Maskinell menneskemusikk
Tresor kjem med ei tidsriktig nyutgjeving av klassisk Detroit–Berlin-kombinasjon.
Elektronisk
3MB feat. Magic Juan Atkins:
3MB feat. Magic Juan Atkins
Tresor
Disko blei til house i Chicago, men teknoens opphav er mindre kjent. Grovt sett er det tale om ei transkontinental utveksling som starta tidleg på 80-talet. Musikarar i Motown-byen Detroit, deriblant Juan Atkins, blei inspirerte av Kraftwerks kalde maskinmusikk og George Clinton-funk, og tok til å lage musikk med trommemaskiner og synthar.
Interessa for Detroit-tekno var større i Europa enn i USA, og mange av artistane blei etter kvart aktive i Berlin, til dømes på det segnomsuste plateselskapet og undergrunnsklubben Tresor, som feirar 30 år i år. Til høvet har dette samarbeidsprosjektet frå 1992 mellom Atkins og Berlins Moritz von Oswald and Thomas Fehlmann blitt utgjeve på nytt, og det læt stadig svært friskt. Dette er kompleks, grensesprengjande, djup, fri, medrivande, varm og menneskeleg maskinmusikk, der funk og kosmisk krautrock blandar seg med sci-fi-filmmusikk og jazz.
Den siste tida har eg med lengsel sett på opptak av klubbkveldar fylte med lukkelege dansarar i mindre virusprega delar av verda. Her heime var berbare lydsystem og distansedanseglade føter å sjå i parkane så snart sumarsola dukka fram. Saknet etter ein god, grenseoppløysande rave har vore minst like stort som etter andre former for levande kultur, men klubbmusikk er stadig undervurdert.
3MB feat. Magic Juan Atkins er godt eigna til å knuse myten om at tekno er enkel og banal musikk: Lytt til dømes på sporet «Jazz is the Teacher» og hugs at denne musikken kom ut fem år før nu-jazz-albumet Khmer av Nils Petter Molvær, som i nyare tid har samarbeidd med von Oswald. Inspirasjonen går alle vegar.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Elektronisk
3MB feat. Magic Juan Atkins:
3MB feat. Magic Juan Atkins
Tresor
Disko blei til house i Chicago, men teknoens opphav er mindre kjent. Grovt sett er det tale om ei transkontinental utveksling som starta tidleg på 80-talet. Musikarar i Motown-byen Detroit, deriblant Juan Atkins, blei inspirerte av Kraftwerks kalde maskinmusikk og George Clinton-funk, og tok til å lage musikk med trommemaskiner og synthar.
Interessa for Detroit-tekno var større i Europa enn i USA, og mange av artistane blei etter kvart aktive i Berlin, til dømes på det segnomsuste plateselskapet og undergrunnsklubben Tresor, som feirar 30 år i år. Til høvet har dette samarbeidsprosjektet frå 1992 mellom Atkins og Berlins Moritz von Oswald and Thomas Fehlmann blitt utgjeve på nytt, og det læt stadig svært friskt. Dette er kompleks, grensesprengjande, djup, fri, medrivande, varm og menneskeleg maskinmusikk, der funk og kosmisk krautrock blandar seg med sci-fi-filmmusikk og jazz.
Den siste tida har eg med lengsel sett på opptak av klubbkveldar fylte med lukkelege dansarar i mindre virusprega delar av verda. Her heime var berbare lydsystem og distansedanseglade føter å sjå i parkane så snart sumarsola dukka fram. Saknet etter ein god, grenseoppløysande rave har vore minst like stort som etter andre former for levande kultur, men klubbmusikk er stadig undervurdert.
3MB feat. Magic Juan Atkins er godt eigna til å knuse myten om at tekno er enkel og banal musikk: Lytt til dømes på sporet «Jazz is the Teacher» og hugs at denne musikken kom ut fem år før nu-jazz-albumet Khmer av Nils Petter Molvær, som i nyare tid har samarbeidd med von Oswald. Inspirasjonen går alle vegar.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.
Foto: Kim E. Andreassen / UiB
Israel-boikott splittar akademia
Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.
Foto: Terje Pedersen / NTB
FHI svikter sitt samfunnsoppdrag
«Det er svært viktig at FHI er tydelig overfor publikum på at de ikke jobber med årsaken til long covid.»
Foto: Universitetet i Bergen
Nord-Noreg ord for ord
Bak Nordnorsk ordbok ligg livsverket til ein stor kvinneleg språkforskar frå Lofoten. Ho kjempa seg forbi mange hinder, men møtte alltid nye og fekk aldri anerkjenninga ho fortente.
Emilie Enger Mehl avbilda på veg til pressetreff på Grøndland for å presentere Revidert nasjonalbudsjett, 14.05.2024. I budsjettet vert det mellom anna satt av penger til å reversere domstolsreforma. Foto: Javad Parsa / NTB.
Javad Parsa
– Uforståeleg domstolsendring
Sorenskrivar Kirsti Høegh Bjørneset er kritisk til at regjeringa vil reversere domstolsreforma.
Anne Kalvig er religionsvitar og tidlegare professor ved Universitetet i Stavanger. I fjor etablerte ho Medvit forlag.
Foto: Anja Bakken
Tru og tvil
Vi må framleis snakke om kvinner og menn. Men kan vi ikkje samstundes ta rimeleg omsyn til dei andre?