Mellom fragment og heilskap
Apneseth dreg vekslar på eit musikalsk A-lag.
Hardingefelespelar Erlend Apneseth har komponert musikken på albumet.
Foto: Oddleiv Apneseth
Jazz
Erlend Apneseth:
Fragmentarium
Erlend Apneseth, hardingfele; Stein Urheim, gitar, bouzouki og elektronikk, Anja Lauvdal, piano, synth og elektronikk; Hans Hulbækmo, trommer, perkusjon, munnharpe og fløyte; Fredrich Luhr Dietrichson, bass; Ida Løvlie Hidle, akkordion. HUBRO HUBROCD2629
Erlend Apneseth er kanskje den unge musikaren som med størst hell har late seg inspirera av folkemusikken og skapt ny frisk musikk. På skuldrene til nestorar som Nils Økland og Unni Løvlid rett nok, men like fullt har det vore spanande å følgja Apneseth, spesielt trioen med Stephan Meidell og Øyvind Hegg-Lunde.
Her er han i selskap med eit større ensemble med musikk urframført i Kongsberg kyrkje på festivalen i fjor og spelt inn Ål kulturhus kort tid etter. Apneseth har samla eit knippe profilerte musikarar som i ulike samanhengar har spelt saman før, mellom anna har alle unnateke Urheim spelt i det store frijazzbandet Skadedyr. Målet til Apneseth var å få ensemblet til å dra i same kreative lei «i hovudsak ved å ikkje vera for kontrollerande», seier Apneseth i pressemeldinga.
Apneseth har lukkast i den forstand at bandet er i fokus, men du er aldri tvil om kven som er med. Komposisjonane til Apneseth er noko meir enn fragment, men langt frå utskrivne partitur. Gjennom arrangementa er musikarane i vekslande grad med på å setja bumerket sitt på musikken. Arrangementa har noko friskt og uferdig ved seg, uferdig i den forstand at det på neste konsert vil dukka opp nye element i arrangementa som vil ta musikken i ei litt anna retning.
Eg saknar likevel at musikarane i endå sterkare grad utfordrar kvarandre. Fleire av låtane inviterer til det, mellom andre tittellåten og opningssporet «Gangar», men det blir med tilløpa. Mest vellukka i så måte er «Gruvene» og «Det mørknar». Spesielt førstnemnde er ei skikkeleg musikalsk reise.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Erlend Apneseth:
Fragmentarium
Erlend Apneseth, hardingfele; Stein Urheim, gitar, bouzouki og elektronikk, Anja Lauvdal, piano, synth og elektronikk; Hans Hulbækmo, trommer, perkusjon, munnharpe og fløyte; Fredrich Luhr Dietrichson, bass; Ida Løvlie Hidle, akkordion. HUBRO HUBROCD2629
Erlend Apneseth er kanskje den unge musikaren som med størst hell har late seg inspirera av folkemusikken og skapt ny frisk musikk. På skuldrene til nestorar som Nils Økland og Unni Løvlid rett nok, men like fullt har det vore spanande å følgja Apneseth, spesielt trioen med Stephan Meidell og Øyvind Hegg-Lunde.
Her er han i selskap med eit større ensemble med musikk urframført i Kongsberg kyrkje på festivalen i fjor og spelt inn Ål kulturhus kort tid etter. Apneseth har samla eit knippe profilerte musikarar som i ulike samanhengar har spelt saman før, mellom anna har alle unnateke Urheim spelt i det store frijazzbandet Skadedyr. Målet til Apneseth var å få ensemblet til å dra i same kreative lei «i hovudsak ved å ikkje vera for kontrollerande», seier Apneseth i pressemeldinga.
Apneseth har lukkast i den forstand at bandet er i fokus, men du er aldri tvil om kven som er med. Komposisjonane til Apneseth er noko meir enn fragment, men langt frå utskrivne partitur. Gjennom arrangementa er musikarane i vekslande grad med på å setja bumerket sitt på musikken. Arrangementa har noko friskt og uferdig ved seg, uferdig i den forstand at det på neste konsert vil dukka opp nye element i arrangementa som vil ta musikken i ei litt anna retning.
Eg saknar likevel at musikarane i endå sterkare grad utfordrar kvarandre. Fleire av låtane inviterer til det, mellom andre tittellåten og opningssporet «Gangar», men det blir med tilløpa. Mest vellukka i så måte er «Gruvene» og «Det mørknar». Spesielt førstnemnde er ei skikkeleg musikalsk reise.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Gunnhild Øyehaug har skrive bøker i mange sjangrar etter diktdebuten i 1998. Ho er også lærar ved Skrivekunstakademiet i Hordaland.
Foto: Helge Skodvin
Bulletinar frå ein medviten romanperson
Gunnhild Øyehaug skriv friskt og morosamt om draum og røynd i metaland.
VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.
Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB
Politikk i grenseland
Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.
Alle foto: Håvard Rem
Det blonde reservatet
PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.
Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.
Foto: Warner Bros. Discovery
Dyster dobbeldose
Denne runden med Jokeren ber det same mørket med nye tonar.
I hamnebassenget om lag her lét Dia í Geil seg døype grytidleg ein kald oktobersøndag for snart 150 år sidan. Det var starten på vekkinga som gjorde Brø¿rasamkoman til eit livskraftig samfunn som framleis styrer mykje på Færøyane.
Alle foto: Hallgeir Opedal
Om Gud og lausriving
Siste dag i oktober i 1880 lét Dia í Geil seg døype i hamnebassenget i Tórshavn, og etter det skulle Færøyane aldri bli det same.