Etter flaumen
Med What The Flood Leaves Behind har Amy Helm laga sitt beste album så langt.
Amy Helm spelar fleire instrument og bringar tradisjonen frå far sin vidare.
Foto: Ebru Yildiz
Americana
Amy Helm:
What The Flood Leaves Behind
BMG
Amy Helm har lenge vore ein artist å følgje med på, og på What The Flood Leaves Behind syng ho betre enn nokosinne. Somme lesarar vil nok kjenne til henne frå før, frå platene Didn’t It Rain (2015) eller This Too Shall Light (2018), eller frå bandprosjektet Ollabelle, eller frå vokalarbeid for artistar som Donald Fagen og Joan Osborne. Og nokre vil vite at ho er dottera til Levon Helm (1940–2012), som sat bak trommene og song i The Band.
Multiinstrumentalist
Den nye plata er spelt inn i studioet far hennar bygde i Woodstock, i ein gammal låve, der han og husbandet inviterte til konsertar dei siste åra han levde. Amy Helm spela ei viktig rolle i desse Midnight Ramble-kveldane, og ho heldt fram med å arrangere dei etter at faren gjekk bort. I oktober i år kjem det ei (pandemiforsinka) spesialutgåve, då Helm og bandet skal feire det som ville ha vore Levon Helms 80-årsdag på låven.
Amy Helm har dermed vakse opp og inn i musikken, noko som medverkar til at ho er noko av ein multiinstrumentalist (gitar, mandolin, piano, trommer), med øyre for kva for rolle desse instrumenta kan spele i ein song.
Høyr berre på «Carry it Alone», med si finstemde musisering, eit av fleire høgdepunkt på What The Flood Leaves Behind, eller på blåsarane på «Calling Home» og «Breathing». Musikken plasserer seg elegant og treffsikkert i eit americanaterreng der folk, blues, soul og ikkje minst gospel kjem saman, med litt ulik tyngd frå song til song.
Lange liner
Helm trekkjer sjølv liner bakover, til slektsbakgrunn frå Arkansas, og det er ikkje fritt for at eg vert gripen av «Cotton and the Cain», med sine tydelege biografiske referansar, og sitt heilt nydelege, lyriske orgelspel, som garantert vil få fleire enn meg til å tenkje på nett The Bands Garth Hudson. Helm har framført songen på konsert nokre gonger opp gjennom åra. No var det på høg tid å få han ut på plate.
Versjonen av «Are We Running Out of Love» (Daniel Norgren) høyrest med ein gong ut som ein radiohit, du vert gåande og nynne på songen etter at plata er ferdigspelt. Andre songar treng litt meir tid, men sit desto tyngre etterpå.
Albumet hentar tittelen frå det knallsterke opningssporet «Verse 23», der det heiter: «What the flood leaves behind is what we’ve got to make.» M.C. Taylor (Hiss Golden Messenger) skreiv songen for Helm og baserte teksten på ein av dei mest kjende salmane tilskrivne David, den med den fryktlause vandringa gjennom dødsskuggens dal. Med «Verse 23» er vi i eit anna landskap, men det er ikkje skuggefritt, det heller. Ein må byggje med det ein har, og det kan verte sterkt nok – slik er bodskapen frå Taylor og Helm.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Americana
Amy Helm:
What The Flood Leaves Behind
BMG
Amy Helm har lenge vore ein artist å følgje med på, og på What The Flood Leaves Behind syng ho betre enn nokosinne. Somme lesarar vil nok kjenne til henne frå før, frå platene Didn’t It Rain (2015) eller This Too Shall Light (2018), eller frå bandprosjektet Ollabelle, eller frå vokalarbeid for artistar som Donald Fagen og Joan Osborne. Og nokre vil vite at ho er dottera til Levon Helm (1940–2012), som sat bak trommene og song i The Band.
Multiinstrumentalist
Den nye plata er spelt inn i studioet far hennar bygde i Woodstock, i ein gammal låve, der han og husbandet inviterte til konsertar dei siste åra han levde. Amy Helm spela ei viktig rolle i desse Midnight Ramble-kveldane, og ho heldt fram med å arrangere dei etter at faren gjekk bort. I oktober i år kjem det ei (pandemiforsinka) spesialutgåve, då Helm og bandet skal feire det som ville ha vore Levon Helms 80-årsdag på låven.
Amy Helm har dermed vakse opp og inn i musikken, noko som medverkar til at ho er noko av ein multiinstrumentalist (gitar, mandolin, piano, trommer), med øyre for kva for rolle desse instrumenta kan spele i ein song.
Høyr berre på «Carry it Alone», med si finstemde musisering, eit av fleire høgdepunkt på What The Flood Leaves Behind, eller på blåsarane på «Calling Home» og «Breathing». Musikken plasserer seg elegant og treffsikkert i eit americanaterreng der folk, blues, soul og ikkje minst gospel kjem saman, med litt ulik tyngd frå song til song.
Lange liner
Helm trekkjer sjølv liner bakover, til slektsbakgrunn frå Arkansas, og det er ikkje fritt for at eg vert gripen av «Cotton and the Cain», med sine tydelege biografiske referansar, og sitt heilt nydelege, lyriske orgelspel, som garantert vil få fleire enn meg til å tenkje på nett The Bands Garth Hudson. Helm har framført songen på konsert nokre gonger opp gjennom åra. No var det på høg tid å få han ut på plate.
Versjonen av «Are We Running Out of Love» (Daniel Norgren) høyrest med ein gong ut som ein radiohit, du vert gåande og nynne på songen etter at plata er ferdigspelt. Andre songar treng litt meir tid, men sit desto tyngre etterpå.
Albumet hentar tittelen frå det knallsterke opningssporet «Verse 23», der det heiter: «What the flood leaves behind is what we’ve got to make.» M.C. Taylor (Hiss Golden Messenger) skreiv songen for Helm og baserte teksten på ein av dei mest kjende salmane tilskrivne David, den med den fryktlause vandringa gjennom dødsskuggens dal. Med «Verse 23» er vi i eit anna landskap, men det er ikkje skuggefritt, det heller. Ein må byggje med det ein har, og det kan verte sterkt nok – slik er bodskapen frå Taylor og Helm.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.
Foto: Erika Hebbert
Sterkt om livsløgn og overleving
Gode skodespelarprestasjonar i intens kamp på liv og død.
Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.
Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB
Ny statsminister med gjeld, utan budsjett
No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.
Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.
Foto: Thomas Fure / NTB
– No ser me effekten av færre politifolk
Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).
Den oppdaterte boka om rettens ironi er ei samling av tekstar frå Rune Slagstad gjennom førti år.
Foto: André Johansen / Pax Forlag
Jussen som styringsverktøy
Rettens ironi, no i fjerde og utvida utgåve, har for lengst blitt ein klassikar i norsk idé- og rettshistorie.
Finn Olstad har doktorgrad i historie og er tidlegare professor ved Seksjon for kultur og samfunn ved Noregs idrettshøgskule.
Foto: Edvard Thorup
Det nye klassesamfunnet
Finn Olstads nye bok er eit lettlese innspel til ei sårt tiltrengd innsikt i skilnaden mellom fakta og ideologi.