Kuriøs klanglegering
Venetianaren Antonio Vivaldi (1678–1741).
CD
Antonio Vivaldi:
Arie e
cantate per contralto
Delphine Galou, alt; Accademia Bizantina; dir.: Ottavio
Dantone. Nalve 2019
Ein annan interessant plateserie som trufast kjem med nye CD-ar kvart år, er «The Vivaldi Edition» på det franske selskapet Nalve. Med dette nye kantatealbumet med den franske alten Delphine Galou og det ypparlege italienske tidlegmusikkensemblet Accademia Bizantina nærmar dei seg nummer 50 i rekkja.
Galous uvanleg mørke og varme røyst høver perfekt til Antoni Vivaldis ariar, som eigentleg blei skrivne for kastratsongarar, altså mannlege altar som etter kastreringa i barndomen aldri nådde stemmeskiftet. Somme av dei verdslege kantatane er ikkje ukjende for Vivaldi-fans, som den dramatiske Cessate, omai cessate, RV 684.
Men heilt ukjende einskildsatsar frå operaar er òg med, mellom anna frå Tito Manilo (1719), der den herlege blandinga av blokkfløyte og strykarar skapar ei makelaust mjuk klanglegering.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
CD
Antonio Vivaldi:
Arie e
cantate per contralto
Delphine Galou, alt; Accademia Bizantina; dir.: Ottavio
Dantone. Nalve 2019
Ein annan interessant plateserie som trufast kjem med nye CD-ar kvart år, er «The Vivaldi Edition» på det franske selskapet Nalve. Med dette nye kantatealbumet med den franske alten Delphine Galou og det ypparlege italienske tidlegmusikkensemblet Accademia Bizantina nærmar dei seg nummer 50 i rekkja.
Galous uvanleg mørke og varme røyst høver perfekt til Antoni Vivaldis ariar, som eigentleg blei skrivne for kastratsongarar, altså mannlege altar som etter kastreringa i barndomen aldri nådde stemmeskiftet. Somme av dei verdslege kantatane er ikkje ukjende for Vivaldi-fans, som den dramatiske Cessate, omai cessate, RV 684.
Men heilt ukjende einskildsatsar frå operaar er òg med, mellom anna frå Tito Manilo (1719), der den herlege blandinga av blokkfløyte og strykarar skapar ei makelaust mjuk klanglegering.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Dei fleste som satsar på eigen solkraftproduksjon, vil gjerne tru at dei bidreg til reduserte utslepp av klimagassar.
Foto: Frank May / NTB
Solkraftproduksjon: «Dei fleste vil vel gjerne tru at dei bidreg til reduserte utslepp av klimagass.»
Ane Barmen er utdanna skodespelar og musikkvitar. Ho har tidlegare skrive to romanar.
Foto: Maria Olivia Rivedal
Ane Barmen skriv med snert og humor og ein bit alvor om sånt som skjer seg.
Teikning: May Linn Clement
Oppbretta brok i bratta
«Å bretta er i grunnen ‘å gjera bratt’, og i norrønt hadde bretta just tydinga ‘reisa opp, reisa seg’.»
Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.
Foto: Nina Djæff
Eit sandkorn i maskineriet
Ole Paus skriv mest om slektsbakgrunn og mindre om artistkarrieren i sjølvbiografien sin, men det forklarar likevel mennesket Ole Paus.
Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.
Foto: Frederik Ringnes / NTB
Husforsikring i hardt vêr
Kan klimaendringane føre til at også norske heimar blir umoglege å forsikre?