok. Musikarane fordeler seg på fire konstellasjonar, eller band, om ein vil. Den dominerande bolken er suiten i fire delar som ber tittelen Oljelenkjer, men eigentleg framstår dette som eit samla opus.

Komposisjonane kan med interesse lyttast til som frittståande instrumentalar, men det er i samanheng med tekstane at musikken for alvor kjem til sin rett. Seglem er kjent for å vera sjenerøs med studioklangen og kan laga mektige lydbilete. Her er det klanglege eit berande element.

Tekstane er ikkje dommedagsprofetiar. Seglem viftar ikkje med moralske peikefingrar. Tvert om. Seglem har dette Rolf Jacobsenske tvisynet – teknologi er fascinerande og skremmande, men iført den musikalske hamen blir uttrykket ofte overveldande dystopisk. Berre i «Skir» tek Seglem oss inn i den groovande varmen.

Banda leverer heile vegen, men det må vera lov å dra fram det arbeidet Hillestad har lagt ned i produksjonen – treffsikkert!

Belsviks illustrasjonar er abstrakte kommentarar til Seglems musikk og poesi. Eg sit att med same kjensla eg fekk i selskap med dei mange banebrytande LP-omslaga som velsigna oss på 1970-talet.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Poesi / CD

Karl
Seglem:

Oljelenkjer

Karl Seglem, oksofon, bukkehorn, tenorsaks, synth og vokal; Ketil Thorbjørnsen, gitar; Alf Magne Hillestad, trommer, perkusjon og programmering; Andreas Ulvo, tangentinstrument; Hallvard Gaardløs, bass; Erlend Viken, fele; Sigurd Hole, bass; Jonas Howden Sjøvaag, trommer, perkusjon; miksing og mastring; Kenneth Lien, langeleik og munnharpe; Kasper Dyve, gitar; Kåre Opheim, trommer; Torgeir Bolstad, bass; Ørnulf Dyve, synth; Inger Lise Belsvik, illustrasjonar.
Nye Nor NYENOR6105

Åtte komposisjonar og like mange dikt og illustrasjonar utgjer det Seglem og Belsvik har kalla ei poesiCDbok. Musikarane fordeler seg på fire konstellasjonar, eller band, om ein vil. Den dominerande bolken er suiten i fire delar som ber tittelen Oljelenkjer, men eigentleg framstår dette som eit samla opus.

Komposisjonane kan med interesse lyttast til som frittståande instrumentalar, men det er i samanheng med tekstane at musikken for alvor kjem til sin rett. Seglem er kjent for å vera sjenerøs med studioklangen og kan laga mektige lydbilete. Her er det klanglege eit berande element.

Tekstane er ikkje dommedagsprofetiar. Seglem viftar ikkje med moralske peikefingrar. Tvert om. Seglem har dette Rolf Jacobsenske tvisynet – teknologi er fascinerande og skremmande, men iført den musikalske hamen blir uttrykket ofte overveldande dystopisk. Berre i «Skir» tek Seglem oss inn i den groovande varmen.

Banda leverer heile vegen, men det må vera lov å dra fram det arbeidet Hillestad har lagt ned i produksjonen – treffsikkert!

Belsviks illustrasjonar er abstrakte kommentarar til Seglems musikk og poesi. Eg sit att med same kjensla eg fekk i selskap med dei mange banebrytande LP-omslaga som velsigna oss på 1970-talet.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Kjelde: Per Thorvaldsen og DALL-E 3

TeknologiFeature

Musikkteori for tonedauve 

Musikk er matematikk, og kanskje den einaste forma for brøkrekning som kan vekkja andre kjensler enn berre frustrasjon.

Per Thorvaldsen
Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Kjelde: Per Thorvaldsen og DALL-E 3

TeknologiFeature

Musikkteori for tonedauve 

Musikk er matematikk, og kanskje den einaste forma for brøkrekning som kan vekkja andre kjensler enn berre frustrasjon.

Per Thorvaldsen
Dombås Hotell brenn 19. mai 2007.

Dombås Hotell brenn 19. mai 2007.

Foto: Kari Anette Austvik / NTB

Frå bridgeverdaKunnskap
Erlend Skjetne

Frå bridgeverda: Svidd utgang

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
Ingvild Bræin

Fadesar og fasadar

Roboten blir til mens vi ror.

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek  Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Foto: Ole Martin Wold / NTB

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

I rykk og napp

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis