Groove og melodi hand i hand
Samspelet Kolve/Øien er den store bonusen på Polyostinat.
Ivar Kolve i aksjon på Vossa Jazz i 2014.
Foto: Knut Andersen / Wikipedia
Jazz
Ivar
Kolve:
Polyostinat
Ivar Kolve, vibrafon og marimba; Kåre Kolve, saksofonar; Jørn Øien, tangentinstrument; Ole Marius Sandberg, bass; Torstein Lofthus, trommer. Skaret Music SM04
Musikken skreiv Kolve til Vossa Jazz 2014. I april 2016 var bandet ute på turné, og eit utval frå opptaka av konsertane på Kabuso i Øystese og Bømlo kulturhus har blitt til denne CD-en. På urframføringa spelte Ellen Andrea Wang bass og Jarle Vespestad trommer.
Besetninga med vibrafon/marimba og piano er ikkje så vanleg, men ein har nokre ikoniske døme i jazzsoga, mellom andre Modern Jazz Quartet, Steps Ahead og Gary Burton/Keith Jarrett. Kolve har arrangert musikken slik at desse instrumenta ikkje går i vegen for kvarandre. Den Corea-inspirerte piano/marimba-duetten «Førebels rørsle» illustrerer poenget godt. Jørn Øien spelar også mykje elektroniske tangentinstrument. Det gjer den potensielle fallgruva lettare å unngå.
Kolve skriv melodiøst uansett tempo, og det svingar stort sett av det meste. Inspirasjon har han henta hjå nemnde Steps Ahead og 2000-tals Wayne Shorter. Balladen «Maslab Lotsirb» (Bristol Balsam baklengs) er eit nydeleg døme på sistnemnde, der broder Kåre Kolve spelar eit lyrisk og velformulert sopransakskor, og Øien følgjer fint opp på synth. Det er i grunn stas å lytta til Øien plata igjennom, men rosina i pølsa er pianokoret på «Laus boks».
Sandberg og Lofthus er tett på heile vegen, og det fungerer på sitt aller beste i låtane med raskt eller medium tempo. Hans Olav Molde har gjort ein framifrå jobb med opptaka. Her er nerve og intensitet, men også imponerande klarleik. Polyostinat fortener mange rundar i CD-spelaren.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Ivar
Kolve:
Polyostinat
Ivar Kolve, vibrafon og marimba; Kåre Kolve, saksofonar; Jørn Øien, tangentinstrument; Ole Marius Sandberg, bass; Torstein Lofthus, trommer. Skaret Music SM04
Musikken skreiv Kolve til Vossa Jazz 2014. I april 2016 var bandet ute på turné, og eit utval frå opptaka av konsertane på Kabuso i Øystese og Bømlo kulturhus har blitt til denne CD-en. På urframføringa spelte Ellen Andrea Wang bass og Jarle Vespestad trommer.
Besetninga med vibrafon/marimba og piano er ikkje så vanleg, men ein har nokre ikoniske døme i jazzsoga, mellom andre Modern Jazz Quartet, Steps Ahead og Gary Burton/Keith Jarrett. Kolve har arrangert musikken slik at desse instrumenta ikkje går i vegen for kvarandre. Den Corea-inspirerte piano/marimba-duetten «Førebels rørsle» illustrerer poenget godt. Jørn Øien spelar også mykje elektroniske tangentinstrument. Det gjer den potensielle fallgruva lettare å unngå.
Kolve skriv melodiøst uansett tempo, og det svingar stort sett av det meste. Inspirasjon har han henta hjå nemnde Steps Ahead og 2000-tals Wayne Shorter. Balladen «Maslab Lotsirb» (Bristol Balsam baklengs) er eit nydeleg døme på sistnemnde, der broder Kåre Kolve spelar eit lyrisk og velformulert sopransakskor, og Øien følgjer fint opp på synth. Det er i grunn stas å lytta til Øien plata igjennom, men rosina i pølsa er pianokoret på «Laus boks».
Sandberg og Lofthus er tett på heile vegen, og det fungerer på sitt aller beste i låtane med raskt eller medium tempo. Hans Olav Molde har gjort ein framifrå jobb med opptaka. Her er nerve og intensitet, men også imponerande klarleik. Polyostinat fortener mange rundar i CD-spelaren.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Sunniva M. Roligheten debuterte som romanforfattar i 2022. Boka som kjem ut no, har ho skrive saman med Daniel A. Wilondja.
Foto: Anna-Julia Granberg / Blunderbuss
Orda mellom oss
Sunniva M. Roligheten, Daniel A. Wilondja og Google Translate har saman skrive ein fascinerande tekstkollasj.
Teikning: May LInn Clement
«Blokk har vore nytta om stabben folk vart halshogne på.»
Med jamne mellomrom legg Riksrevisjonen, her representert ved riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, fram undersøkingar med nokså hard kritikk av korleis vedteken politikk vert gjennomført av forvaltinga.
Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
Eit spørsmål om kontroll
I rapport etter rapport kritiserer Riksrevisjonen statlege institusjonar for feil og manglar. Men kva kjem det eigentleg ut av kritikken?
Odd Nordstoga slo gjennom som soloartist i 2004. No har han skrive sjølvbiografi.
Foto: Samlaget
Ein av oss
Odd Nordstoga skriv tankefullt om livet, ut frå rolla som folkekjær artist.
Stian Jenssen (t.v.) var alt på plass i Nato då Jens Stoltenberg tok til i jobben som generalsekretær i 2014. Dei neste ti åra skulle dei arbeide tett i lag. Her er dei fotograferte i Kongressen i Washington i januar i år.
Foto: Mandel Ngan / AFP / NTB
Nato-toppen som sa det han tenkte
Stian Jenssen fekk kritikk då han som stabssjef i Nato skisserte ei fredsløysing der Ukraina gjev opp territorium i byte mot Nato-medlemskap. – På eit tidspunkt må ein ta innover seg situasjonen på bakken, seier han.