Frå eit hotellrom i Las Vegas
Cory Hansons andre soloplate er eit kunstnarleg gjennombrot.
Cory Hanson i ørkenlandskapet der han spelte inn albumet.
Foto: Asal Shahindoust
Americana
Cory
Hanson:
Pale Horse Rider
Drag City
Det første eg vel bør skrive om den nye plata til Cory Hanson, Pale Horse Rider, er at ho inneheld det som er årets låt for min del så langt, «Another Story From The Center Of The Earth». Eg har ikkje tal på kor mange gonger eg har late dei knapt åtte minutta med musikk fylle rommet her, eg vert aldri lei av songen.
Om det er ein vokalist Hanson minner om i desse strofene, er det vel Thom Yorke (Radiohead), også i den gåtefulle, biletsterke teksten. Det får bygge seg godt opp og brette seg godt ut, før balladen eksploderer i elektriske gitarsolar som kan gi assosiasjonar til Neil Young og Crazy Horse i ei særleg inspirert stund. Det er berre å takke Hanson for at han gir dette så utrendy, men akk så kjære elementet som er ein romsleg gitarsolo godt med plass, for tidstypisk er det ikkje. Eit stort, gapande brøl får ruve over akkordane, før songen legg seg ned for å døy, idet eit siste dinosaursukk munnar ut i det stillferdige, suggestive avslutningssporet «Pigs».
Velspelt
Nokre lesarar vil kjenne Cory Hanson frå Los Angeles-bandet Wand, som vart omfamna av multiinstrumentalistguru Ty Segall då dei platedebuterte i 2014, og har halde på jamt og trutt i åra som har følgt. Parallelt med dette spelar Hanson ut andre sider ved seg sjølv i solokarrieren, som med Pale Horse Rider vert viktig på ein heilt ny måte. Eg spår albumet kjem til å hamne på mange årsbestelister i Americana-kategorien i 2021, og garantert på mi.
Pale Horse Rider vart spelt inn seint på hausten i 2019, og storparten av musikken har Hanson med seg berre to musikarar på, Tyler Nuffer (gitarar, bass) og Evan Backer (ei heil rekkje instrument). Plata er uhyre velspelt og balansert i uttrykket, og eg er ikkje den første til å påpeike at Hanson vel aldri har sunge betre, verken med Wand eller på førre soloalbum, fine The Unborn Capitalist From Limbo (2016).
Lydlandskap
Pale Horse Rider er spelt inn i eit studio i eit ørkenlandskap, der talet på kaktusar langt overstig talet på medmenneske, og har markante countryelement i seg, særleg når Nuffer spelar lap steel-gitar, og når Heather Lockie dukkar opp på bratsj, men dette er ikkje ei countryplate – tenk meir nyamericana à la Phosphorescent. «Angeles», songen Hanson har laga til heimbyen, er eit godt døme, eller tittelsporet. Men Pale Horse Rider rommar også andre lydlandskap, og det går an å høyre at Brian Eno har vore til inspirasjon i dei to korte, ambiente instrumentalspora «Necklace» og «Surface To Air», som byggjer bruer mellom meir tradisjonelle låtkomposisjonar på ein fin måte.
Delar av albumet vart visstnok skrivne i eit hotellrom i Las Vegas, og nokre av livslagnadene som vert teikna opp på «Vegas Knights» og andre stader, tyder på at opphaldet gav Hanson nokre sterke bilete og stemningar til songane. I intervju har han også fortalt at han denne gongen av ulike grunnar hadde meir tid på seg med materialet enn elles. Etter at medmusikarane forlét han i studioet der ute i ørkenen, fekk han flikke på det dei hadde, heilt til det var på plass. Det viste seg å vere ein klok strategi.
Pale Horse Rider er ute i digital utgåve 16. april og kjem på LP, CD og kassett 21. mai.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Americana
Cory
Hanson:
Pale Horse Rider
Drag City
Det første eg vel bør skrive om den nye plata til Cory Hanson, Pale Horse Rider, er at ho inneheld det som er årets låt for min del så langt, «Another Story From The Center Of The Earth». Eg har ikkje tal på kor mange gonger eg har late dei knapt åtte minutta med musikk fylle rommet her, eg vert aldri lei av songen.
Om det er ein vokalist Hanson minner om i desse strofene, er det vel Thom Yorke (Radiohead), også i den gåtefulle, biletsterke teksten. Det får bygge seg godt opp og brette seg godt ut, før balladen eksploderer i elektriske gitarsolar som kan gi assosiasjonar til Neil Young og Crazy Horse i ei særleg inspirert stund. Det er berre å takke Hanson for at han gir dette så utrendy, men akk så kjære elementet som er ein romsleg gitarsolo godt med plass, for tidstypisk er det ikkje. Eit stort, gapande brøl får ruve over akkordane, før songen legg seg ned for å døy, idet eit siste dinosaursukk munnar ut i det stillferdige, suggestive avslutningssporet «Pigs».
Velspelt
Nokre lesarar vil kjenne Cory Hanson frå Los Angeles-bandet Wand, som vart omfamna av multiinstrumentalistguru Ty Segall då dei platedebuterte i 2014, og har halde på jamt og trutt i åra som har følgt. Parallelt med dette spelar Hanson ut andre sider ved seg sjølv i solokarrieren, som med Pale Horse Rider vert viktig på ein heilt ny måte. Eg spår albumet kjem til å hamne på mange årsbestelister i Americana-kategorien i 2021, og garantert på mi.
Pale Horse Rider vart spelt inn seint på hausten i 2019, og storparten av musikken har Hanson med seg berre to musikarar på, Tyler Nuffer (gitarar, bass) og Evan Backer (ei heil rekkje instrument). Plata er uhyre velspelt og balansert i uttrykket, og eg er ikkje den første til å påpeike at Hanson vel aldri har sunge betre, verken med Wand eller på førre soloalbum, fine The Unborn Capitalist From Limbo (2016).
Lydlandskap
Pale Horse Rider er spelt inn i eit studio i eit ørkenlandskap, der talet på kaktusar langt overstig talet på medmenneske, og har markante countryelement i seg, særleg når Nuffer spelar lap steel-gitar, og når Heather Lockie dukkar opp på bratsj, men dette er ikkje ei countryplate – tenk meir nyamericana à la Phosphorescent. «Angeles», songen Hanson har laga til heimbyen, er eit godt døme, eller tittelsporet. Men Pale Horse Rider rommar også andre lydlandskap, og det går an å høyre at Brian Eno har vore til inspirasjon i dei to korte, ambiente instrumentalspora «Necklace» og «Surface To Air», som byggjer bruer mellom meir tradisjonelle låtkomposisjonar på ein fin måte.
Delar av albumet vart visstnok skrivne i eit hotellrom i Las Vegas, og nokre av livslagnadene som vert teikna opp på «Vegas Knights» og andre stader, tyder på at opphaldet gav Hanson nokre sterke bilete og stemningar til songane. I intervju har han også fortalt at han denne gongen av ulike grunnar hadde meir tid på seg med materialet enn elles. Etter at medmusikarane forlét han i studioet der ute i ørkenen, fekk han flikke på det dei hadde, heilt til det var på plass. Det viste seg å vere ein klok strategi.
Pale Horse Rider er ute i digital utgåve 16. april og kjem på LP, CD og kassett 21. mai.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.
Foto: Maria Gros Vatne
Frå draum til sorg
Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».
Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.
Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild
«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbeltgjengeri»
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.
Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret
Kven har makt over kven?
Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.
The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkfilmen Strange Darling tuklar med tida for å trekke i gang tankane.
Sveinung Rotevatn (V), som ser opp, talte ikkje under behandlinga av den nye abortlova 3. desember. Den som gjekk fram til talarstolen flest gonger, var Marian Hussein (SV).
Foto: Thomas Fure / AP / NTB
Mors liv i salen
Debatten vi fekk høyre då den nye abortlova blei behandla tysdag, strekte seg frå 10.00 til 14.30, frå 1915 til framtida og frå fosteret til den store verda.