Eleganse, presisjon og kraft
Håvard Svendsrud serverer virtuose framføringar av Chr. Liebaks komposisjonar.
Trekkspelmusikk
Håvard Svendsrud:
Akkordion Souvenir
Aksent
Noko som er typisk for mange slags folkekjær musikk, er at han ikkje passar heilt inn i etablerte kategoriar som «klassisk» eller «folkemusikk». Det gjeld mellom anna musikk for korps, kor og, i dette tilfellet, trekkspel.
Ein norsk musikar som hadde særleg mykje å seia for utviklinga av trekkspelmusikken i Noreg, var Christian Liebak (1892–1980) frå Oslo. Han var ein av dei første i landet som fekk kromatisk trekkspel, han var svært populær og spelte fleire gonger på Slottet, han var musikkteoretisk skolert, ein ettertrakta pedagog, og han publiserte musikken både som notetrykk og grammofoninnspelingar.
Komposisjonane som Svendsrud presenterer på denne plata, er ein kombinasjon av lettilgjengelege, populære musikkformer som marsj, vals og masurka. Men dei er langt meir avansert utforma enn enkel dansemusikk eller uinspirert bakgrunnsmusikk. Dette er konsertmusikk, som er formmessig og harmonisk avansert, og ofte med svært raske melodiske passasjar. Også titlane er prega av denne kombinasjonen av det folkelege og det seriøse, til dømes «Belle Donna, konsertmasurka», «Radiobølger, valse caprice», «Accordion Souvenir, marsj-intermezzo».
Håvard Svendsrud framfører denne musikken, som er teknisk svært krevjande, med ro og kontroll. Dei virtuose passasjane er imponerande, men framførte med eleganse som gjer at dette vert meir enn ein idrettsprestasjon. Liebaks ambisjon om samstundes å vera populær og avansert er såleis forvalta på beste måte av Svendsrud – både som utøvar og formidlar av kulturarv.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Trekkspelmusikk
Håvard Svendsrud:
Akkordion Souvenir
Aksent
Noko som er typisk for mange slags folkekjær musikk, er at han ikkje passar heilt inn i etablerte kategoriar som «klassisk» eller «folkemusikk». Det gjeld mellom anna musikk for korps, kor og, i dette tilfellet, trekkspel.
Ein norsk musikar som hadde særleg mykje å seia for utviklinga av trekkspelmusikken i Noreg, var Christian Liebak (1892–1980) frå Oslo. Han var ein av dei første i landet som fekk kromatisk trekkspel, han var svært populær og spelte fleire gonger på Slottet, han var musikkteoretisk skolert, ein ettertrakta pedagog, og han publiserte musikken både som notetrykk og grammofoninnspelingar.
Komposisjonane som Svendsrud presenterer på denne plata, er ein kombinasjon av lettilgjengelege, populære musikkformer som marsj, vals og masurka. Men dei er langt meir avansert utforma enn enkel dansemusikk eller uinspirert bakgrunnsmusikk. Dette er konsertmusikk, som er formmessig og harmonisk avansert, og ofte med svært raske melodiske passasjar. Også titlane er prega av denne kombinasjonen av det folkelege og det seriøse, til dømes «Belle Donna, konsertmasurka», «Radiobølger, valse caprice», «Accordion Souvenir, marsj-intermezzo».
Håvard Svendsrud framfører denne musikken, som er teknisk svært krevjande, med ro og kontroll. Dei virtuose passasjane er imponerande, men framførte med eleganse som gjer at dette vert meir enn ein idrettsprestasjon. Liebaks ambisjon om samstundes å vera populær og avansert er såleis forvalta på beste måte av Svendsrud – både som utøvar og formidlar av kulturarv.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Foto: Terje Pedersen / NTB
Tendensiøs statistikk om senfølger
Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.
Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)
Foto: Javad Parsa / NTB
Bedre forhold for villreinen
Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.
Lars Elling har skrive eit portrett av venen Stian Carstensen.
Foto: Trond A. Isaksen
Singel og sanatorium
Lars Elling skriv sprudlande, intelligent overskotsprosa
frå sinnets undergrunn.
Oppsettingar og konsertar er ein viktig og synleg del av skolegangen på musikklinjene. Her frå Hakkebakkeskogen ved Stord vidaregåande skule.
Foto: Stord vgs
Kampen om kunstfaga
Om kunstfaglege linjer ved vidaregåande skolar har livets rett, er ein årleg debatt når elevplassar og kroner skal fordelast.
Mannsutvalet saman med kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery under overrekkinga av rapporten.
Foto: Ole Berg-Rusten
Vil avlive likestillingsmytar
Forskar Mari Teigen ønskjer seg ein kjønnsdebatt bygd på kunnskap.