JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Gode tider

Nye riff og nilsenismar frå John Olav Nilsen & Nordsjøen.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
John Olav Nilsen har henta fram att rockeartisten i seg.

John Olav Nilsen har henta fram att rockeartisten i seg.

Foto: Paal Audestad

John Olav Nilsen har henta fram att rockeartisten i seg.

John Olav Nilsen har henta fram att rockeartisten i seg.

Foto: Paal Audestad

3017
20200221
3017
20200221

Rock

John Olav Nilsen & Nordsjøen:

Det store i det små

HES

Klassisk John Olav Nilsen, tenkte eg då gitarriffet på «Odyssé» dundra ut av høgtalaren ein gong i fjor haust, følgt av ei første verseline der det vert påpeikt at det ganske så rett er «gode tider for dårlige nyheter».

Det er freistande å kalle frasen for ein typisk «nilsenisme». Låtskrivaren har alltid hatt teft for å vri om på ord og vendingar slik at det kling friskt og fyndig, og både framandt og attkjenneleg til same tid.

Rocka

Det store i det små byr på alt det vi som har lytta trufast til John Olav Nilsen, først med Gjengen, så med Nordsjøen, kan forvente av eit nytt album frå den kanten. Eg går ut frå at det finst lyttarar som vil seie at vi med dette nye albumet ser rockeartisten Nilsen vende tilbake, og då ikkje minst fordi den elektriske gitaren atter har ein meir prominent plass i fleire av songane.

«Den smale sti» teiknar eit bilete av eit teknologisamfunn der forbrukarkulturen genererer si eiga form for overvaking, og der det intime og menneskelege har utsette vilkår det likevel er verdt å kjempe for: «Du kan få kontrollere meg elektronisk/ de kan få spille meg inn på film/ de kommer til å kysse oss kjemisk/ men det finnes et rom der ute de aldri når inn til.»

Nok ein gong er dei fengjande, melodidrivne poprocklåtane skiftevis dominerte av gitarar (Einar Vaagenes) og synthar (Mikael Kanstad og Nilsen sjølv), og fleire refreng festar seg fort, utan å sleppe taket like fort. «Glemt av Gud» er elegant kledd med kor, og det er Nora Lovise Tårnesvik som syng med.

Situasjonar

Eg hadde gledd av å setje meg ned i samtale med John Olav Nilsen og Frode Grytten for nokre år sidan (trykt i bokutgåva av teaterstykket Sånne som oss, i 2015), og då fekk eg høyre litt om låtskrivarens metode. Han kan plukke opp ein situasjon, skildre han med to setningar. Så er han i gang. Ofte finn han ikkje ut kva songen handlar om, før han er ferdig.

Det er ingen grunn til å skifte oppskrift, for Det store i det små er eit fint tilskot i ein diskografi som held høg kvalitet. Kva skal ein elles trekkje fram denne gongen? Nilsen er god på å lage ein type avsluttingslåt som liksom vert hengande att i rommet etter at plata er ferdigspelt, som i eit slags ettertankens ekko. «Det norske spøkelse», som runda av Den eneste veien ut (2012), var ein slik song, og denne gongen er det den snart sju minutt lange «Å gi opp sin ungdom» som har fått denne prominente plassen på albumet.

Nilsen har eit skarpt blikk for grenseerfaringane som kjem til oss anten vi vil eller ikkje. Det å gi opp sin ungdom er å finne ut kva det vil seie å vere vaksen, nokre gonger når dei vaksne ein voks opp med, ikkje lenger er der. Songen sirklar inn ei erkjenning som er grunnleggjande menneskeleg, og er som ein tverrgenerasjonell elegi over tida som går, og har gått. Slik er det å vere menneske, på godt og vondt.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Rock

John Olav Nilsen & Nordsjøen:

Det store i det små

HES

Klassisk John Olav Nilsen, tenkte eg då gitarriffet på «Odyssé» dundra ut av høgtalaren ein gong i fjor haust, følgt av ei første verseline der det vert påpeikt at det ganske så rett er «gode tider for dårlige nyheter».

Det er freistande å kalle frasen for ein typisk «nilsenisme». Låtskrivaren har alltid hatt teft for å vri om på ord og vendingar slik at det kling friskt og fyndig, og både framandt og attkjenneleg til same tid.

Rocka

Det store i det små byr på alt det vi som har lytta trufast til John Olav Nilsen, først med Gjengen, så med Nordsjøen, kan forvente av eit nytt album frå den kanten. Eg går ut frå at det finst lyttarar som vil seie at vi med dette nye albumet ser rockeartisten Nilsen vende tilbake, og då ikkje minst fordi den elektriske gitaren atter har ein meir prominent plass i fleire av songane.

«Den smale sti» teiknar eit bilete av eit teknologisamfunn der forbrukarkulturen genererer si eiga form for overvaking, og der det intime og menneskelege har utsette vilkår det likevel er verdt å kjempe for: «Du kan få kontrollere meg elektronisk/ de kan få spille meg inn på film/ de kommer til å kysse oss kjemisk/ men det finnes et rom der ute de aldri når inn til.»

Nok ein gong er dei fengjande, melodidrivne poprocklåtane skiftevis dominerte av gitarar (Einar Vaagenes) og synthar (Mikael Kanstad og Nilsen sjølv), og fleire refreng festar seg fort, utan å sleppe taket like fort. «Glemt av Gud» er elegant kledd med kor, og det er Nora Lovise Tårnesvik som syng med.

Situasjonar

Eg hadde gledd av å setje meg ned i samtale med John Olav Nilsen og Frode Grytten for nokre år sidan (trykt i bokutgåva av teaterstykket Sånne som oss, i 2015), og då fekk eg høyre litt om låtskrivarens metode. Han kan plukke opp ein situasjon, skildre han med to setningar. Så er han i gang. Ofte finn han ikkje ut kva songen handlar om, før han er ferdig.

Det er ingen grunn til å skifte oppskrift, for Det store i det små er eit fint tilskot i ein diskografi som held høg kvalitet. Kva skal ein elles trekkje fram denne gongen? Nilsen er god på å lage ein type avsluttingslåt som liksom vert hengande att i rommet etter at plata er ferdigspelt, som i eit slags ettertankens ekko. «Det norske spøkelse», som runda av Den eneste veien ut (2012), var ein slik song, og denne gongen er det den snart sju minutt lange «Å gi opp sin ungdom» som har fått denne prominente plassen på albumet.

Nilsen har eit skarpt blikk for grenseerfaringane som kjem til oss anten vi vil eller ikkje. Det å gi opp sin ungdom er å finne ut kva det vil seie å vere vaksen, nokre gonger når dei vaksne ein voks opp med, ikkje lenger er der. Songen sirklar inn ei erkjenning som er grunnleggjande menneskeleg, og er som ein tverrgenerasjonell elegi over tida som går, og har gått. Slik er det å vere menneske, på godt og vondt.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes
Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis