Lydleg eventyrlyst
All Mirrors vert ståande som eit vegskilje i Angel Olsens karriere.
Angel Olsen kjem til Oslo til vinteren, med konsert på Rockefeller 1. februar.
Pressefoto
Pop / rock
Angel Olsen:
All Mirrors
Secretly Canadian
Alt frå første tone er det klart at All Mirrors, det nye albumet frå Angel Olsen, den fjerde studioplata hennar, representerer eit vegskilje i karrieren: Opningslåten «Lark» blæs open ei lydleg dør eller to og ber bod om eit større bilete, ei rørsle over i storskalaformat.
Det finst nok Olsen-lyttarar der ute som vil hevde at den transformative krafta som blømer med All Mirrors, nok gjorde seg gjeldande alt for tre år sidan, på My Woman (2016), for det var då indieyndlingen fann fram til tangentane og erstatta gitaren med synth – ho skrudde rett og slett om på korleis musikken hennar skulle høyrest ut. Det gjorde henne i stand til å synge annleis, artikulere på ein ny måte. Olsen tok slik det første steget i ei ny utforsking av eigen kunstnaridentitet.
Leiken
Med den leikne videoen til songen «Shut Up Kiss Me», der artisten poserer med sølvparykk og rulleskøyter, braut ho med biletet av henne som var skapt med knallsterke Burn Your Fire for No Witness (2014), eit album prega av eit hardt, nakent, men også kontrollert, singer-songwriter-uttrykk.
For tre år sidan tok altså Olsen grep om ikkje berre innhald, men innpakking og promotering: Ho ønskte å setje identiteten sin, slik han vart projisert mot ein marknad av andre krefter enn henne sjølv, i spel.
Dette arbeidet held fram, og når nye høgder, med All Mirrors, ei plate som med sitt orkestrale åtak representerer noko av eit før og etter-skilje i artistens karriere.
Inspirasjon
Ornamentikken kjem likevel ikkje i vegen for det introspektive preget som frå første stund har kjenneteikna Olsens songar, sjølv om det dreier seg om ei annan form for intimitet enn når ho stiller seg opp åleine med ein elektrisk gitar i hendene. Ein song som «Tonight», det åttande sporet på All Mirrors, er utstyrt med kvervlande strykarar og aspirert vokal, men kjem like overrumplande tett på som noko av det vi høyrde på Burn Your Fire for No Witness.
I eit større intervju med The New York Times for nokre veker sidan kom det fram at materialet på All Mirrors først vart til som råe, enkle demoutgåver, før Olsen i samarbeid med folk som John Congleton og Ben Babbitt fann fram til felles referansar når dei skulle utvikle lydbiletet på songane. Til avisa listar ho opp inspirasjonskjelder som lydsporet til «Twin Peaks», Nancy Sinatra, Gyorgy Ligeti, Brian Eno, Serge Gainsbourg, Robert Fripp, Henryk Gorecki, Ornette Coleman og Scott Walker. Til saman seier namna mykje om den soniske eventyrlysta som har fått kjenneteikne All Mirrors.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Pop / rock
Angel Olsen:
All Mirrors
Secretly Canadian
Alt frå første tone er det klart at All Mirrors, det nye albumet frå Angel Olsen, den fjerde studioplata hennar, representerer eit vegskilje i karrieren: Opningslåten «Lark» blæs open ei lydleg dør eller to og ber bod om eit større bilete, ei rørsle over i storskalaformat.
Det finst nok Olsen-lyttarar der ute som vil hevde at den transformative krafta som blømer med All Mirrors, nok gjorde seg gjeldande alt for tre år sidan, på My Woman (2016), for det var då indieyndlingen fann fram til tangentane og erstatta gitaren med synth – ho skrudde rett og slett om på korleis musikken hennar skulle høyrest ut. Det gjorde henne i stand til å synge annleis, artikulere på ein ny måte. Olsen tok slik det første steget i ei ny utforsking av eigen kunstnaridentitet.
Leiken
Med den leikne videoen til songen «Shut Up Kiss Me», der artisten poserer med sølvparykk og rulleskøyter, braut ho med biletet av henne som var skapt med knallsterke Burn Your Fire for No Witness (2014), eit album prega av eit hardt, nakent, men også kontrollert, singer-songwriter-uttrykk.
For tre år sidan tok altså Olsen grep om ikkje berre innhald, men innpakking og promotering: Ho ønskte å setje identiteten sin, slik han vart projisert mot ein marknad av andre krefter enn henne sjølv, i spel.
Dette arbeidet held fram, og når nye høgder, med All Mirrors, ei plate som med sitt orkestrale åtak representerer noko av eit før og etter-skilje i artistens karriere.
Inspirasjon
Ornamentikken kjem likevel ikkje i vegen for det introspektive preget som frå første stund har kjenneteikna Olsens songar, sjølv om det dreier seg om ei annan form for intimitet enn når ho stiller seg opp åleine med ein elektrisk gitar i hendene. Ein song som «Tonight», det åttande sporet på All Mirrors, er utstyrt med kvervlande strykarar og aspirert vokal, men kjem like overrumplande tett på som noko av det vi høyrde på Burn Your Fire for No Witness.
I eit større intervju med The New York Times for nokre veker sidan kom det fram at materialet på All Mirrors først vart til som råe, enkle demoutgåver, før Olsen i samarbeid med folk som John Congleton og Ben Babbitt fann fram til felles referansar når dei skulle utvikle lydbiletet på songane. Til avisa listar ho opp inspirasjonskjelder som lydsporet til «Twin Peaks», Nancy Sinatra, Gyorgy Ligeti, Brian Eno, Serge Gainsbourg, Robert Fripp, Henryk Gorecki, Ornette Coleman og Scott Walker. Til saman seier namna mykje om den soniske eventyrlysta som har fått kjenneteikne All Mirrors.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Pasta med traktkantarellar, fløyte og parmesan.
Foto: Dagfinn Nordbø
Skogens gull
Eg er så heldig å ha vener med hytte, og dei forsyner meg med alt eg orkar av godsaker som veks på bakken.
Faksimile frå Chess Review 1953. Burger sit med dei svarte brikkene og introduserer ein «cheapo».
Foto: Edward Winters chesshistory.com
Frå sjakkverda: Burger med cheapo utan salami
Gravferd for Hizbollah-kommandantane Ibrahim Qubaisi og Hussein Ezzedine, som mista livet i eit bombeåtak i det sørlege Beirut 25. september. Dei siste vekene har ei rekkje leiarar i Hizbollah-rørsla blitt drepne av Israel.
Foto: Louisa Gouliamaki / Reuters / NTB
Ei god tid for martyrar
Hizbollah vart skapt av den israelske invasjonen av Libanon i 1982.
Kan Israel knekke denne rørsla gjennom ein ny krig?
Foto: NTB
«Epla figurerer i mange av Hauge sine dikt»
Den polske presidenten Andrzej Duda vitja messa i kyrkja The National Shrine of Our Lady of Czestochowa i Doylestown i Pennsylvania 22. september 2024.
Foto: Ryan Collerd / AFP / NTB
Kandidatane frir til polakkar i USA
BUCKS COUNTY: Kanskje er det polsk-amerikanarar i Pennsylvania som kjem til å avgjere presidentvalet.