JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Harmoniske folkrocksystrer

Kate og Anna McGarrigle brukte utradisjonelle kombinasjonar i musikken sin.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Systrene Anna og Kate McGarrigle fekk strålande kritikkar for debutplata som kom i 1975.

Systrene Anna og Kate McGarrigle fekk strålande kritikkar for debutplata som kom i 1975.

Foto: mcgarrigles.com

Systrene Anna og Kate McGarrigle fekk strålande kritikkar for debutplata som kom i 1975.

Systrene Anna og Kate McGarrigle fekk strålande kritikkar for debutplata som kom i 1975.

Foto: mcgarrigles.com

3594
20190308

Tilrådd lytting:

Kate & Anna McGarrigle (Warner, 1975)

Dancer With Bruised Knees (Warner, 1977)

Pronto Monto (Warner, 1978)

La vache qui pleure (La Tribu, 2003)

The McGarrigle Christmas Hour (Nonesuch, 2005)

3594
20190308

Tilrådd lytting:

Kate & Anna McGarrigle (Warner, 1975)

Dancer With Bruised Knees (Warner, 1977)

Pronto Monto (Warner, 1978)

La vache qui pleure (La Tribu, 2003)

The McGarrigle Christmas Hour (Nonesuch, 2005)

Innspelingane til dei to kanadiske systrene Kate og Anna McGarrigle følgde meg gjennom store delar av oppveksten med si unike klangverd, elegante vokalharmoniar og fengjande folkrocklåtar.

Foreldra mine sette støtt og stadig på ei vinylplate med duoen, og eg minnest særskilt godt at eg i ein alder då musikksmaken gjekk meir i retning rufsete og hardare rockemusikk, faktisk vart litt irritert på det velarrangerte ljodbiletet og dei karakteristiske, engleaktige røystene med uvanleg mykje vibrato.

Eg måtte iallfall godt opp i tjueåra før eg igjen oppdaga og for alvor byrja å setje pris på denne musikken, ein slags eigenarta symbiose av fransk-kanadisk tradisjonsmusikk, bluegrass, pop, gamal R&B, countryblues og folkrock.

Systrene McGarrigle vart fødde i Montreal av foreldre med fransk-kanadisk og irsk bakgrunn. Dei voks opp i utkanten av byen og byrja tidleg og spela gitarar og etter kvart ulike instrument som piano, trekkspel, fløyte, fele og banjo. Dei vart ein sentral del av folkmiljøet i Québec, og etter kvart også ettertrakta låtskrivarar og medspelarar for artistar som Maria Muldauer og Linda Ronstadt.

Europeisk gjennombrot

I 1975 kom den sjølvtitulerte debutplata til strålande kritikkar, særleg i Europa, der dei slo igjennom hjå eit stort publikum.

«Complaint Pour Ste-Cathrine» av Anna McGarrigle er kanskje den mest kjende låta her heime, med reggaeundertonar i kombinasjon med cajunliknande trekkspel, med fransk tekst, nokre særs oppløftande korearrangement og strålande song frå systrene Kate og Anna. Songen har òg glitrande blåsearrangement av trombonisten George Bohanon, og kult og kontant trommespel i ein slags reggaetakt frå Steve Gadd, for å nemne nokre få av dei uhyre fengjande elementa.

Plata er elles full av gode låtar, dei fleste signerte McGarrigles, noko tradisjonsstoff, og ikkje minst klassikaren «Swimming Song» av Loudon Wainwright III (som den gong var gift med Kate McGarrigle).

Her er òg bra musikarar med, mellom andre Lowell George frå Little Feat på slidegitar og stilskaparen David Grisman på mandolin. Albumet er produsert av Joe Boyd, som òg hadde gjort mykje for både Nick Drake, Pink Floyd og Fairport Convention tidlegare.

Interessant og levande

Dei seinare utgjevingane til Kate og Anne McGarrigle er ikkje heilt på nivå med debuten, men både Dancer With Bruised Knees frå 1977 og Pronto Monto frå 1978 har mange bra både låtar og musikarar (den siste lir under ein litt vel polert produksjon).

Låta «Walking Song» frå fyrstnemnde står i sterk kontrast til mykje av dagens likelydande vokalproduksjon, med ein bruk av dynamikk og volumstyrke som gjer at ein vert tvinga til å engasjera seg som lyttar. Slike detaljar gjer musikken og produksjonane særs interessante og levande.

Den franskspråklege plata La vache qui pleure frå 2003 viser duoen heilt på høgda i den seinare perioden av karrieren. Sjekk ut låta «Petite Annonce» for døme på udøyeleg folkrock på fransk.

Og er du ute etter ei litt utradisjonell joleplate neste desember, kan eg varmt tilrå The McGarrigle Christmas Hour med framifrå gjestesong av mellom andre Rufus Wainwright og Emmylou Harris.

Systrene heldt fram med å spela saman til 2010, då Kate McGarrigle gjekk bort, 63 år gamal.

Stein Urheim

Stein Urheim er musikar og fast skribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Innspelingane til dei to kanadiske systrene Kate og Anna McGarrigle følgde meg gjennom store delar av oppveksten med si unike klangverd, elegante vokalharmoniar og fengjande folkrocklåtar.

Foreldra mine sette støtt og stadig på ei vinylplate med duoen, og eg minnest særskilt godt at eg i ein alder då musikksmaken gjekk meir i retning rufsete og hardare rockemusikk, faktisk vart litt irritert på det velarrangerte ljodbiletet og dei karakteristiske, engleaktige røystene med uvanleg mykje vibrato.

Eg måtte iallfall godt opp i tjueåra før eg igjen oppdaga og for alvor byrja å setje pris på denne musikken, ein slags eigenarta symbiose av fransk-kanadisk tradisjonsmusikk, bluegrass, pop, gamal R&B, countryblues og folkrock.

Systrene McGarrigle vart fødde i Montreal av foreldre med fransk-kanadisk og irsk bakgrunn. Dei voks opp i utkanten av byen og byrja tidleg og spela gitarar og etter kvart ulike instrument som piano, trekkspel, fløyte, fele og banjo. Dei vart ein sentral del av folkmiljøet i Québec, og etter kvart også ettertrakta låtskrivarar og medspelarar for artistar som Maria Muldauer og Linda Ronstadt.

Europeisk gjennombrot

I 1975 kom den sjølvtitulerte debutplata til strålande kritikkar, særleg i Europa, der dei slo igjennom hjå eit stort publikum.

«Complaint Pour Ste-Cathrine» av Anna McGarrigle er kanskje den mest kjende låta her heime, med reggaeundertonar i kombinasjon med cajunliknande trekkspel, med fransk tekst, nokre særs oppløftande korearrangement og strålande song frå systrene Kate og Anna. Songen har òg glitrande blåsearrangement av trombonisten George Bohanon, og kult og kontant trommespel i ein slags reggaetakt frå Steve Gadd, for å nemne nokre få av dei uhyre fengjande elementa.

Plata er elles full av gode låtar, dei fleste signerte McGarrigles, noko tradisjonsstoff, og ikkje minst klassikaren «Swimming Song» av Loudon Wainwright III (som den gong var gift med Kate McGarrigle).

Her er òg bra musikarar med, mellom andre Lowell George frå Little Feat på slidegitar og stilskaparen David Grisman på mandolin. Albumet er produsert av Joe Boyd, som òg hadde gjort mykje for både Nick Drake, Pink Floyd og Fairport Convention tidlegare.

Interessant og levande

Dei seinare utgjevingane til Kate og Anne McGarrigle er ikkje heilt på nivå med debuten, men både Dancer With Bruised Knees frå 1977 og Pronto Monto frå 1978 har mange bra både låtar og musikarar (den siste lir under ein litt vel polert produksjon).

Låta «Walking Song» frå fyrstnemnde står i sterk kontrast til mykje av dagens likelydande vokalproduksjon, med ein bruk av dynamikk og volumstyrke som gjer at ein vert tvinga til å engasjera seg som lyttar. Slike detaljar gjer musikken og produksjonane særs interessante og levande.

Den franskspråklege plata La vache qui pleure frå 2003 viser duoen heilt på høgda i den seinare perioden av karrieren. Sjekk ut låta «Petite Annonce» for døme på udøyeleg folkrock på fransk.

Og er du ute etter ei litt utradisjonell joleplate neste desember, kan eg varmt tilrå The McGarrigle Christmas Hour med framifrå gjestesong av mellom andre Rufus Wainwright og Emmylou Harris.

Systrene heldt fram med å spela saman til 2010, då Kate McGarrigle gjekk bort, 63 år gamal.

Stein Urheim

Stein Urheim er musikar og fast skribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Martin Baldysz debuterte i 2013 og er no ute med roman nummer tre.

Martin Baldysz debuterte i 2013 og er no ute med roman nummer tre.

Foto: Helle Frogner

BokMeldingar
Hilde Vesaas

Tronge sinn ved det vide havet

Martin Baldysz skriv seg inn i eit fortidig ungjentesinn.

Det går mykje kjøt gjennom anlegga til Nortura i desse dagar. Men kva veit dei eigentleg om kvaliteten på det?

Det går mykje kjøt gjennom anlegga til Nortura i desse dagar. Men kva veit dei eigentleg om kvaliteten på det?

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Frå matfatetKunnskap
Siri Helle

Slaktetid

Så er det offisielt: Kvalitetssjekken på slakteria er ikkje anna enn eit volummål.

Skodespelarane er plasserte i ein kvit kube.

Skodespelarane er plasserte i ein kvit kube.

Foto: Den Nationale Scene

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Den vanskelege, men nødvendige venskapen

I vårt sted byr på fint samspel i ein rik og lågmælt tekst, som kunne tent på å bli kutta litt.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Christiane Jordheim Larsen
Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis