JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Kjenslevar råskap

Nilüfer Yanyas musikk balanserer det tunge og det lette.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1702
20201218
1702
20201218

Rock

Nilüfer Yanya:

Feeling Lucky?

ATO Records

Eit sentralt tema på den London-baserte singer-songwriteren Nilüfer Yanyas debutalbum frå 2019, Miss Universe, var sjølvutvikling. I eit intervju med kringkastaren KEXP fortalde Yanya om balansegangen mellom å akseptere seg sjølv og å forbetre seg sjølv, og at to ting ho sjølv hadde lært seg å akseptere, var stemma si og måten ho speler gitar på. Det skal vi vere takksame for, for albumet bydde på ei rekkje framifrå låtar med finurleg produksjon og djuptloddande tekstar framførte med Yanyas unike, uttrykksfulle stemme.

Ho har halde fram med å utvikle uttrykket sitt. Låtane på den nye EP-en Feeling Lucky? verkar samtidige og nyskapande samstundes som inspirasjonen frå 80-talsrock av ymse slag er tydeleg. Rockeballaden «Same Damn Luck» startar forsiktig, men svulmar gradvis opp med stadig større harmoniar og tjukke The Cure-aktige gitareffektar og synthlydar, og «Day 7.5093» har djupe spor av The Polices reggae-inspirerte new wave – pluss eit bjølleaktig synthparti som, som seg hør og bør når det nærmar seg jul, bringar tankane til Wham.

I musikkvideoen til «Crash», ein låt prega av ein Pixies-aktig, hårfin balanse mellom det råe og det kjenslevare, opptrer artisten i rolla som elgitarspelande flyvertinne. Flykabinen av tape og aluminiumsfolie er ein effektiv, enkel og kompleks metafor, og når songen etter kvart tumlar nedover tonerekka og brått endrar karakter om att og om att, er det eit typisk døme på den intuitivt utspekulerte detaljrikdomen i virket til Nilüfer Yanya.

Rasmus Hungnes 

Rasmus Hungnes er musikar, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Nilüfer Yanya:

Feeling Lucky?

ATO Records

Eit sentralt tema på den London-baserte singer-songwriteren Nilüfer Yanyas debutalbum frå 2019, Miss Universe, var sjølvutvikling. I eit intervju med kringkastaren KEXP fortalde Yanya om balansegangen mellom å akseptere seg sjølv og å forbetre seg sjølv, og at to ting ho sjølv hadde lært seg å akseptere, var stemma si og måten ho speler gitar på. Det skal vi vere takksame for, for albumet bydde på ei rekkje framifrå låtar med finurleg produksjon og djuptloddande tekstar framførte med Yanyas unike, uttrykksfulle stemme.

Ho har halde fram med å utvikle uttrykket sitt. Låtane på den nye EP-en Feeling Lucky? verkar samtidige og nyskapande samstundes som inspirasjonen frå 80-talsrock av ymse slag er tydeleg. Rockeballaden «Same Damn Luck» startar forsiktig, men svulmar gradvis opp med stadig større harmoniar og tjukke The Cure-aktige gitareffektar og synthlydar, og «Day 7.5093» har djupe spor av The Polices reggae-inspirerte new wave – pluss eit bjølleaktig synthparti som, som seg hør og bør når det nærmar seg jul, bringar tankane til Wham.

I musikkvideoen til «Crash», ein låt prega av ein Pixies-aktig, hårfin balanse mellom det råe og det kjenslevare, opptrer artisten i rolla som elgitarspelande flyvertinne. Flykabinen av tape og aluminiumsfolie er ein effektiv, enkel og kompleks metafor, og når songen etter kvart tumlar nedover tonerekka og brått endrar karakter om att og om att, er det eit typisk døme på den intuitivt utspekulerte detaljrikdomen i virket til Nilüfer Yanya.

Rasmus Hungnes 

Rasmus Hungnes er musikar, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Foto: Poetry Foundation

Meldingar

Ung amerikansk dikting på norsk

Felles for fleire i antologien er viljen til å trekkja moderne teknologi og media djupt inn i diktinga.

Kjetil Berthelsen
Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Foto: Poetry Foundation

Meldingar

Ung amerikansk dikting på norsk

Felles for fleire i antologien er viljen til å trekkja moderne teknologi og media djupt inn i diktinga.

Kjetil Berthelsen
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.

Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
EinarHaakaas

Det trugande utanforskapet

På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.

MusikkMeldingar
Lars Mossefinn

Fargerikt om tolsemd

Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.

Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.

Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.

Foto: Christopher Helberg

BokMeldingar
Odd W. Surén

Endringar til godt og vondt

Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis