Ljos og mørke
Helga Myhr søker mot meir kontemplative uttrykk.
Helga Myhr er kvedar og hardingfelespelar.
Pressefoto
Folkemusikk
Helga Myhr:
Natten veller seg ut
Motvind Records
Dette er den første soloplata til hardingfelespelaren og kvedaren Helga Myhr. Frå før vil mange kjenna henne frå Kvedarkvintetten. Men her står ho fram åleine, i veksling mellom finsleg framførte viser og religiøse folketonar og meir eksperimenterande instrumentalparti der ho, tydeleg inspirert av minimalisme og annan samtidsmusikk, byr på overtonebaserte klangflater og rytmiske slag mot gripebrettet. Dessutan syng ho samstundes som ho spelar fele. Ofte smeltar dette veldig godt saman, men av og til merkar ein at spelet spriker litt i forhold til stemninga i songtekstane. Men likevel: Det er oppløftande at nokon vidarefører denne framføringspraksisen.
Fornying
Ho er ikkje berre forvaltar av tradisjonell song, frå heimtraktene i Hallingdal, men representerer òg ein type fornying av slåttemusikken der mellom anna Nils Økland, Ole Henrik Moe, Erlend Apneseth, Anne Hytta, Rasmus Kjorstad og Hans P. Kjorstad har tilført mykje. Sistnemnde er òg mannen bak det relativt nystarta plateselskapet Motvind Records. Dei tidlegare utgjevingane har vore dominerte av improvisasjonsmusikk, noko som òg finst på denne plata. Men samstundes lovar selskapet nye utgjevingar i same lei, i og med at denne plata er den første i serien «Perspektiv på norsk folkemusikk no. 1».
Himmel og helvete
Medan mange av dei yngre folkemusikarane har søkt inspirasjon i nyare svenske, gjerne rytmisk orienterte samspelsformer og ulike typar populærmusikk, søker Helga Myhr seg mot dei meir kontemplative uttrykka innan folkemusikken. Særleg kjem dette til uttrykk gjennom dei religiøse folketonane med tekstar som spring ut av haugianismens verdsbilete, der helvetesangst og himmellengt er to sider av same sak. Kontrasten mellom ljos og mørke kjem òg til uttrykk musikalsk i samspelet og kontrastane mellom den klåre og avspente songstemma og det meir komplekse og tidvis intense felespelet.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Folkemusikk
Helga Myhr:
Natten veller seg ut
Motvind Records
Dette er den første soloplata til hardingfelespelaren og kvedaren Helga Myhr. Frå før vil mange kjenna henne frå Kvedarkvintetten. Men her står ho fram åleine, i veksling mellom finsleg framførte viser og religiøse folketonar og meir eksperimenterande instrumentalparti der ho, tydeleg inspirert av minimalisme og annan samtidsmusikk, byr på overtonebaserte klangflater og rytmiske slag mot gripebrettet. Dessutan syng ho samstundes som ho spelar fele. Ofte smeltar dette veldig godt saman, men av og til merkar ein at spelet spriker litt i forhold til stemninga i songtekstane. Men likevel: Det er oppløftande at nokon vidarefører denne framføringspraksisen.
Fornying
Ho er ikkje berre forvaltar av tradisjonell song, frå heimtraktene i Hallingdal, men representerer òg ein type fornying av slåttemusikken der mellom anna Nils Økland, Ole Henrik Moe, Erlend Apneseth, Anne Hytta, Rasmus Kjorstad og Hans P. Kjorstad har tilført mykje. Sistnemnde er òg mannen bak det relativt nystarta plateselskapet Motvind Records. Dei tidlegare utgjevingane har vore dominerte av improvisasjonsmusikk, noko som òg finst på denne plata. Men samstundes lovar selskapet nye utgjevingar i same lei, i og med at denne plata er den første i serien «Perspektiv på norsk folkemusikk no. 1».
Himmel og helvete
Medan mange av dei yngre folkemusikarane har søkt inspirasjon i nyare svenske, gjerne rytmisk orienterte samspelsformer og ulike typar populærmusikk, søker Helga Myhr seg mot dei meir kontemplative uttrykka innan folkemusikken. Særleg kjem dette til uttrykk gjennom dei religiøse folketonane med tekstar som spring ut av haugianismens verdsbilete, der helvetesangst og himmellengt er to sider av same sak. Kontrasten mellom ljos og mørke kjem òg til uttrykk musikalsk i samspelet og kontrastane mellom den klåre og avspente songstemma og det meir komplekse og tidvis intense felespelet.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.
Foto: Erika Hebbert
Sterkt om livsløgn og overleving
Gode skodespelarprestasjonar i intens kamp på liv og død.
Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.
Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB
Ny statsminister med gjeld, utan budsjett
No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.
Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.
Foto: Thomas Fure / NTB
– No ser me effekten av færre politifolk
Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).
Den oppdaterte boka om rettens ironi er ei samling av tekstar frå Rune Slagstad gjennom førti år.
Foto: André Johansen / Pax Forlag
Jussen som styringsverktøy
Rettens ironi, no i fjerde og utvida utgåve, har for lengst blitt ein klassikar i norsk idé- og rettshistorie.
Finn Olstad har doktorgrad i historie og er tidlegare professor ved Seksjon for kultur og samfunn ved Noregs idrettshøgskule.
Foto: Edvard Thorup
Det nye klassesamfunnet
Finn Olstads nye bok er eit lettlese innspel til ei sårt tiltrengd innsikt i skilnaden mellom fakta og ideologi.