Kjenslevar råskap
Nilüfer Yanyas musikk balanserer det tunge og det lette.
Rock
Nilüfer Yanya:
Feeling Lucky?
ATO Records
Eit sentralt tema på den London-baserte singer-songwriteren Nilüfer Yanyas debutalbum frå 2019, Miss Universe, var sjølvutvikling. I eit intervju med kringkastaren KEXP fortalde Yanya om balansegangen mellom å akseptere seg sjølv og å forbetre seg sjølv, og at to ting ho sjølv hadde lært seg å akseptere, var stemma si og måten ho speler gitar på. Det skal vi vere takksame for, for albumet bydde på ei rekkje framifrå låtar med finurleg produksjon og djuptloddande tekstar framførte med Yanyas unike, uttrykksfulle stemme.
Ho har halde fram med å utvikle uttrykket sitt. Låtane på den nye EP-en Feeling Lucky? verkar samtidige og nyskapande samstundes som inspirasjonen frå 80-talsrock av ymse slag er tydeleg. Rockeballaden «Same Damn Luck» startar forsiktig, men svulmar gradvis opp med stadig større harmoniar og tjukke The Cure-aktige gitareffektar og synthlydar, og «Day 7.5093» har djupe spor av The Polices reggae-inspirerte new wave – pluss eit bjølleaktig synthparti som, som seg hør og bør når det nærmar seg jul, bringar tankane til Wham.
I musikkvideoen til «Crash», ein låt prega av ein Pixies-aktig, hårfin balanse mellom det råe og det kjenslevare, opptrer artisten i rolla som elgitarspelande flyvertinne. Flykabinen av tape og aluminiumsfolie er ein effektiv, enkel og kompleks metafor, og når songen etter kvart tumlar nedover tonerekka og brått endrar karakter om att og om att, er det eit typisk døme på den intuitivt utspekulerte detaljrikdomen i virket til Nilüfer Yanya.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Nilüfer Yanya:
Feeling Lucky?
ATO Records
Eit sentralt tema på den London-baserte singer-songwriteren Nilüfer Yanyas debutalbum frå 2019, Miss Universe, var sjølvutvikling. I eit intervju med kringkastaren KEXP fortalde Yanya om balansegangen mellom å akseptere seg sjølv og å forbetre seg sjølv, og at to ting ho sjølv hadde lært seg å akseptere, var stemma si og måten ho speler gitar på. Det skal vi vere takksame for, for albumet bydde på ei rekkje framifrå låtar med finurleg produksjon og djuptloddande tekstar framførte med Yanyas unike, uttrykksfulle stemme.
Ho har halde fram med å utvikle uttrykket sitt. Låtane på den nye EP-en Feeling Lucky? verkar samtidige og nyskapande samstundes som inspirasjonen frå 80-talsrock av ymse slag er tydeleg. Rockeballaden «Same Damn Luck» startar forsiktig, men svulmar gradvis opp med stadig større harmoniar og tjukke The Cure-aktige gitareffektar og synthlydar, og «Day 7.5093» har djupe spor av The Polices reggae-inspirerte new wave – pluss eit bjølleaktig synthparti som, som seg hør og bør når det nærmar seg jul, bringar tankane til Wham.
I musikkvideoen til «Crash», ein låt prega av ein Pixies-aktig, hårfin balanse mellom det råe og det kjenslevare, opptrer artisten i rolla som elgitarspelande flyvertinne. Flykabinen av tape og aluminiumsfolie er ein effektiv, enkel og kompleks metafor, og når songen etter kvart tumlar nedover tonerekka og brått endrar karakter om att og om att, er det eit typisk døme på den intuitivt utspekulerte detaljrikdomen i virket til Nilüfer Yanya.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.
Foto: Lina Hindrum
Det trugande utanforskapet
På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.
Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.