Kropp og sjel
Kaitlyn Aurelia Smith lèt deg kople av, utan å skru av hjernen heilt.
Ambient/elektronisk
Kaitlyn Aurelia Smith:
The Mosaic
of Transformation
Ghostly International
Kanskje velgjerande er ordet, tenkte eg nyleg, då eg nok ein gong lytta til «Remembering», andresporet på Kaitlyn Aurelia Smiths nye album, The Mosaic of Transformation.
Bak den suggestive låttittelen skjuler det seg eit stykke musikk som tindrar av undring, som opnar seg mot verda i ein omfamnande gest. Lat att auga, og tometersavstanden mellom kroppane våre opphøyrer, for ei stakka stund, i høyretelefonane, i alle fall.
Den globale unntakstilstanden har ført med seg så mangt, også av ulike kulturelle behov som har gjort seg gjeldande på grunn av ein omfattande isolasjon som for somme har vore ei påkjenning. Skal ein kaste seg over TV-serien ein aldri har hatt nok tid til å sjå? Er det no ein finn fram kokken i seg?
I straumen av kulturelle tips finn vi også dei som er eigna til å late oss finne ro. Sommaren 2019 publiserte Los Angeles Times ei liste med tips under tittelen «The best music to help you fall asleep». Då saka vart nypublisert for litt sidan, var tittelen utvida med påhenget «and combat coronavirus anxiety».
Ikkje uventa løfta fleire av dei utbrende Los Angeles-journalistane fram ulike former for meditativ musikk, i det uklare landskapet mellom ambient og new age, for kven treng ikkje av og til å sone ut i eit lydlandskap som kjennest mildt og uavgrensa?
Los Angeles er Smiths heimby, og The Mosaic of Transformation kunne fort ha funne ein plass i artikkelen. Gjennom fleire plater har artisten, som vaks opp med heimeskule i den nordvestre delen av USA, studerte musikk i Boston og fann vegen til den vedunderlege verda av analoge synthar og (kanskje uunngåeleg) California, laga ein undrande avkoplingsmusikk for sjel og kropp, med aukande merksemd, særleg rundt EARS (2016) og The Kid (2017).
Då The Guardian bad Smith dele nokre lyttetips for alle verdas innesitjarar for nokre veker sidan, nytta ho høvet til å fortelje om øvingar der ho står på hendene, mellom anna for å takle ulike helseproblem ho har slitt med dei siste åra. For Smith er musikken ei kjelde ein kan nytte seg av for å auke mentalt og kroppsleg velvære, ja, rett og slett for å kjenne seg meir på plass i seg sjølv og i verda. Det meste av det ho driv med, reflekterer denne holistiske haldninga til tilværet, inkludert eit bokprosjekt ho arbeider med, om «somatisk lytting», som inneber ei erkjenning av korleis lydfrekvensar kan kjennest i beinstrukturen og i det muskulære systemet i menneskekroppen. Desse interessene har gjennomsyra fleire verk, ikkje minst dei ti nummererte spora på Tides: Music for Meditation and Yoga (2014).
Musikken på The Mosaic of Transformation er endå ein manifestasjon av ei slik orientering, reflektert i spor som «Understanding Body Messages», «The Spine is Quiet in The Center», fantastiske «Carrying Gravity» og det boblande, vitale ti minutt lange avsluttande sporet «Expanding Electricity», ein komposisjon som kveilar seg i stadig nye retningar i si hyllest til elektrisiteten (!). Ein musikk for tida vi er inne i, kan vere så mangt, alt ettersom, men Smiths endringsmosaikk skulle passe godt for fleire enn meg.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ambient/elektronisk
Kaitlyn Aurelia Smith:
The Mosaic
of Transformation
Ghostly International
Kanskje velgjerande er ordet, tenkte eg nyleg, då eg nok ein gong lytta til «Remembering», andresporet på Kaitlyn Aurelia Smiths nye album, The Mosaic of Transformation.
Bak den suggestive låttittelen skjuler det seg eit stykke musikk som tindrar av undring, som opnar seg mot verda i ein omfamnande gest. Lat att auga, og tometersavstanden mellom kroppane våre opphøyrer, for ei stakka stund, i høyretelefonane, i alle fall.
Den globale unntakstilstanden har ført med seg så mangt, også av ulike kulturelle behov som har gjort seg gjeldande på grunn av ein omfattande isolasjon som for somme har vore ei påkjenning. Skal ein kaste seg over TV-serien ein aldri har hatt nok tid til å sjå? Er det no ein finn fram kokken i seg?
I straumen av kulturelle tips finn vi også dei som er eigna til å late oss finne ro. Sommaren 2019 publiserte Los Angeles Times ei liste med tips under tittelen «The best music to help you fall asleep». Då saka vart nypublisert for litt sidan, var tittelen utvida med påhenget «and combat coronavirus anxiety».
Ikkje uventa løfta fleire av dei utbrende Los Angeles-journalistane fram ulike former for meditativ musikk, i det uklare landskapet mellom ambient og new age, for kven treng ikkje av og til å sone ut i eit lydlandskap som kjennest mildt og uavgrensa?
Los Angeles er Smiths heimby, og The Mosaic of Transformation kunne fort ha funne ein plass i artikkelen. Gjennom fleire plater har artisten, som vaks opp med heimeskule i den nordvestre delen av USA, studerte musikk i Boston og fann vegen til den vedunderlege verda av analoge synthar og (kanskje uunngåeleg) California, laga ein undrande avkoplingsmusikk for sjel og kropp, med aukande merksemd, særleg rundt EARS (2016) og The Kid (2017).
Då The Guardian bad Smith dele nokre lyttetips for alle verdas innesitjarar for nokre veker sidan, nytta ho høvet til å fortelje om øvingar der ho står på hendene, mellom anna for å takle ulike helseproblem ho har slitt med dei siste åra. For Smith er musikken ei kjelde ein kan nytte seg av for å auke mentalt og kroppsleg velvære, ja, rett og slett for å kjenne seg meir på plass i seg sjølv og i verda. Det meste av det ho driv med, reflekterer denne holistiske haldninga til tilværet, inkludert eit bokprosjekt ho arbeider med, om «somatisk lytting», som inneber ei erkjenning av korleis lydfrekvensar kan kjennest i beinstrukturen og i det muskulære systemet i menneskekroppen. Desse interessene har gjennomsyra fleire verk, ikkje minst dei ti nummererte spora på Tides: Music for Meditation and Yoga (2014).
Musikken på The Mosaic of Transformation er endå ein manifestasjon av ei slik orientering, reflektert i spor som «Understanding Body Messages», «The Spine is Quiet in The Center», fantastiske «Carrying Gravity» og det boblande, vitale ti minutt lange avsluttande sporet «Expanding Electricity», ein komposisjon som kveilar seg i stadig nye retningar i si hyllest til elektrisiteten (!). Ein musikk for tida vi er inne i, kan vere så mangt, alt ettersom, men Smiths endringsmosaikk skulle passe godt for fleire enn meg.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
«Rørslene me skildrar som vipping, er gjerne større og kjem mindre tett enn dei me omtalar som vibrering.»
Foto: Agnete Brun
Med den monumentale boka Sjøfareren Erika Fatland gitt oss eit uvant, og skremmande, perspektiv på europeisk kolonialisme.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.
Alle foto: Hallgeir Opedal
Turistinvasjonen har gjort Johan Jógvanson til den sintaste bonden på Færøyane.
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.
Foto: Fredrik Varfjell / NTB
Kapitulasjon i klimapolitikken
Regjeringa veit ikkje om statsbudsjettet bidreg til å redusere eller å auke klimagassutsleppa. Derimot er det klart at det nasjonale klimamålet for 2030 ikkje blir nådd.