JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Frå eit hotellrom i Las Vegas

Cory Hansons andre soloplate er eit kunstnarleg gjennombrot.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Cory Hanson i ørkenlandskapet der han spelte inn albumet.

Cory Hanson i ørkenlandskapet der han spelte inn albumet.

Foto: Asal Shahindoust

Cory Hanson i ørkenlandskapet der han spelte inn albumet.

Cory Hanson i ørkenlandskapet der han spelte inn albumet.

Foto: Asal Shahindoust

3358
20210409
3358
20210409

Americana

Cory
Hanson:

Pale Horse Rider

Drag City

Det første eg vel bør skrive om den nye plata til Cory Hanson, Pale Horse Rider, er at ho inneheld det som er årets låt for min del så langt, «Another Story From The Center Of The Earth». Eg har ikkje tal på kor mange gonger eg har late dei knapt åtte minutta med musikk fylle rommet her, eg vert aldri lei av songen.

Om det er ein vokalist Hanson minner om i desse strofene, er det vel Thom Yorke (Radiohead), også i den gåtefulle, biletsterke teksten. Det får bygge seg godt opp og brette seg godt ut, før balladen eksploderer i elektriske gitarsolar som kan gi assosiasjonar til Neil Young og Crazy Horse i ei særleg inspirert stund. Det er berre å takke Hanson for at han gir dette så utrendy, men akk så kjære elementet som er ein romsleg gitarsolo godt med plass, for tidstypisk er det ikkje. Eit stort, gapande brøl får ruve over akkordane, før songen legg seg ned for å døy, idet eit siste dinosaursukk munnar ut i det stillferdige, suggestive avslutningssporet «Pigs».

Velspelt

Nokre lesarar vil kjenne Cory Hanson frå Los Angeles-bandet Wand, som vart omfamna av multiinstrumentalistguru Ty Segall då dei platedebuterte i 2014, og har halde på jamt og trutt i åra som har følgt. Parallelt med dette spelar Hanson ut andre sider ved seg sjølv i solokarrieren, som med Pale Horse Rider vert viktig på ein heilt ny måte. Eg spår albumet kjem til å hamne på mange årsbestelister i Americana-kategorien i 2021, og garantert på mi.

Pale Horse Rider vart spelt inn seint på hausten i 2019, og storparten av musikken har Hanson med seg berre to musikarar på, Tyler Nuffer (gitarar, bass) og Evan Backer (ei heil rekkje instrument). Plata er uhyre velspelt og balansert i uttrykket, og eg er ikkje den første til å påpeike at Hanson vel aldri har sunge betre, verken med Wand eller på førre soloalbum, fine The Unborn Capitalist From Limbo (2016).

Lydlandskap

Pale Horse Rider er spelt inn i eit studio i eit ørkenlandskap, der talet på kaktusar langt overstig talet på medmenneske, og har markante countryelement i seg, særleg når Nuffer spelar lap steel-gitar, og når Heather Lockie dukkar opp på bratsj, men dette er ikkje ei countryplate – tenk meir nyamericana à la Phosphorescent. «Angeles», songen Hanson har laga til heimbyen, er eit godt døme, eller tittelsporet. Men Pale Horse Rider rommar også andre lydlandskap, og det går an å høyre at Brian Eno har vore til inspirasjon i dei to korte, ambiente instrumentalspora «Necklace» og «Surface To Air», som byggjer bruer mellom meir tradisjonelle låtkomposisjonar på ein fin måte.

Delar av albumet vart visstnok skrivne i eit hotellrom i Las Vegas, og nokre av livslagnadene som vert teikna opp på «Vegas Knights» og andre stader, tyder på at opphaldet gav Hanson nokre sterke bilete og stemningar til songane. I intervju har han også fortalt at han denne gongen av ulike grunnar hadde meir tid på seg med materialet enn elles. Etter at medmusikarane forlét han i studioet der ute i ørkenen, fekk han flikke på det dei hadde, heilt til det var på plass. Det viste seg å vere ein klok strategi.

Pale Horse Rider er ute i digital utgåve 16. april og kjem på LP, CD og kassett 21. mai.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Americana

Cory
Hanson:

Pale Horse Rider

Drag City

Det første eg vel bør skrive om den nye plata til Cory Hanson, Pale Horse Rider, er at ho inneheld det som er årets låt for min del så langt, «Another Story From The Center Of The Earth». Eg har ikkje tal på kor mange gonger eg har late dei knapt åtte minutta med musikk fylle rommet her, eg vert aldri lei av songen.

Om det er ein vokalist Hanson minner om i desse strofene, er det vel Thom Yorke (Radiohead), også i den gåtefulle, biletsterke teksten. Det får bygge seg godt opp og brette seg godt ut, før balladen eksploderer i elektriske gitarsolar som kan gi assosiasjonar til Neil Young og Crazy Horse i ei særleg inspirert stund. Det er berre å takke Hanson for at han gir dette så utrendy, men akk så kjære elementet som er ein romsleg gitarsolo godt med plass, for tidstypisk er det ikkje. Eit stort, gapande brøl får ruve over akkordane, før songen legg seg ned for å døy, idet eit siste dinosaursukk munnar ut i det stillferdige, suggestive avslutningssporet «Pigs».

Velspelt

Nokre lesarar vil kjenne Cory Hanson frå Los Angeles-bandet Wand, som vart omfamna av multiinstrumentalistguru Ty Segall då dei platedebuterte i 2014, og har halde på jamt og trutt i åra som har følgt. Parallelt med dette spelar Hanson ut andre sider ved seg sjølv i solokarrieren, som med Pale Horse Rider vert viktig på ein heilt ny måte. Eg spår albumet kjem til å hamne på mange årsbestelister i Americana-kategorien i 2021, og garantert på mi.

Pale Horse Rider vart spelt inn seint på hausten i 2019, og storparten av musikken har Hanson med seg berre to musikarar på, Tyler Nuffer (gitarar, bass) og Evan Backer (ei heil rekkje instrument). Plata er uhyre velspelt og balansert i uttrykket, og eg er ikkje den første til å påpeike at Hanson vel aldri har sunge betre, verken med Wand eller på førre soloalbum, fine The Unborn Capitalist From Limbo (2016).

Lydlandskap

Pale Horse Rider er spelt inn i eit studio i eit ørkenlandskap, der talet på kaktusar langt overstig talet på medmenneske, og har markante countryelement i seg, særleg når Nuffer spelar lap steel-gitar, og når Heather Lockie dukkar opp på bratsj, men dette er ikkje ei countryplate – tenk meir nyamericana à la Phosphorescent. «Angeles», songen Hanson har laga til heimbyen, er eit godt døme, eller tittelsporet. Men Pale Horse Rider rommar også andre lydlandskap, og det går an å høyre at Brian Eno har vore til inspirasjon i dei to korte, ambiente instrumentalspora «Necklace» og «Surface To Air», som byggjer bruer mellom meir tradisjonelle låtkomposisjonar på ein fin måte.

Delar av albumet vart visstnok skrivne i eit hotellrom i Las Vegas, og nokre av livslagnadene som vert teikna opp på «Vegas Knights» og andre stader, tyder på at opphaldet gav Hanson nokre sterke bilete og stemningar til songane. I intervju har han også fortalt at han denne gongen av ulike grunnar hadde meir tid på seg med materialet enn elles. Etter at medmusikarane forlét han i studioet der ute i ørkenen, fekk han flikke på det dei hadde, heilt til det var på plass. Det viste seg å vere ein klok strategi.

Pale Horse Rider er ute i digital utgåve 16. april og kjem på LP, CD og kassett 21. mai.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Foto: Maria Gros Vatne

FilmKultur
Mona Louise Dysvik Mørk

Frå draum til sorg

Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».

Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.

Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.

Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild

BokMeldingar
Oddmund Hagen

«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbelt­gjengeri»

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Kven har makt over kven?

Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis