JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Folke- eller kammermusikk?

To trioar vidarefører folkemusikken på ulike vis.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ragnhild Furebotten då ho tok imot Spellemannprisen i 2011. Helene Bøksle til venstre.

Ragnhild Furebotten då ho tok imot Spellemannprisen i 2011. Helene Bøksle til venstre.

Foto: Fredrik Varfjell / NTB scanpix

Ragnhild Furebotten då ho tok imot Spellemannprisen i 2011. Helene Bøksle til venstre.

Ragnhild Furebotten då ho tok imot Spellemannprisen i 2011. Helene Bøksle til venstre.

Foto: Fredrik Varfjell / NTB scanpix

1935
20200320
1935
20200320

Folkemusikk

Atter
ljomen:

Tonar i tre

Ta:lik

Folkemusikk

Ragnhild Furebotten:

Klopper

Ta:lik

Norsk folkemusikk har vore dominert av solistisk spel, men i aukande grad ser me at særleg yngre profesjonelle musikarar dyrkar ulike former for samspel, og ofte har medspelarane bakgrunn frå jazz, pop eller rock.

Desse to trioane nyttar berre akustiske instrument, og alle utøvarar har solid bakgrunn frå tradisjonsmusikk, samstundes som dei har røynsle frå andre musikkformer. Noko anna som er felles, er at spelet har mykje til felles med klassisk kammermusikk, der det er lagt stor vekt på dynamikk og finstemte detaljar. Dette er med andre ord konsertmusikk så god som nokon.

Musikarane i Atterljomen er gudbrandsdølane Astrid Sulheim, Aslak Brimi og Bjørn Kåre Odde. Alle spelar fele, men Odde spelar dessutan bratsj – noko som tilfører det tradisjonelle spelet eit nytt element, men utan at det vert opplevt som eit brot.

Medan Atterljomen for det meste spelar eldre leikar (i nye arrangement), har felespelaren Ragnhild Furebotten med eitt unnatak (ein pols frå Drevja) komponert all musikken sjølv. Saman med Emilia Amper på nøkkelharpe og Frode Haltli på trekkspel har ho laga arrangementa. Felespelet minner ofte om den nordnorske folkemusikken, som er utgangspunktet til Furebotten, men det smeltar fint saman med Ampers svenskpåverka nøkkelharpespel og Haltlis bakgrunn som samtidsmusikar og improvisator.

Medan mange stilblandingsprosjekt ikkje fungerer optimalt fordi deltakarane ofte har manglande forståing for dei ulike elementa som skal blandast, verkar begge desse trioane overtydande fordi dei framfører stiltrekk frå tradisjonsmusikken med stor autoritet, samstundes som dei jobbar like grundig med nyansane som eit førsteklasses klassisk ensemble.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Folkemusikk

Atter
ljomen:

Tonar i tre

Ta:lik

Folkemusikk

Ragnhild Furebotten:

Klopper

Ta:lik

Norsk folkemusikk har vore dominert av solistisk spel, men i aukande grad ser me at særleg yngre profesjonelle musikarar dyrkar ulike former for samspel, og ofte har medspelarane bakgrunn frå jazz, pop eller rock.

Desse to trioane nyttar berre akustiske instrument, og alle utøvarar har solid bakgrunn frå tradisjonsmusikk, samstundes som dei har røynsle frå andre musikkformer. Noko anna som er felles, er at spelet har mykje til felles med klassisk kammermusikk, der det er lagt stor vekt på dynamikk og finstemte detaljar. Dette er med andre ord konsertmusikk så god som nokon.

Musikarane i Atterljomen er gudbrandsdølane Astrid Sulheim, Aslak Brimi og Bjørn Kåre Odde. Alle spelar fele, men Odde spelar dessutan bratsj – noko som tilfører det tradisjonelle spelet eit nytt element, men utan at det vert opplevt som eit brot.

Medan Atterljomen for det meste spelar eldre leikar (i nye arrangement), har felespelaren Ragnhild Furebotten med eitt unnatak (ein pols frå Drevja) komponert all musikken sjølv. Saman med Emilia Amper på nøkkelharpe og Frode Haltli på trekkspel har ho laga arrangementa. Felespelet minner ofte om den nordnorske folkemusikken, som er utgangspunktet til Furebotten, men det smeltar fint saman med Ampers svenskpåverka nøkkelharpespel og Haltlis bakgrunn som samtidsmusikar og improvisator.

Medan mange stilblandingsprosjekt ikkje fungerer optimalt fordi deltakarane ofte har manglande forståing for dei ulike elementa som skal blandast, verkar begge desse trioane overtydande fordi dei framfører stiltrekk frå tradisjonsmusikken med stor autoritet, samstundes som dei jobbar like grundig med nyansane som eit førsteklasses klassisk ensemble.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Kven har makt over kven?

Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.

The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.

The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Skrekkfilmen Strange Darling tuklar med tida for å trekke i gang tankane.

President Joe Biden (f. 1942) og statsminister Jonas Gahr Støre (f. 1960) stiller opp til familiefoto på Nato-toppmøtet i Washington i år.

President Joe Biden (f. 1942) og statsminister Jonas Gahr Støre (f. 1960) stiller opp til familiefoto på Nato-toppmøtet i Washington i år.

Foto: Javad Parsa / NTB

KommentarSamfunn
SveinTuastad

Å fjerne Støre no vil vere ei panikkhandling som skaper fleire problem enn det løyser for Arbeidarpartiet.

Frostrøyk i Kyiv.

Frostrøyk i Kyiv.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KrigSamfunn

Kyiv, Brussel, Budapest – ei forteljing om tre byar

Ei tjukk skodde heng over Kyiv og heile det sentrale Ukraina. Lufta er fuktig og tung, og hindrar sikten. Sjølv på ein god, rett veg må du køyre med låg fart.

Andrej Kurkov
Frostrøyk i Kyiv.

Frostrøyk i Kyiv.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KrigSamfunn

Kyiv, Brussel, Budapest – ei forteljing om tre byar

Ei tjukk skodde heng over Kyiv og heile det sentrale Ukraina. Lufta er fuktig og tung, og hindrar sikten. Sjølv på ein god, rett veg må du køyre med låg fart.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis