JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Klisjéknusarar

Stephin Merritt og Mike Hadreas vrir og vender på popklisjear, på kvar sin måte.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
3213
20200522
3213
20200522

Rock

The Magnetic Fields:

Quickies

Nonesuch

 

Rock

Perfume
Genius:

Set My Heart On Fire Immediately

Matador

Mellom vårens utgivingar finn vi nye album frå fleire markante låtskrivarar, plater ein ser fram til fordi handverket vil vere så solid – fordi ein kan gå ut frå at både ord og tone vil vere så godt tekne vare på, innanfor dei skarve rammene av ein snutt på nokre minutt.

Jason Isbell gir med The 400 Unit ut Reunions, oppfølgjaren til strålande The Nashville Sound (2017), og eg er ikkje åleine om å vere nyfiken, for Isbell har verkeleg vakse som låtskrivar. Like eins er det grunn til å glede seg til å sjå kva Steve Earle & The Dukes har å melde, når dei straks er ute med Ghosts of West Virginia.

Folk som Isbell og ikkje minst Earle er som veteranar å rekne når det gjeld kunsten å skru saman ein låt, og det er også ein annan plateaktuell songkomponist av format, nemleg Stephin Merritt, som med The Magnetic Fields i dag gir ut Quickies, ei samling på heile 28 ganske korte låtar.

Det finst snuttar på Quickies som varer under minuttet, som det ironisk-majestetiske opningssporet «Castles of America», eller vesle «Song of the Ant», men det er fascinerande kor mykje Merritt pakkar inn i dei få sekunda det varer. Quickies er ei slags oppvisning i kva ein kan få til innanfor det ekstreme kortformatet. «Come, Life, Shaker Life!» har lengst speletid – og er ein song på to og eit halvt minutt.

Lyttarar som sette pris på 69 Love Songs (1999), eit høgdepunkt i The Magnetic Fields’ diskografi, vil finne nok å muntre seg over på Quickies, for til liks med klassikaren demonstrerer også årets album kor godt lakonikaren Merritt finn seg til rette i eit knapt format. Eg har smilt og ledd i møtet med songar som «The Day the Politicians Died», «My Stupid Boyfriend», «Kraftwerk in a Blackout», «Let’s Get Drunk Again (And Get Divorced)» og «I Wish I Were a Prostitute Again».

Samstundes som eg har lytta til Quickies, har eg dei siste dagane også lånt øyre til den nye plata frå ein annan markant låtskrivar, nemleg Mike Hadreas, eller Perfume Genius, som i dag slepper Set My Heart On Fire Immediately.

Der Merritt (55) på herleg vis vitsar med stereotypiar rundt kjønn, kjærleikstematikk, sex og kropp, vender og vrir Hadreas (38) kompromisslaust på slike etablerte kategoriar, innanfor rammene av ein eigen omveltningsestetikk, og boltrar seg på den nye plata si i ulike stilartar, frå åttitalspop til femtitalsballadar. Merritts blikk er distansert og ofte ironisk, medan Hadreas er ein songpoet med teft for å ta vare på det råe og ufiltrerte, det inderlege og det utamde, men også både det melodramatiske og det teatralske.

Kor ulikt gemytt dei to tilsynelatande måtte ha, så er dei som låtskrivarar begge eklektiske og mangesidige og bryt ned både sjangerklisjear og vanetenking, med musikk som på kvar sitt vis har tydelege ekko frå den nordamerikanske populærmusikktradisjonen, med tilhøyrande mytologiar. Ut av ermet ristar begge songar som aldri er keisame, som ofte er overraskande og som er forfriskande kontrære.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

The Magnetic Fields:

Quickies

Nonesuch

 

Rock

Perfume
Genius:

Set My Heart On Fire Immediately

Matador

Mellom vårens utgivingar finn vi nye album frå fleire markante låtskrivarar, plater ein ser fram til fordi handverket vil vere så solid – fordi ein kan gå ut frå at både ord og tone vil vere så godt tekne vare på, innanfor dei skarve rammene av ein snutt på nokre minutt.

Jason Isbell gir med The 400 Unit ut Reunions, oppfølgjaren til strålande The Nashville Sound (2017), og eg er ikkje åleine om å vere nyfiken, for Isbell har verkeleg vakse som låtskrivar. Like eins er det grunn til å glede seg til å sjå kva Steve Earle & The Dukes har å melde, når dei straks er ute med Ghosts of West Virginia.

Folk som Isbell og ikkje minst Earle er som veteranar å rekne når det gjeld kunsten å skru saman ein låt, og det er også ein annan plateaktuell songkomponist av format, nemleg Stephin Merritt, som med The Magnetic Fields i dag gir ut Quickies, ei samling på heile 28 ganske korte låtar.

Det finst snuttar på Quickies som varer under minuttet, som det ironisk-majestetiske opningssporet «Castles of America», eller vesle «Song of the Ant», men det er fascinerande kor mykje Merritt pakkar inn i dei få sekunda det varer. Quickies er ei slags oppvisning i kva ein kan få til innanfor det ekstreme kortformatet. «Come, Life, Shaker Life!» har lengst speletid – og er ein song på to og eit halvt minutt.

Lyttarar som sette pris på 69 Love Songs (1999), eit høgdepunkt i The Magnetic Fields’ diskografi, vil finne nok å muntre seg over på Quickies, for til liks med klassikaren demonstrerer også årets album kor godt lakonikaren Merritt finn seg til rette i eit knapt format. Eg har smilt og ledd i møtet med songar som «The Day the Politicians Died», «My Stupid Boyfriend», «Kraftwerk in a Blackout», «Let’s Get Drunk Again (And Get Divorced)» og «I Wish I Were a Prostitute Again».

Samstundes som eg har lytta til Quickies, har eg dei siste dagane også lånt øyre til den nye plata frå ein annan markant låtskrivar, nemleg Mike Hadreas, eller Perfume Genius, som i dag slepper Set My Heart On Fire Immediately.

Der Merritt (55) på herleg vis vitsar med stereotypiar rundt kjønn, kjærleikstematikk, sex og kropp, vender og vrir Hadreas (38) kompromisslaust på slike etablerte kategoriar, innanfor rammene av ein eigen omveltningsestetikk, og boltrar seg på den nye plata si i ulike stilartar, frå åttitalspop til femtitalsballadar. Merritts blikk er distansert og ofte ironisk, medan Hadreas er ein songpoet med teft for å ta vare på det råe og ufiltrerte, det inderlege og det utamde, men også både det melodramatiske og det teatralske.

Kor ulikt gemytt dei to tilsynelatande måtte ha, så er dei som låtskrivarar begge eklektiske og mangesidige og bryt ned både sjangerklisjear og vanetenking, med musikk som på kvar sitt vis har tydelege ekko frå den nordamerikanske populærmusikktradisjonen, med tilhøyrande mytologiar. Ut av ermet ristar begge songar som aldri er keisame, som ofte er overraskande og som er forfriskande kontrære.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

Alle foto: Frank Furseth

KunstMeldingar

Glede er eit aktivt val

Kva vil det seie å leve eit fullverdig liv? Amerikanske Emilie Louise Gossiaux (f. 1989) utfordrar fordommane våre gjennom ei varm, uvanleg og sterk utstilling.

Eva Furseth
«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

Alle foto: Frank Furseth

KunstMeldingar

Glede er eit aktivt val

Kva vil det seie å leve eit fullverdig liv? Amerikanske Emilie Louise Gossiaux (f. 1989) utfordrar fordommane våre gjennom ei varm, uvanleg og sterk utstilling.

Eva Furseth

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn

Cuba framfor kollaps?

Den cubanske nasjonen lir no av den kanskje største systemkrisa sidan kolonitida.

VegardBye

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn

Cuba framfor kollaps?

Den cubanske nasjonen lir no av den kanskje største systemkrisa sidan kolonitida.

VegardBye

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis