Hammarblues
Sam Amidon løftar fram Harry Smiths antologi på ny EP.
Sam Amidon får fram mangfaldet i materialet til Harry Smith-antologien.
Foto: Nonesuch Records
Rock
Sam Amidon:
Fatal Flower Garden EP
Nonesuch
«Ta hammaren med til arbeidsformannen», heiter det i dei første linene av «Spike Driver Blues» – «Tell him I’m gone.»
Det dreier seg nemleg om hammaren «som drap John Henry» – afroamerikanaren som ifølgje dei gamle forteljingane var mellom dei som hakka seg inn i Allegheny-fjella for å få fram jarnbanen, og konkurrerte godt med boremaskinene som kom for å erstatte han, for så å døy på post, med hammaren i hand.
Tallause songar har henta fram John Henrys forteljing, og det er ikkje fritt for at refrenget gjallar gjennom tiåra når Sam Amidon framfører «Spike Driver Blues», opningssporet på den fine, nye EP-en, som kjem ut vel 90 år etter at Mississippi John Hurt fekk spelt inn songen sin, i 1928.
I antologi
Eit kvart hundreår seinare fekk «Spike Driver Blues» ein plass på Harry Smiths klassiske The Anthology of American Folk Music (1952), ei utgiving som har hatt ein formativ verknad på fleire generasjonar americanaartistar, også etter at materialet kom ut i form av ein CD-boks i 1997, rikt utstyrt med bakgrunnsinformasjon og essaystikk – eit høgst tilrådd kompendium ein kan gå seg vill i gjennom eit heilt liv.
Harry Smith kuraterte på sitt idiosynkratiske vis ei samling tidlegare utgitte songar frå 1920- og 1930-åra og organiserte materialet i tre doble plater seksjonerte som «Ballads», «Social Music» og «Songs». Samstundes teikna det seg eit kart med liner mellom songane på tvers, og ein slags tropologi som har gitt næring til mykje kreativt arbeid opp gjennom åra. Vi kunne utvilsamt fylt fleire aviser med stoff om antologien, som til dømes har spela ei nøkkelrolle i Bob Dylans danningsreise – kritikar Greil Marcus har trekt linene til The Basement Tapes (1975) i den strålande boka Invisible Republic (1997).
Herleg resultat
Det var i vår at klubben L’Ancienne Belgique i Brussel annonserte at dei skulle setje i gang ein omfattande konsertserie der artistar hentar fram og tolkar materiale frå Smiths antologi. Amidon var artist nummer to og stod på scenen to kveldar i mai, før han tok med seg eit knippe songar i studio i London. Med seg fekk han multiinstrumentalisten Shahzad Ismaily, som han har spelt mykje med, og Leo Abrahams, som stod for produksjon og miks.
Resultatet er ein herleg liten EP, som forhåpentlegvis også leier fleire nye lyttarar til Smiths samling. Med berre fire songar får Amidon fram mangfaldet i materialet. Tittelsporet «Fatal Flower Garden» er ei oppsiktsvekkjande nytolking av originalen framført av Nelstone’s Hawaiians, der Amidon viser eit skarpt auge for, og tek vare på, ikkje berre det skumle, men også såre i den folkeeventyrlege songen. Mellom dei viktigaste instrumenta på The Anthology of American Folk Music er utan tvil banjoen, og Amidon har teke med både «Dry Bones» (Bascom Lamar Lunsford) og «Train on the Island» (J.P. Nestor) – med sistnemnde tek det litt av heilt på oppløpet, med felespel og generelt god stemning.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Sam Amidon:
Fatal Flower Garden EP
Nonesuch
«Ta hammaren med til arbeidsformannen», heiter det i dei første linene av «Spike Driver Blues» – «Tell him I’m gone.»
Det dreier seg nemleg om hammaren «som drap John Henry» – afroamerikanaren som ifølgje dei gamle forteljingane var mellom dei som hakka seg inn i Allegheny-fjella for å få fram jarnbanen, og konkurrerte godt med boremaskinene som kom for å erstatte han, for så å døy på post, med hammaren i hand.
Tallause songar har henta fram John Henrys forteljing, og det er ikkje fritt for at refrenget gjallar gjennom tiåra når Sam Amidon framfører «Spike Driver Blues», opningssporet på den fine, nye EP-en, som kjem ut vel 90 år etter at Mississippi John Hurt fekk spelt inn songen sin, i 1928.
I antologi
Eit kvart hundreår seinare fekk «Spike Driver Blues» ein plass på Harry Smiths klassiske The Anthology of American Folk Music (1952), ei utgiving som har hatt ein formativ verknad på fleire generasjonar americanaartistar, også etter at materialet kom ut i form av ein CD-boks i 1997, rikt utstyrt med bakgrunnsinformasjon og essaystikk – eit høgst tilrådd kompendium ein kan gå seg vill i gjennom eit heilt liv.
Harry Smith kuraterte på sitt idiosynkratiske vis ei samling tidlegare utgitte songar frå 1920- og 1930-åra og organiserte materialet i tre doble plater seksjonerte som «Ballads», «Social Music» og «Songs». Samstundes teikna det seg eit kart med liner mellom songane på tvers, og ein slags tropologi som har gitt næring til mykje kreativt arbeid opp gjennom åra. Vi kunne utvilsamt fylt fleire aviser med stoff om antologien, som til dømes har spela ei nøkkelrolle i Bob Dylans danningsreise – kritikar Greil Marcus har trekt linene til The Basement Tapes (1975) i den strålande boka Invisible Republic (1997).
Herleg resultat
Det var i vår at klubben L’Ancienne Belgique i Brussel annonserte at dei skulle setje i gang ein omfattande konsertserie der artistar hentar fram og tolkar materiale frå Smiths antologi. Amidon var artist nummer to og stod på scenen to kveldar i mai, før han tok med seg eit knippe songar i studio i London. Med seg fekk han multiinstrumentalisten Shahzad Ismaily, som han har spelt mykje med, og Leo Abrahams, som stod for produksjon og miks.
Resultatet er ein herleg liten EP, som forhåpentlegvis også leier fleire nye lyttarar til Smiths samling. Med berre fire songar får Amidon fram mangfaldet i materialet. Tittelsporet «Fatal Flower Garden» er ei oppsiktsvekkjande nytolking av originalen framført av Nelstone’s Hawaiians, der Amidon viser eit skarpt auge for, og tek vare på, ikkje berre det skumle, men også såre i den folkeeventyrlege songen. Mellom dei viktigaste instrumenta på The Anthology of American Folk Music er utan tvil banjoen, og Amidon har teke med både «Dry Bones» (Bascom Lamar Lunsford) og «Train on the Island» (J.P. Nestor) – med sistnemnde tek det litt av heilt på oppløpet, med felespel og generelt god stemning.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.
Foto: Erika Hebbert
Sterkt om livsløgn og overleving
Gode skodespelarprestasjonar i intens kamp på liv og død.
Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.
Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB
Ny statsminister med gjeld, utan budsjett
No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.
Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.
Foto: Thomas Fure / NTB
– No ser me effekten av færre politifolk
Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).
Den oppdaterte boka om rettens ironi er ei samling av tekstar frå Rune Slagstad gjennom førti år.
Foto: André Johansen / Pax Forlag
Jussen som styringsverktøy
Rettens ironi, no i fjerde og utvida utgåve, har for lengst blitt ein klassikar i norsk idé- og rettshistorie.
Finn Olstad har doktorgrad i historie og er tidlegare professor ved Seksjon for kultur og samfunn ved Noregs idrettshøgskule.
Foto: Edvard Thorup
Det nye klassesamfunnet
Finn Olstads nye bok er eit lettlese innspel til ei sårt tiltrengd innsikt i skilnaden mellom fakta og ideologi.