JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Ikkje diskriminer Sildajazz

Sildajazzen har vore prygelknabe blant jazzfestivalane.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Festivalsjef Andreas Risanger  Meland.

Festivalsjef Andreas Risanger Meland.

Foto: Tommy Neverdal

Festivalsjef Andreas Risanger  Meland.

Festivalsjef Andreas Risanger Meland.

Foto: Tommy Neverdal

1925
20210820
1925
20210820

KOMMENTAR

Henning Kvitnes ord «evig eies kun et dårlig rykte» passar presist på Sildajazz. I dei rette krinsane blei Sildajazz oppfatta som ein gigantisk gatefest i kommunal regi. Sogene om «bøgens» herjingar var mange. Både musikarar, tilskiparar og kulturbyråkratar med postadresse aust for langfjella heldt i alle år liv i denne myten om at musikken på Sildajazz hadde spesielt magre vilkår.

Underteikna var i ein 30-årsperiode på så å seia kvar einaste norske jazzfestival. Med sjølvsyn kunne eg sjå at Sildajazz ikkje var denne verstingen som mytologien ville ha det til. Børs og katedral finn ein i ei god blanding på dei fleste store jazzfestivalar.

Sildajazzgrunnleggjar og festivalleiar i 18 år Gunnar Jæger kom med ei utblåsing i Stavanger Aftenblad i eit avskjedsintervju 11. august 2004: «Jeg kan ikke se hva som er så mye bedre med jazzfestivalene i Kongsberg og Molde enn vår egen. Vi kan presentere et musikalsk og kunstnerisk program som går langt utenpå dem begge. Likevel blir vi tilgodesett med 300.000 kroner, mens de andre får millionbeløp, sier Jæger noe bittert, men Sildajazz-veteranen vil ikke dvele lenge ved slike tapte slag når sola steiker og småbåtene fyller Smedasundet, klar for å konsumere musikk og glede.»

Sjølv om etterfølgjaren til Jæger, Bjarne Dankel, har opplevd at tilskotet frå Norsk kulturråd har auka frå dei nemnde 300.000 i 2004 til 750.000 16 år seinare, står poenget til Jæger seg etter alle desse åra.

Den nye festivalleiaren, Andreas Risanger Meland, har eit godt rykte i kulturpolitiske krinsar. Han har etablert og drive det velrenommerte plateselskapet Hubro. 2021-festivalen provar at han har eit godt grep om programmeringa. Det er ikkje lenger grunn til å diskriminera Sildajazz på kulturbudsjetta.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilansjournalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

KOMMENTAR

Henning Kvitnes ord «evig eies kun et dårlig rykte» passar presist på Sildajazz. I dei rette krinsane blei Sildajazz oppfatta som ein gigantisk gatefest i kommunal regi. Sogene om «bøgens» herjingar var mange. Både musikarar, tilskiparar og kulturbyråkratar med postadresse aust for langfjella heldt i alle år liv i denne myten om at musikken på Sildajazz hadde spesielt magre vilkår.

Underteikna var i ein 30-årsperiode på så å seia kvar einaste norske jazzfestival. Med sjølvsyn kunne eg sjå at Sildajazz ikkje var denne verstingen som mytologien ville ha det til. Børs og katedral finn ein i ei god blanding på dei fleste store jazzfestivalar.

Sildajazzgrunnleggjar og festivalleiar i 18 år Gunnar Jæger kom med ei utblåsing i Stavanger Aftenblad i eit avskjedsintervju 11. august 2004: «Jeg kan ikke se hva som er så mye bedre med jazzfestivalene i Kongsberg og Molde enn vår egen. Vi kan presentere et musikalsk og kunstnerisk program som går langt utenpå dem begge. Likevel blir vi tilgodesett med 300.000 kroner, mens de andre får millionbeløp, sier Jæger noe bittert, men Sildajazz-veteranen vil ikke dvele lenge ved slike tapte slag når sola steiker og småbåtene fyller Smedasundet, klar for å konsumere musikk og glede.»

Sjølv om etterfølgjaren til Jæger, Bjarne Dankel, har opplevd at tilskotet frå Norsk kulturråd har auka frå dei nemnde 300.000 i 2004 til 750.000 16 år seinare, står poenget til Jæger seg etter alle desse åra.

Den nye festivalleiaren, Andreas Risanger Meland, har eit godt rykte i kulturpolitiske krinsar. Han har etablert og drive det velrenommerte plateselskapet Hubro. 2021-festivalen provar at han har eit godt grep om programmeringa. Det er ikkje lenger grunn til å diskriminera Sildajazz på kulturbudsjetta.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilansjournalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.

Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Turistinvasjonen

Kvar sommar invaderer fleire tusen turistar garden til Johan Jógvanson i Saksun. Det har gjort han til den sintaste bonden på Færøyane.

Hallgeir Opedal
Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.

Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Turistinvasjonen

Kvar sommar invaderer fleire tusen turistar garden til Johan Jógvanson i Saksun. Det har gjort han til den sintaste bonden på Færøyane.

Hallgeir Opedal

Teikning: May Linn Clement

UtanriksSamfunn

Den nyreligiøse avantgarden

NEW YORK: Blant trendsettarar på Manhattans Lower East Side
er katolisisme siste skrik. 

Ida Lødemel Tvedt

Teikning: May Linn Clement

UtanriksSamfunn

Den nyreligiøse avantgarden

NEW YORK: Blant trendsettarar på Manhattans Lower East Side
er katolisisme siste skrik. 

Ida Lødemel Tvedt

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis