Folkeleg og finurleg Fløgstad
Gabriel Fliflet tek Fløgstad på kornet.
Musikarane Jorun Marie Kvernberg (t.v.), Gabriel Fliflet og Berit Opheim utgjer Trio Alde.
Pressefoto
Vise/folkemusikk
Trio alde:
Himlaleite
Gabriel Fliflet, akkordion, piano, trøorgel og vokal; Jorun Marie Kvernberg, fiolin og vokal; Berit Opheim, vokal.
Etnisk musikklubb EM 127
I romanane til Kjartan Fløgstad finn ein med ujamne mellomrom dikt som byr seg fram til komponistar. Tonesetjingane har det etter kvart vorte mange av, og i 2018 kom ei samling av desse, Sandharpesongar. Gabriel Fliflet var sjølvsagt representert der.
Fliflet har tonesett Fløgstad både på Valseria (2013) og Sevje (2017). På Himlaleite er det berre Fløgstad som gjeld. Her presenterer han saman med Kvernberg og Opheim ni songar i tillegg til to instrumentalar.
Fløgstad bevegar seg elegant frå det eine stilnivået til det andre, og allusjonane kjem tett. Fliflet er på mange måtar ein musikalsk parallell til Fløgstad. Han kan i eine augneblinken uttrykkja seg sart og sårt for i neste å svinga seg opp med kraft og patos. Han låner fritt og elegant frå norsk, britisk og balkansk folkemusikk og er det næraste ein kjem ein moderne valsekonge.
Dette er musikarar som kjenner kvarandre og trivst i selskap med kvarandre. Alt frå første tone sprudlar det. «Dalen Portland» er ein oppstemt låt med forfriskande pianokomp, og alle tre bidreg vokalt. Så kjem eit knippe lågmælte viser i balladetempo. I «Off Piste», med pilegrimsvegen til Røldal stavkyrkje som motiv, får Opheim utfalda seg som kvedar. Kvernbergs intro til «Fjetra» er ein av fleire magiske augneblinkar. Med «Krona av tre» og «Stå med glans» aukar tempoet, og humoren er attende. Plata vert runda av med dei to poetiske høgdepunkta «Brennenesle» og «Himlaleite» med Opheim i fokus. Ho er ein tekstformidlar av ypparste klasse.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Vise/folkemusikk
Trio alde:
Himlaleite
Gabriel Fliflet, akkordion, piano, trøorgel og vokal; Jorun Marie Kvernberg, fiolin og vokal; Berit Opheim, vokal.
Etnisk musikklubb EM 127
I romanane til Kjartan Fløgstad finn ein med ujamne mellomrom dikt som byr seg fram til komponistar. Tonesetjingane har det etter kvart vorte mange av, og i 2018 kom ei samling av desse, Sandharpesongar. Gabriel Fliflet var sjølvsagt representert der.
Fliflet har tonesett Fløgstad både på Valseria (2013) og Sevje (2017). På Himlaleite er det berre Fløgstad som gjeld. Her presenterer han saman med Kvernberg og Opheim ni songar i tillegg til to instrumentalar.
Fløgstad bevegar seg elegant frå det eine stilnivået til det andre, og allusjonane kjem tett. Fliflet er på mange måtar ein musikalsk parallell til Fløgstad. Han kan i eine augneblinken uttrykkja seg sart og sårt for i neste å svinga seg opp med kraft og patos. Han låner fritt og elegant frå norsk, britisk og balkansk folkemusikk og er det næraste ein kjem ein moderne valsekonge.
Dette er musikarar som kjenner kvarandre og trivst i selskap med kvarandre. Alt frå første tone sprudlar det. «Dalen Portland» er ein oppstemt låt med forfriskande pianokomp, og alle tre bidreg vokalt. Så kjem eit knippe lågmælte viser i balladetempo. I «Off Piste», med pilegrimsvegen til Røldal stavkyrkje som motiv, får Opheim utfalda seg som kvedar. Kvernbergs intro til «Fjetra» er ein av fleire magiske augneblinkar. Med «Krona av tre» og «Stå med glans» aukar tempoet, og humoren er attende. Plata vert runda av med dei to poetiske høgdepunkta «Brennenesle» og «Himlaleite» med Opheim i fokus. Ho er ein tekstformidlar av ypparste klasse.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Frå omslaget til ein utypisk roman om mellom anna sjakk.
Sjakknerden er litt av ein type. Men særleg i litteraturen vert det lite sex.
Dei fleste som satsar på eigen solkraftproduksjon, vil gjerne tru at dei bidreg til reduserte utslepp av klimagassar.
Foto: Frank May / NTB
Solkraftproduksjon: «Dei fleste vil vel gjerne tru at dei bidreg til reduserte utslepp av klimagass.»
Ane Barmen er utdanna skodespelar og musikkvitar. Ho har tidlegare skrive to romanar.
Foto: Maria Olivia Rivedal
Ane Barmen skriv med snert og humor og ein bit alvor om sånt som skjer seg.
Teikning: May Linn Clement
Oppbretta brok i bratta
«Å bretta er i grunnen ‘å gjera bratt’, og i norrønt hadde bretta just tydinga ‘reisa opp, reisa seg’.»
Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.
Foto: Nina Djæff
Eit sandkorn i maskineriet
Ole Paus skriv mest om slektsbakgrunn og mindre om artistkarrieren i sjølvbiografien sin, men det forklarar likevel mennesket Ole Paus.