JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Eleganse, presisjon og kraft

Håvard Svendsrud serverer virtuose framføringar av Chr. Liebaks komposisjonar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1778
20210305
1778
20210305

Trekkspelmusikk

Håvard Svendsrud:

Akkordion Souvenir

Aksent

Noko som er typisk for mange slags folkekjær musikk, er at han ikkje passar heilt inn i etablerte kategoriar som «klassisk» eller «folkemusikk». Det gjeld mellom anna musikk for korps, kor og, i dette tilfellet, trekkspel.

Ein norsk musikar som hadde særleg mykje å seia for utviklinga av trekkspelmusikken i Noreg, var Christian Liebak (1892–1980) frå Oslo. Han var ein av dei første i landet som fekk kromatisk trekkspel, han var svært populær og spelte fleire gonger på Slottet, han var musikkteoretisk skolert, ein ettertrakta pedagog, og han publiserte musikken både som notetrykk og grammofoninnspelingar.

Komposisjonane som Svendsrud presenterer på denne plata, er ein kombinasjon av lettilgjengelege, populære musikkformer som marsj, vals og masurka. Men dei er langt meir avansert utforma enn enkel dansemusikk eller uinspirert bakgrunnsmusikk. Dette er konsertmusikk, som er formmessig og harmonisk avansert, og ofte med svært raske melodiske passasjar. Også titlane er prega av denne kombinasjonen av det folkelege og det seriøse, til dømes «Belle Donna, konsertmasurka», «Radiobølger, valse caprice», «Accordion Souvenir, marsj-intermezzo».

Håvard Svendsrud framfører denne musikken, som er teknisk svært krevjande, med ro og kontroll. Dei virtuose passasjane er imponerande, men framførte med eleganse som gjer at dette vert meir enn ein idrettsprestasjon. Liebaks ambisjon om samstundes å vera populær og avansert er såleis forvalta på beste måte av Svendsrud – både som utøvar og formidlar av kulturarv.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Trekkspelmusikk

Håvard Svendsrud:

Akkordion Souvenir

Aksent

Noko som er typisk for mange slags folkekjær musikk, er at han ikkje passar heilt inn i etablerte kategoriar som «klassisk» eller «folkemusikk». Det gjeld mellom anna musikk for korps, kor og, i dette tilfellet, trekkspel.

Ein norsk musikar som hadde særleg mykje å seia for utviklinga av trekkspelmusikken i Noreg, var Christian Liebak (1892–1980) frå Oslo. Han var ein av dei første i landet som fekk kromatisk trekkspel, han var svært populær og spelte fleire gonger på Slottet, han var musikkteoretisk skolert, ein ettertrakta pedagog, og han publiserte musikken både som notetrykk og grammofoninnspelingar.

Komposisjonane som Svendsrud presenterer på denne plata, er ein kombinasjon av lettilgjengelege, populære musikkformer som marsj, vals og masurka. Men dei er langt meir avansert utforma enn enkel dansemusikk eller uinspirert bakgrunnsmusikk. Dette er konsertmusikk, som er formmessig og harmonisk avansert, og ofte med svært raske melodiske passasjar. Også titlane er prega av denne kombinasjonen av det folkelege og det seriøse, til dømes «Belle Donna, konsertmasurka», «Radiobølger, valse caprice», «Accordion Souvenir, marsj-intermezzo».

Håvard Svendsrud framfører denne musikken, som er teknisk svært krevjande, med ro og kontroll. Dei virtuose passasjane er imponerande, men framførte med eleganse som gjer at dette vert meir enn ein idrettsprestasjon. Liebaks ambisjon om samstundes å vera populær og avansert er såleis forvalta på beste måte av Svendsrud – både som utøvar og formidlar av kulturarv.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen
Johannes Engelsen Espedals «Brottsjø» (2023) er laga av eit gamalt stakittgjerde frå kyrkjegarden ved Hoff kyrkje på Toten.

Johannes Engelsen Espedals «Brottsjø» (2023) er laga av eit gamalt stakittgjerde frå kyrkjegarden ved Hoff kyrkje på Toten.

Foto: Eva Furseth

Meldingar
Eva Furseth

Retrobølgje på Haustutstillinga

Haustutstillinga 2024 er ei spenstig og særs variert utstilling. Her er det ingen kunstnarar som trampar i takt.

Partileiinga etter landsmøtet i Sosialistisk Venstreparti 22. februar 1976: Frå venstre nestleiar Steinar Stjernø, ny formann Berge Furre, nestleiar Berit Ås, parlamentarisk leiar Reidar T. Larsen og partisekretær Rune Fredh. Plakat: Mot kapitalmakt.

Partileiinga etter landsmøtet i Sosialistisk Venstreparti 22. februar 1976: Frå venstre nestleiar Steinar Stjernø, ny formann Berge Furre, nestleiar Berit Ås, parlamentarisk leiar Reidar T. Larsen og partisekretær Rune Fredh. Plakat: Mot kapitalmakt.

Foto: Henrik Laurvik / NTB

BokMeldingar
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Personleg rapport om SV

Boka Steinar Stjernø har skrive om SV, reiser indirekte mange spørsmål utan svar.

Ukrainsk personell bruker søkjelys når dei ser etter russiske dronar.

Ukrainsk personell bruker søkjelys når dei ser etter russiske dronar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

Samfunn
Andrej Kurkov

Pengar er makt

Krigen utløyser stadig nye kontroversar, som når kopeken får nytt namn, medan dei russiske droneåtaka forsterkar konflikten mellom Belarus og Russland.

Sjukepleiar støttar ein pasient ved eit norsk sjukehus. Sidan 2019 har sjukefråværet auka med 25 prosent i Noreg, og sjukepleiarar er blant yrkesgruppene med høgast sjukefråvær.

Sjukepleiar støttar ein pasient ved eit norsk sjukehus. Sidan 2019 har sjukefråværet auka med 25 prosent i Noreg, og sjukepleiarar er blant yrkesgruppene med høgast sjukefråvær.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Samfunn

Ei skrantande folkehelse

Kan det tenkast at sjukefråværet aukar fordi fleire enn før blir sjuke?

Per Anders Todal
Sjukepleiar støttar ein pasient ved eit norsk sjukehus. Sidan 2019 har sjukefråværet auka med 25 prosent i Noreg, og sjukepleiarar er blant yrkesgruppene med høgast sjukefråvær.

Sjukepleiar støttar ein pasient ved eit norsk sjukehus. Sidan 2019 har sjukefråværet auka med 25 prosent i Noreg, og sjukepleiarar er blant yrkesgruppene med høgast sjukefråvær.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Samfunn

Ei skrantande folkehelse

Kan det tenkast at sjukefråværet aukar fordi fleire enn før blir sjuke?

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis