Gard med hammaren
Trippel bass og trommer står klart og tydeleg fram.
Supersoncic Orchestra slik Gard Nilssen presenterer det.
Illustrasjon: gardnilssen.com
Jazz
Gard Nilssen’s Supersonic Orchestra:
If You Listen Carefully The Music Is Yours
Hanna Paulsberg, Kjetil Møster, André Roligheten, Per «Texas» Johansson, Maciej Obara, Mette Rasmussen og Eirik Hegdal, saksofonar, klarinettar og perkusjon; Thomas Johansson og Goran Kajfes, trompet og perkusjon; Erik Johanessen, trombone og perkusjon; Petter Eldh, Ingebrigt Flaten og Ole Morten Vågan, bass og perkusjon; Hans Hulbækmo, Håkon Mjåset Johansen og Gard Nilssen, trommer og perkusjon.
ODIN ODINCD9572
I fjor var Gard Nilssen residerande musikar på Moldejazz, og blant dei åtte konsertane han heldt, var den med det stjernespekka Supersonic Orchestra. Musikken på CD-en er henta frå konserten. Tittelen er ei fornuftig brukarrettleiing. Med 16 musikarar i sving, til tider med fullt trykk, er det krevjande å få med seg alle detaljar.
Sjølv om bandet har 16 medlemmer, er dette langt frå ein klassisk storbandbesetning. Berre tre messingblåsarar har Nilssen funne plass til, men overvekta av treblåsarar der mange trakterer fleire instrument og ein trippel rytmeseksjon gjev eit karakteristisk lydbilete – ein polyrytmisk malstraum der dei nemnde treblåsarane har ein viktig funksjon. Musikken skifter frå det overveldande til det vare, og ofte er det skiftande grupper i bandet som driv den musikalske forteljinga vidare.
Solistane dukkar opp jamt og trutt enten i lange berande parti (Petter Eldh og Hanna Paulsberg i «Teppen Dance», som brubyggjar mellom låtane (Kjetil Møster i overgangen frå «Bøtteknott» til «Elastic Circle») eller i korte utblåsingar i riffbaserte sekvensar, men alt dette er ein organisk del av eit mangslunge uttrykk.
Her må ein berre kombinera konsentrert lytting med å sleppa taket og lata seg føra med i straumen.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Gard Nilssen’s Supersonic Orchestra:
If You Listen Carefully The Music Is Yours
Hanna Paulsberg, Kjetil Møster, André Roligheten, Per «Texas» Johansson, Maciej Obara, Mette Rasmussen og Eirik Hegdal, saksofonar, klarinettar og perkusjon; Thomas Johansson og Goran Kajfes, trompet og perkusjon; Erik Johanessen, trombone og perkusjon; Petter Eldh, Ingebrigt Flaten og Ole Morten Vågan, bass og perkusjon; Hans Hulbækmo, Håkon Mjåset Johansen og Gard Nilssen, trommer og perkusjon.
ODIN ODINCD9572
I fjor var Gard Nilssen residerande musikar på Moldejazz, og blant dei åtte konsertane han heldt, var den med det stjernespekka Supersonic Orchestra. Musikken på CD-en er henta frå konserten. Tittelen er ei fornuftig brukarrettleiing. Med 16 musikarar i sving, til tider med fullt trykk, er det krevjande å få med seg alle detaljar.
Sjølv om bandet har 16 medlemmer, er dette langt frå ein klassisk storbandbesetning. Berre tre messingblåsarar har Nilssen funne plass til, men overvekta av treblåsarar der mange trakterer fleire instrument og ein trippel rytmeseksjon gjev eit karakteristisk lydbilete – ein polyrytmisk malstraum der dei nemnde treblåsarane har ein viktig funksjon. Musikken skifter frå det overveldande til det vare, og ofte er det skiftande grupper i bandet som driv den musikalske forteljinga vidare.
Solistane dukkar opp jamt og trutt enten i lange berande parti (Petter Eldh og Hanna Paulsberg i «Teppen Dance», som brubyggjar mellom låtane (Kjetil Møster i overgangen frå «Bøtteknott» til «Elastic Circle») eller i korte utblåsingar i riffbaserte sekvensar, men alt dette er ein organisk del av eit mangslunge uttrykk.
Her må ein berre kombinera konsentrert lytting med å sleppa taket og lata seg føra med i straumen.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Frå omslaget til ein utypisk roman om mellom anna sjakk.
Sjakknerden er litt av ein type. Men særleg i litteraturen vert det lite sex.
Dei fleste som satsar på eigen solkraftproduksjon, vil gjerne tru at dei bidreg til reduserte utslepp av klimagassar.
Foto: Frank May / NTB
Solkraftproduksjon: «Dei fleste vil vel gjerne tru at dei bidreg til reduserte utslepp av klimagass.»
Ane Barmen er utdanna skodespelar og musikkvitar. Ho har tidlegare skrive to romanar.
Foto: Maria Olivia Rivedal
Ane Barmen skriv med snert og humor og ein bit alvor om sånt som skjer seg.
Teikning: May Linn Clement
Oppbretta brok i bratta
«Å bretta er i grunnen ‘å gjera bratt’, og i norrønt hadde bretta just tydinga ‘reisa opp, reisa seg’.»
Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.
Foto: Nina Djæff
Eit sandkorn i maskineriet
Ole Paus skriv mest om slektsbakgrunn og mindre om artistkarrieren i sjølvbiografien sin, men det forklarar likevel mennesket Ole Paus.