Evangeliet etter vatnet
Joe Henrys nye plate The Gospel According To Water har eit spesielt bakteppe.
Joe Henry fotografert i Coronet Theatre i Los Angeles i juli i år.
Foto: Jacob Blickenstaff
Americana
Joe Henry:
The Gospel According To Water
earMUSIC
I «Water», eit av favorittdikta mine, heiter det: «If I were called in/ To construct a religion/ I should make use of water» (1954). Tankane gjekk til desse linene av Philip Larkin då eg sette meg ned og lytta til det nye, eksistensielt ladde albumet til Joe Henry – ein assosiasjon eg vil tru passar artisten godt.
Songane på The Gospel According To Water «kjem frå ein mørk stad», ifølgje Henry sjølv, i ei sedvanleg velartikulert pressemelding frå tidlegare i haust – «men dei er ikkje mørke av natur», la han til, «og dreier seg ikkje om omstenda som fekk meg til å oppdage dei».
Når han i kveld går på scenen på Los Angeles-klubben Largo, er han tilbake i rommet der han på ein konsert i midten av mai for første gong fortalde publikum om kreftdiagnosen han hadde fått. I siste halvdel av konserten framførte han nokre nye songar, og det er somme av desse som no ser dagens lys.
Dempa produksjon
The Gospel According To Water vart spelt inn i løpet av eit par–tre junidagar i sommar, og Henry hadde med seg sine næraste medmusikarar over ei årrekkje, i det som vart ein sparsam, dempa produksjon, der dei rette detaljane er avgjerande.
Sonen Levon Henry er med på tenorsaksofon og klarinett, og kler til dømes «Mule» med nydeleg spel på sistnemnte instrument – den vesle melodien som løftar songen, baserer seg visstnok på ein liten trudelutt Tony Trundle spelte på fele då dei først framførte låten ein kveld i County Clare under Joe Henrys irlandsopphald for vel eit år sidan. Andre sentrale namn på albumet er John Smith på akustisk gitar og Patrick Warren på tangentar.
Tweet for tweet
«Eg skriv ikkje kreftsongar», sa Joe Henry frå scenen på Largo i mai. Likevel ber fleire av låtane på dette nye albumet ei djupne i seg som ikkje er til å ta feil av, som opningssporet «Famine Walk», som Henry fekk ideen til då han vandra i det irske kystlandskapet, i fotspora til dei som gjekk bort under hungersnauda (1845–1849), og fekk auge på eit tre som voks vilt ut frå ein gammal ruin. Ein ganske rett fram metafor, fortel artisten i eit ferskt intervju med Billboard: «We’re only here for a brief time.»
Desse nye songane har kome ut drope for drope, eller tweet for tweet, for Henry har spurt vener om å introdusere kvar sine spor, noko dei har gjort med sjenerøse og naudsynt økonomiske vendingar dei siste dagane. Folk som Rosanne Cash, Lucinda Williams, Elvis Costello og John Prine, for å nemne nokre, har lovprist Henry som låtskrivar og komponist og delt kvar sine songar frå The Gospel According To Water med verda. Det er berre å stille seg i den celebre køen, rekkje ut handa til Joe Henry og gratulere med eit nytt strålande album, og ønskje han det beste der han er komen på livsreisa.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Americana
Joe Henry:
The Gospel According To Water
earMUSIC
I «Water», eit av favorittdikta mine, heiter det: «If I were called in/ To construct a religion/ I should make use of water» (1954). Tankane gjekk til desse linene av Philip Larkin då eg sette meg ned og lytta til det nye, eksistensielt ladde albumet til Joe Henry – ein assosiasjon eg vil tru passar artisten godt.
Songane på The Gospel According To Water «kjem frå ein mørk stad», ifølgje Henry sjølv, i ei sedvanleg velartikulert pressemelding frå tidlegare i haust – «men dei er ikkje mørke av natur», la han til, «og dreier seg ikkje om omstenda som fekk meg til å oppdage dei».
Når han i kveld går på scenen på Los Angeles-klubben Largo, er han tilbake i rommet der han på ein konsert i midten av mai for første gong fortalde publikum om kreftdiagnosen han hadde fått. I siste halvdel av konserten framførte han nokre nye songar, og det er somme av desse som no ser dagens lys.
Dempa produksjon
The Gospel According To Water vart spelt inn i løpet av eit par–tre junidagar i sommar, og Henry hadde med seg sine næraste medmusikarar over ei årrekkje, i det som vart ein sparsam, dempa produksjon, der dei rette detaljane er avgjerande.
Sonen Levon Henry er med på tenorsaksofon og klarinett, og kler til dømes «Mule» med nydeleg spel på sistnemnte instrument – den vesle melodien som løftar songen, baserer seg visstnok på ein liten trudelutt Tony Trundle spelte på fele då dei først framførte låten ein kveld i County Clare under Joe Henrys irlandsopphald for vel eit år sidan. Andre sentrale namn på albumet er John Smith på akustisk gitar og Patrick Warren på tangentar.
Tweet for tweet
«Eg skriv ikkje kreftsongar», sa Joe Henry frå scenen på Largo i mai. Likevel ber fleire av låtane på dette nye albumet ei djupne i seg som ikkje er til å ta feil av, som opningssporet «Famine Walk», som Henry fekk ideen til då han vandra i det irske kystlandskapet, i fotspora til dei som gjekk bort under hungersnauda (1845–1849), og fekk auge på eit tre som voks vilt ut frå ein gammal ruin. Ein ganske rett fram metafor, fortel artisten i eit ferskt intervju med Billboard: «We’re only here for a brief time.»
Desse nye songane har kome ut drope for drope, eller tweet for tweet, for Henry har spurt vener om å introdusere kvar sine spor, noko dei har gjort med sjenerøse og naudsynt økonomiske vendingar dei siste dagane. Folk som Rosanne Cash, Lucinda Williams, Elvis Costello og John Prine, for å nemne nokre, har lovprist Henry som låtskrivar og komponist og delt kvar sine songar frå The Gospel According To Water med verda. Det er berre å stille seg i den celebre køen, rekkje ut handa til Joe Henry og gratulere med eit nytt strålande album, og ønskje han det beste der han er komen på livsreisa.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.
Foto: Lina Hindrum
Det trugande utanforskapet
På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.
Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.