JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Klokkestøv

Rustin Man følgjer opp fjorårets kritikarroste utgiving.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Albumet til Rustin Man, eller Paul Webb, som er namnet hans, vert lansert 20. mars.

Albumet til Rustin Man, eller Paul Webb, som er namnet hans, vert lansert 20. mars.

Foto: Lawrence Watson

Albumet til Rustin Man, eller Paul Webb, som er namnet hans, vert lansert 20. mars.

Albumet til Rustin Man, eller Paul Webb, som er namnet hans, vert lansert 20. mars.

Foto: Lawrence Watson

3253
20200320
3253
20200320

Rock

Rustin
Man:

Clockdust

Domino

Ein sjeldan gong dukkar ein neologisme opp i ein tittel og er resonant nok til at ein vert nyfiken på kva som skjuler seg bak nyordet. Kva er eigentleg «klokkestøv»? Ikkje veit eg, men assosiasjonane eg får, passar i alle fall perfekt til musikken eg høyrer når eg lyttar til Clockdust, det nye albumet frå Rustin Man.

Då Mark Hollis gjekk bort for eit års tid sidan, var tidlegare bandkollega i Talk Talk, bassisten Paul Wells, raskt ute med å minnast det han kalla «eit musikalsk geni» i sosiale medium. Tilfellet ville til at Wells, som har laga musikk under artistnamnet Rustin Man, sjølv var plateaktuell med Drift Code akkurat på denne tida.

Då hadde det gått 17 år sidan Wells platedebuterte som Rustin Man, med Out Of Season, som han laga saman med Beth Gibbons (Portishead). «Folk trur det kjekkaste med å gi ut plate er å få ho ut», sa Wells i eit intervju, «men det beste med å lage plater er faktisk det å lage dei.» På Drift Code, som han tok seg god tid med å få slik han ville, spela han alle instrument sjølv.

Kresen kontroll

Når Clockdust no er her, har det berre gått eit år sidan sist Rustin Man var plateaktuell, og grunnen til at det ikkje tok meir tid denne gongen, er enkel: Det nye albumet inneheld materiale frå dei same opptaka som Drift Code gjorde.

Det dreier seg likevel om to ulike songkrinsar, utvikla parallelt. Komposisjonane på Drift Code komponerte Wells med ein elektrisk gitar i hendene, og vidareutvikla dei lagvis, med arrangement som gjorde dei ganske tettpakka lydleg.

Songane på Clockdust er strammare i strukturen, men har også meir rom i seg. Dei høyrest ut som dei stammar frå ei anna tid, ikkje minst fordi Wells har bestemt seg for å leite fram i ein popsamanheng kuriøse instrument som eufonium, kokoriko og okónkolo. Musikken ber preg av at Wells har kresen, kreativ kontroll over alle ledd i produksjonen, som komponist, arrangør og realisatør – høyr berre den ulne, smått sjøsjuke instrumentalen «Rubicon Song», til dømes, som ikkje liknar noko anna eg har høyrt i det siste.

Nostalgisk grunntone

Eg er neppe åleine om å tenkje at mang ein filmskapar ville ha lengta etter å gjere bruk av «Rubicon Song», og det kjem ikkje som noka overrasking at Wells har late seg inspirere av gamle filmar i arbeidet med Clockdust. Med si markante tematisering av korleis fortid og notid blandar seg saman i måten vi menneske erfarer tid på, ber albumet også i seg ein nostalgisk grunntone som vedvarer dei ni songane gjennom.

Ein song som opningssporet «Carousel Days» er dessutan umiskjenneleg britisk, både i dei dialektale undertonane i ei rusten røyst som ofte minner om Bowie, og i den melankolske messingblåsaren som får utfalde seg i eit midtparti. Fleire av songane på Clockdust rommar stemningar som ein vender tilbake til og oppdagar noko nytt i kvar gong. Gåtefulle «Night In The Evening» er eit godt døme – i løpet av vel sju minutt opnar det seg ei kontrastrik verd av ord og tonar som likevel aldri mistar den indre samanhengen. Sist eg høyrde noko så fascinerande, må vel ha vore då nett Bowie sleppte låten «Blackstar».

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Rustin
Man:

Clockdust

Domino

Ein sjeldan gong dukkar ein neologisme opp i ein tittel og er resonant nok til at ein vert nyfiken på kva som skjuler seg bak nyordet. Kva er eigentleg «klokkestøv»? Ikkje veit eg, men assosiasjonane eg får, passar i alle fall perfekt til musikken eg høyrer når eg lyttar til Clockdust, det nye albumet frå Rustin Man.

Då Mark Hollis gjekk bort for eit års tid sidan, var tidlegare bandkollega i Talk Talk, bassisten Paul Wells, raskt ute med å minnast det han kalla «eit musikalsk geni» i sosiale medium. Tilfellet ville til at Wells, som har laga musikk under artistnamnet Rustin Man, sjølv var plateaktuell med Drift Code akkurat på denne tida.

Då hadde det gått 17 år sidan Wells platedebuterte som Rustin Man, med Out Of Season, som han laga saman med Beth Gibbons (Portishead). «Folk trur det kjekkaste med å gi ut plate er å få ho ut», sa Wells i eit intervju, «men det beste med å lage plater er faktisk det å lage dei.» På Drift Code, som han tok seg god tid med å få slik han ville, spela han alle instrument sjølv.

Kresen kontroll

Når Clockdust no er her, har det berre gått eit år sidan sist Rustin Man var plateaktuell, og grunnen til at det ikkje tok meir tid denne gongen, er enkel: Det nye albumet inneheld materiale frå dei same opptaka som Drift Code gjorde.

Det dreier seg likevel om to ulike songkrinsar, utvikla parallelt. Komposisjonane på Drift Code komponerte Wells med ein elektrisk gitar i hendene, og vidareutvikla dei lagvis, med arrangement som gjorde dei ganske tettpakka lydleg.

Songane på Clockdust er strammare i strukturen, men har også meir rom i seg. Dei høyrest ut som dei stammar frå ei anna tid, ikkje minst fordi Wells har bestemt seg for å leite fram i ein popsamanheng kuriøse instrument som eufonium, kokoriko og okónkolo. Musikken ber preg av at Wells har kresen, kreativ kontroll over alle ledd i produksjonen, som komponist, arrangør og realisatør – høyr berre den ulne, smått sjøsjuke instrumentalen «Rubicon Song», til dømes, som ikkje liknar noko anna eg har høyrt i det siste.

Nostalgisk grunntone

Eg er neppe åleine om å tenkje at mang ein filmskapar ville ha lengta etter å gjere bruk av «Rubicon Song», og det kjem ikkje som noka overrasking at Wells har late seg inspirere av gamle filmar i arbeidet med Clockdust. Med si markante tematisering av korleis fortid og notid blandar seg saman i måten vi menneske erfarer tid på, ber albumet også i seg ein nostalgisk grunntone som vedvarer dei ni songane gjennom.

Ein song som opningssporet «Carousel Days» er dessutan umiskjenneleg britisk, både i dei dialektale undertonane i ei rusten røyst som ofte minner om Bowie, og i den melankolske messingblåsaren som får utfalde seg i eit midtparti. Fleire av songane på Clockdust rommar stemningar som ein vender tilbake til og oppdagar noko nytt i kvar gong. Gåtefulle «Night In The Evening» er eit godt døme – i løpet av vel sju minutt opnar det seg ei kontrastrik verd av ord og tonar som likevel aldri mistar den indre samanhengen. Sist eg høyrde noko så fascinerande, må vel ha vore då nett Bowie sleppte låten «Blackstar».

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Foto: Lise Åserud / NTB

Samfunn

Språkfag i spel

Kunnskapsministeren vil gje fleire elevar høve til å velje arbeidslivsfag. Lærarar åtvarar mot å la det gå på kostnad av språkopplæringa.

Christiane Jordheim Larsen
Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Foto: Lise Åserud / NTB

Samfunn

Språkfag i spel

Kunnskapsministeren vil gje fleire elevar høve til å velje arbeidslivsfag. Lærarar åtvarar mot å la det gå på kostnad av språkopplæringa.

Christiane Jordheim Larsen

Foto: Baard Henriksen

LitteraturKultur

Sorg og sjølvutsletting

Kva kan djup, djup sorg gjere med eit menneske? I den nye romanen sin freistar Terje Holtet Larsen gi nokre svar.

Jan H. Landro

Foto: Baard Henriksen

LitteraturKultur

Sorg og sjølvutsletting

Kva kan djup, djup sorg gjere med eit menneske? I den nye romanen sin freistar Terje Holtet Larsen gi nokre svar.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis