JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Herleg miks av krefter

Nicole Atkins har laga endå ei plate i studioet Muscle Shoals.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Nicole Atkins brukar spelbrikker som metafor i den første låten på det nye albumet sitt.

Nicole Atkins brukar spelbrikker som metafor i den første låten på det nye albumet sitt.

Foto: Barbara FG

Nicole Atkins brukar spelbrikker som metafor i den første låten på det nye albumet sitt.

Nicole Atkins brukar spelbrikker som metafor i den første låten på det nye albumet sitt.

Foto: Barbara FG

2926
20200529
2926
20200529

Rock

Nicole Atkins:

Italian Ice

Single Lock Records

«Watch ‘em fall like dominos», syng Nicole Atkins i «Domino», ein song full av drama og risiko, der alt er i ferd med å falle frå kvarandre. Det er ikkje den første låten som gjer snerten bruk av spelebrikkene som ein slags berande metafor, og det finst nok av songar med terningar og kortstokkar opp gjennom, men kva gjer vel det?

«Domino» fekk meg hekta, då eg kom over singelen her for nokre veker sidan – han måtte på igjen og igjen. Ikkje minst på grunn av bassen i botnen, som eg snart nok fann ut at det var David Hood som trakterte – han frå segnomspunne The Swampers, backingbandet som laga så ufatteleg mykje bra musikk med eit utal store artistar i vesle, musikkhistoriske Muscle Shoals i Alabama, der også «Domino» og store delar av den nye plata til Atkins, Italian Ice, er spelt inn.

Kremlag

Med seg har Atkins eit kremlag av musikarar. Spooner Oldham, ein av dei sentrale musikarane i Rick Halls FAME Studios i Muscle Shoals i 1960-åra – der Hood vikarierte – er med på orgel. I ein herleg miks av krefter har Atkins kopla dei to med Jim Sclavunos og Dave Sherman, begge frå Nick Caves Bad Seeds (Atkins var oppvarmingsartist på ein Cave-turné for nokre år sidan), Binky Griptite frå den definitivt funky gjengen i The Dap-Kings og trommisen McKenzie Smith (St. Vincent, Midlake). Dukkar opp gjer også folk som Carl Broemer (My Morning Jacket), som også er med på komponistsida på eit par låtar, Seth Avett (The Avett Brothers), John Paul White og Erin Rae (dei tre siste på «Never Going Home Again.») Italian Ice er vellyd frå start til slutt.

Atkins er ein sabla god vokalist og ein gåverik låtskrivar og komponist, og ho har verkeleg ein eigen teft når det gjeld lån frå popmusikktradisjonen, i all si prakt – sjølv kallar ho Italian Ice «ein syretripp gjennom platesamlinga mi». Eit sentralt topos i låtuniverset denne gongen er staden Atkins kjem frå og før budde, nemleg New Jersey-kysten, med sine strender, kasino og fornøyelsesparkar, eit terreng velkjent for Springsteen-lyttarar.

Djupe røter

Albumet kjem ut på vesle Single Lock Records, som held til i Florence i Alabama, rett på andre sida av Tennessee-elva frå Muscle Shoals (og byen Sam Phillips (Sun Studio) vart fødd i). Det er med andre ord så kort avstand mellom artist, studio og distribusjonsledd som det kan verte, og når dette er eit teikn på integritet, er det fordi ein kan høyre at alle som er direkte involverte i denne vesle operasjonen, brenn for prosjektet. Førre album frå Atkins, Goodnight Rhonda Lee (2017), vart spelt inn i studioet til plateselskapet, så årets plate er ei tilbakevending til eit miljø og ein musikkultur med djupe historiske røter. Dette kan du høyre. Italian Ice er ei av årets finaste plater.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Nicole Atkins:

Italian Ice

Single Lock Records

«Watch ‘em fall like dominos», syng Nicole Atkins i «Domino», ein song full av drama og risiko, der alt er i ferd med å falle frå kvarandre. Det er ikkje den første låten som gjer snerten bruk av spelebrikkene som ein slags berande metafor, og det finst nok av songar med terningar og kortstokkar opp gjennom, men kva gjer vel det?

«Domino» fekk meg hekta, då eg kom over singelen her for nokre veker sidan – han måtte på igjen og igjen. Ikkje minst på grunn av bassen i botnen, som eg snart nok fann ut at det var David Hood som trakterte – han frå segnomspunne The Swampers, backingbandet som laga så ufatteleg mykje bra musikk med eit utal store artistar i vesle, musikkhistoriske Muscle Shoals i Alabama, der også «Domino» og store delar av den nye plata til Atkins, Italian Ice, er spelt inn.

Kremlag

Med seg har Atkins eit kremlag av musikarar. Spooner Oldham, ein av dei sentrale musikarane i Rick Halls FAME Studios i Muscle Shoals i 1960-åra – der Hood vikarierte – er med på orgel. I ein herleg miks av krefter har Atkins kopla dei to med Jim Sclavunos og Dave Sherman, begge frå Nick Caves Bad Seeds (Atkins var oppvarmingsartist på ein Cave-turné for nokre år sidan), Binky Griptite frå den definitivt funky gjengen i The Dap-Kings og trommisen McKenzie Smith (St. Vincent, Midlake). Dukkar opp gjer også folk som Carl Broemer (My Morning Jacket), som også er med på komponistsida på eit par låtar, Seth Avett (The Avett Brothers), John Paul White og Erin Rae (dei tre siste på «Never Going Home Again.») Italian Ice er vellyd frå start til slutt.

Atkins er ein sabla god vokalist og ein gåverik låtskrivar og komponist, og ho har verkeleg ein eigen teft når det gjeld lån frå popmusikktradisjonen, i all si prakt – sjølv kallar ho Italian Ice «ein syretripp gjennom platesamlinga mi». Eit sentralt topos i låtuniverset denne gongen er staden Atkins kjem frå og før budde, nemleg New Jersey-kysten, med sine strender, kasino og fornøyelsesparkar, eit terreng velkjent for Springsteen-lyttarar.

Djupe røter

Albumet kjem ut på vesle Single Lock Records, som held til i Florence i Alabama, rett på andre sida av Tennessee-elva frå Muscle Shoals (og byen Sam Phillips (Sun Studio) vart fødd i). Det er med andre ord så kort avstand mellom artist, studio og distribusjonsledd som det kan verte, og når dette er eit teikn på integritet, er det fordi ein kan høyre at alle som er direkte involverte i denne vesle operasjonen, brenn for prosjektet. Førre album frå Atkins, Goodnight Rhonda Lee (2017), vart spelt inn i studioet til plateselskapet, så årets plate er ei tilbakevending til eit miljø og ein musikkultur med djupe historiske røter. Dette kan du høyre. Italian Ice er ei av årets finaste plater.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Foto: Mohamed Azakir / Reuters / NTB

KommentarSidene 2-3

Krig med personsøkjarar i folkerettsleg gråsone

Kvelden før personsøkjaråtaket endra Israels krigskabinett målsetjingane med krigen i nord. Ei eskalering låg derfor i kjømda.

Cecilie Hellestveit
Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Foto: Mohamed Azakir / Reuters / NTB

KommentarSidene 2-3

Krig med personsøkjarar i folkerettsleg gråsone

Kvelden før personsøkjaråtaket endra Israels krigskabinett målsetjingane med krigen i nord. Ei eskalering låg derfor i kjømda.

Cecilie Hellestveit
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.

Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.

Foto: Erika Hebbert

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Sterkt om livsløgn og overleving

Gode skodespelar­prestasjonar i intens kamp på liv og død.

Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.

Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.

Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB

KommentarSamfunn
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Ny statsminister med gjeld, utan budsjett

No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.

Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.

Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

– No ser me effekten av færre politifolk

Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925.  I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925. I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Nytt frå vestfronten

Ute i Atlanterhavet ligg Færøyane som ein front mot lågtrykk, vestavêr og liberale haldningar.

Hallgeir Opedal
Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925.  I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925. I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Nytt frå vestfronten

Ute i Atlanterhavet ligg Færøyane som ein front mot lågtrykk, vestavêr og liberale haldningar.

Hallgeir Opedal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis