Hamasyan i fusiondrakt
Publikumsyndling tek eit steg vekk frå folkemusikken.
Jazz
Tigran Hamasyan:
The Call Within
Nonesuch Records
Armenske Tigran Hamasyan (33) var ikkje gamle karen då han dukka opp på den europeiske festivalscenen tidleg etter tusenårsskiftet. Han blei raskt ein publikumsyndling. Det var godt forståeleg. Med virtuos teknikk og ein musikk klart rotfesta i den armenske folkemusikktradisjonen sjarmerte han eit stort jazzpublikum.
Hamasyan har synt at han dreg vekslar på andre inspirasjonskjelder også. Progrock har han sansen for, og på denne plata har han fått med seg gitaristen Tosin Abasin. På låten «Vortex» der Abasin er gjest, er det likevel fusionpåverknaden som er tydelegast. På store deler av plata er arven frå bandet Return to Forever (Al Di Meola-perioden) meir enn tydeleg. Her er fart og presisjon blitt opphøgja til estetisk ideal. På fleire kutt kombinerer han det impresjonistiske med det rigide og rocka. Kontrastane tilfører kvarandre lite eller inkje, men i «Space of Your Existence» utviklar Hamasyan ein etterlengta heilskap.
Best fungerer det i sakte tempo der Hamasyan er klangleg eksperimenterande, som i dei to altfor korte «At A Post-Historic Seashore» og «Old Maps» og høgdepunktet «Our Film». Hamasyan er ein spanande musikar, men The Call Within innfrir ikkje forventningane.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Tigran Hamasyan:
The Call Within
Nonesuch Records
Armenske Tigran Hamasyan (33) var ikkje gamle karen då han dukka opp på den europeiske festivalscenen tidleg etter tusenårsskiftet. Han blei raskt ein publikumsyndling. Det var godt forståeleg. Med virtuos teknikk og ein musikk klart rotfesta i den armenske folkemusikktradisjonen sjarmerte han eit stort jazzpublikum.
Hamasyan har synt at han dreg vekslar på andre inspirasjonskjelder også. Progrock har han sansen for, og på denne plata har han fått med seg gitaristen Tosin Abasin. På låten «Vortex» der Abasin er gjest, er det likevel fusionpåverknaden som er tydelegast. På store deler av plata er arven frå bandet Return to Forever (Al Di Meola-perioden) meir enn tydeleg. Her er fart og presisjon blitt opphøgja til estetisk ideal. På fleire kutt kombinerer han det impresjonistiske med det rigide og rocka. Kontrastane tilfører kvarandre lite eller inkje, men i «Space of Your Existence» utviklar Hamasyan ein etterlengta heilskap.
Best fungerer det i sakte tempo der Hamasyan er klangleg eksperimenterande, som i dei to altfor korte «At A Post-Historic Seashore» og «Old Maps» og høgdepunktet «Our Film». Hamasyan er ein spanande musikar, men The Call Within innfrir ikkje forventningane.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Dei fleste som satsar på eigen solkraftproduksjon, vil gjerne tru at dei bidreg til reduserte utslepp av klimagassar.
Foto: Frank May / NTB
Solkraftproduksjon: «Dei fleste vil vel gjerne tru at dei bidreg til reduserte utslepp av klimagass.»
Ane Barmen er utdanna skodespelar og musikkvitar. Ho har tidlegare skrive to romanar.
Foto: Maria Olivia Rivedal
Ane Barmen skriv med snert og humor og ein bit alvor om sånt som skjer seg.
Teikning: May Linn Clement
Oppbretta brok i bratta
«Å bretta er i grunnen ‘å gjera bratt’, og i norrønt hadde bretta just tydinga ‘reisa opp, reisa seg’.»
Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.
Foto: Nina Djæff
Eit sandkorn i maskineriet
Ole Paus skriv mest om slektsbakgrunn og mindre om artistkarrieren i sjølvbiografien sin, men det forklarar likevel mennesket Ole Paus.
Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.
Foto: Frederik Ringnes / NTB
Husforsikring i hardt vêr
Kan klimaendringane føre til at også norske heimar blir umoglege å forsikre?