Mathisens låvebrygg
Rural Tapes er ute, og det er ei storhending musikkvåren 2021.
Arne Kjelsrud Mathisen er mannen bak Rural Tapes.
Foto: Vidar Landa
Rock/instrumental
Rural
Tapes:
Rural Tapes
Smuggler
Idet «Pardon My French», som ein vel må kunne kalle nøkkelsporet på det nye albumet Rural Tapes, strøymer ut i stoverommet, stoppar alt opp. Berre prøv sjølv. Og så, eit par minutt uti, dukkar Terry Edwards opp med saksofonen, og låten løftar seg endå eit par hakk. Wow!
Bak namnet Rural Tapes finn vi Arne Kjelsrud Mathisen, som for fleire lesarar vil vere kjend frå Mirror Lakes, I Was A King, Heroes & Zeros og ikkje minst The No Ones (med Peter Buck og Scott McCaughey). At det vert peika til det rurale i artistnamn og platetittel, har nok å gjere med at Rural Tapes er spelt inn på eit gammalt småbruk i Grimstad, dit Mathisen fann vegen med studioet sitt i 2014.
Virtuost Stortalent
Det dreier seg om ei smart relokalisering i takt med tida vi lever i. (Eller kanskje Mathisen var litt i forkant.) I eit intervju med Fædrelandsvennen kan han fortelje at han fekk plass til alle instrumenta han skaffa seg då dollaren stod lågt i kurs. Det er ikkje få, og fleire av dei tek han i bruk på Rural Tapes.
Mathisen er eit av desse virtuose stortalenta som berre kan brygge på i laboratoriet sitt, kvar det no måtte vere, og lage ein fri musikk med impulsar frå fleire tradisjonar og epokar utan at det endar opp i ein lapskaus utan eigenart og identitet. Teknologi og infrastruktur har gjort det mogleg å lage musikk for eit internasjonalt publikum kvar som helst.
Konstellasjonar og samarbeid har ført nokre viktige samarbeidspartnarar inn i plateprosjektet og fått ein avgjerande innverknad. Alexis Taylor (Hot Chip) dukkar opp på Rhodes-piano på eit par spor, McCaughey er med, Rodri Marshden (Scritti Politti) er med på sag (!), og sist, men verkeleg ikkje minst må ein vel altså kunne seie at Edwards (Tom Waits, PJ Harvey) stel showet når han finn fram saksofonen på «Reddal» og tittelsporet.
Med unntak av at ein bassist og ein strykar har vore innom låven, har det musikalske samarbeidet gått føre seg digitalt, lag for lag. Mathisen har styrt det heile, som maestro, komponist og multiinstrumentalist, og trakterer tangentar av alle tenkjelege slag (orgel, synth, piano, pianet, würlitzer), trommer, trommemaskiner, perkusjon, programmering, vokal, tuba, gitarar, siter og nokre feltopptak. (Sjå om du ikkje kan høyre fuglesongen.) Det er hans musikalske visjon som fører fram til Rural Tapes, men så har han likevel ønskt å late gjestane han inviterer inn, få styre eit og anna i nye retningar.
Dermed høyrer vi ekko frå R.E.M. og nydelege Reveal (2001) på det eine sporet McCaughey syng på (og har skrive teksten til), «Lost in Sound», men sjølv om sporet går plettfritt inn i heilskapen, kjenneteiknar det ikkje Rural Tapes, som i all hovudsak er eit instrumentalalbum som herjar i sjangerlandskapet der ein høyrer ekko frå den klassiske musikktradisjonen, jazzen, ei heil rekkje lydspor til ulike filmar, og, herleg nok, krautrocken.
Fine detaljar
Dette albumet er fullt av fine detaljar. Når Josh Kantor dukkar opp på akkordeon på «The Observer», er det som om alle dei sørgeleg stengde fortauskafeane i Paris opnar igjen. Songen vert følgd opp av «Opus 13», som med det skakke pianoet sitt vert Mathisens nikk til Chopin og pianotimar i barndomsåra.
Det er ein eksplosiv mikstur, og for meg er denne utgivinga ei storhending musikkvåren 2021. Om den kommersielle musikkindustrien medverkar til ei einsretting og stadig prøver å definere ein ny hovudstraum, minner Rural Tapes oss om at det verkelege eventyret finst ein annan stad.
Skjer det ikkje snart no? Vi opnar opp, løftar glasa, og musikken strøymer ut i stover og kjøkken, ut på verandaer og tun. Men det er på den kulaste festen at nokon får på Rural Tapes.
Rural Tapes kjem ut fredag 30. april.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock/instrumental
Rural
Tapes:
Rural Tapes
Smuggler
Idet «Pardon My French», som ein vel må kunne kalle nøkkelsporet på det nye albumet Rural Tapes, strøymer ut i stoverommet, stoppar alt opp. Berre prøv sjølv. Og så, eit par minutt uti, dukkar Terry Edwards opp med saksofonen, og låten løftar seg endå eit par hakk. Wow!
Bak namnet Rural Tapes finn vi Arne Kjelsrud Mathisen, som for fleire lesarar vil vere kjend frå Mirror Lakes, I Was A King, Heroes & Zeros og ikkje minst The No Ones (med Peter Buck og Scott McCaughey). At det vert peika til det rurale i artistnamn og platetittel, har nok å gjere med at Rural Tapes er spelt inn på eit gammalt småbruk i Grimstad, dit Mathisen fann vegen med studioet sitt i 2014.
Virtuost Stortalent
Det dreier seg om ei smart relokalisering i takt med tida vi lever i. (Eller kanskje Mathisen var litt i forkant.) I eit intervju med Fædrelandsvennen kan han fortelje at han fekk plass til alle instrumenta han skaffa seg då dollaren stod lågt i kurs. Det er ikkje få, og fleire av dei tek han i bruk på Rural Tapes.
Mathisen er eit av desse virtuose stortalenta som berre kan brygge på i laboratoriet sitt, kvar det no måtte vere, og lage ein fri musikk med impulsar frå fleire tradisjonar og epokar utan at det endar opp i ein lapskaus utan eigenart og identitet. Teknologi og infrastruktur har gjort det mogleg å lage musikk for eit internasjonalt publikum kvar som helst.
Konstellasjonar og samarbeid har ført nokre viktige samarbeidspartnarar inn i plateprosjektet og fått ein avgjerande innverknad. Alexis Taylor (Hot Chip) dukkar opp på Rhodes-piano på eit par spor, McCaughey er med, Rodri Marshden (Scritti Politti) er med på sag (!), og sist, men verkeleg ikkje minst må ein vel altså kunne seie at Edwards (Tom Waits, PJ Harvey) stel showet når han finn fram saksofonen på «Reddal» og tittelsporet.
Med unntak av at ein bassist og ein strykar har vore innom låven, har det musikalske samarbeidet gått føre seg digitalt, lag for lag. Mathisen har styrt det heile, som maestro, komponist og multiinstrumentalist, og trakterer tangentar av alle tenkjelege slag (orgel, synth, piano, pianet, würlitzer), trommer, trommemaskiner, perkusjon, programmering, vokal, tuba, gitarar, siter og nokre feltopptak. (Sjå om du ikkje kan høyre fuglesongen.) Det er hans musikalske visjon som fører fram til Rural Tapes, men så har han likevel ønskt å late gjestane han inviterer inn, få styre eit og anna i nye retningar.
Dermed høyrer vi ekko frå R.E.M. og nydelege Reveal (2001) på det eine sporet McCaughey syng på (og har skrive teksten til), «Lost in Sound», men sjølv om sporet går plettfritt inn i heilskapen, kjenneteiknar det ikkje Rural Tapes, som i all hovudsak er eit instrumentalalbum som herjar i sjangerlandskapet der ein høyrer ekko frå den klassiske musikktradisjonen, jazzen, ei heil rekkje lydspor til ulike filmar, og, herleg nok, krautrocken.
Fine detaljar
Dette albumet er fullt av fine detaljar. Når Josh Kantor dukkar opp på akkordeon på «The Observer», er det som om alle dei sørgeleg stengde fortauskafeane i Paris opnar igjen. Songen vert følgd opp av «Opus 13», som med det skakke pianoet sitt vert Mathisens nikk til Chopin og pianotimar i barndomsåra.
Det er ein eksplosiv mikstur, og for meg er denne utgivinga ei storhending musikkvåren 2021. Om den kommersielle musikkindustrien medverkar til ei einsretting og stadig prøver å definere ein ny hovudstraum, minner Rural Tapes oss om at det verkelege eventyret finst ein annan stad.
Skjer det ikkje snart no? Vi opnar opp, løftar glasa, og musikken strøymer ut i stover og kjøkken, ut på verandaer og tun. Men det er på den kulaste festen at nokon får på Rural Tapes.
Rural Tapes kjem ut fredag 30. april.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Fiskemiddag: Ja, men pass på – det er ikkje berre paneringa som skjuler noko her.
Foto: Pxhere.com
Du skal aldri, aldri, aldri skode fisken på pakningen.
Foto: Agnete Brun
Med den monumentale boka Sjøfareren Erika Fatland gitt oss eit uvant, og skremmande, perspektiv på europeisk kolonialisme.
Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.
Alle foto: Hallgeir Opedal
Turistinvasjonen har gjort Johan Jógvanson til den sintaste bonden på Færøyane.
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.
Foto: Fredrik Varfjell / NTB
Kapitulasjon i klimapolitikken
Regjeringa veit ikkje om statsbudsjettet bidreg til å redusere eller å auke klimagassutsleppa. Derimot er det klart at det nasjonale klimamålet for 2030 ikkje blir nådd.
Foto: Gyldendal
Erfaringar av tap og nytt liv
Debutdikta til Anngjerd Rustand eig omhug for omverda og er skrivne med klårleik og vent, sanseleg nærvær.