JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Eleganse, presisjon og kraft

Håvard Svendsrud serverer virtuose framføringar av Chr. Liebaks komposisjonar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1778
20210305
1778
20210305

Trekkspelmusikk

Håvard Svendsrud:

Akkordion Souvenir

Aksent

Noko som er typisk for mange slags folkekjær musikk, er at han ikkje passar heilt inn i etablerte kategoriar som «klassisk» eller «folkemusikk». Det gjeld mellom anna musikk for korps, kor og, i dette tilfellet, trekkspel.

Ein norsk musikar som hadde særleg mykje å seia for utviklinga av trekkspelmusikken i Noreg, var Christian Liebak (1892–1980) frå Oslo. Han var ein av dei første i landet som fekk kromatisk trekkspel, han var svært populær og spelte fleire gonger på Slottet, han var musikkteoretisk skolert, ein ettertrakta pedagog, og han publiserte musikken både som notetrykk og grammofoninnspelingar.

Komposisjonane som Svendsrud presenterer på denne plata, er ein kombinasjon av lettilgjengelege, populære musikkformer som marsj, vals og masurka. Men dei er langt meir avansert utforma enn enkel dansemusikk eller uinspirert bakgrunnsmusikk. Dette er konsertmusikk, som er formmessig og harmonisk avansert, og ofte med svært raske melodiske passasjar. Også titlane er prega av denne kombinasjonen av det folkelege og det seriøse, til dømes «Belle Donna, konsertmasurka», «Radiobølger, valse caprice», «Accordion Souvenir, marsj-intermezzo».

Håvard Svendsrud framfører denne musikken, som er teknisk svært krevjande, med ro og kontroll. Dei virtuose passasjane er imponerande, men framførte med eleganse som gjer at dette vert meir enn ein idrettsprestasjon. Liebaks ambisjon om samstundes å vera populær og avansert er såleis forvalta på beste måte av Svendsrud – både som utøvar og formidlar av kulturarv.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Trekkspelmusikk

Håvard Svendsrud:

Akkordion Souvenir

Aksent

Noko som er typisk for mange slags folkekjær musikk, er at han ikkje passar heilt inn i etablerte kategoriar som «klassisk» eller «folkemusikk». Det gjeld mellom anna musikk for korps, kor og, i dette tilfellet, trekkspel.

Ein norsk musikar som hadde særleg mykje å seia for utviklinga av trekkspelmusikken i Noreg, var Christian Liebak (1892–1980) frå Oslo. Han var ein av dei første i landet som fekk kromatisk trekkspel, han var svært populær og spelte fleire gonger på Slottet, han var musikkteoretisk skolert, ein ettertrakta pedagog, og han publiserte musikken både som notetrykk og grammofoninnspelingar.

Komposisjonane som Svendsrud presenterer på denne plata, er ein kombinasjon av lettilgjengelege, populære musikkformer som marsj, vals og masurka. Men dei er langt meir avansert utforma enn enkel dansemusikk eller uinspirert bakgrunnsmusikk. Dette er konsertmusikk, som er formmessig og harmonisk avansert, og ofte med svært raske melodiske passasjar. Også titlane er prega av denne kombinasjonen av det folkelege og det seriøse, til dømes «Belle Donna, konsertmasurka», «Radiobølger, valse caprice», «Accordion Souvenir, marsj-intermezzo».

Håvard Svendsrud framfører denne musikken, som er teknisk svært krevjande, med ro og kontroll. Dei virtuose passasjane er imponerande, men framførte med eleganse som gjer at dette vert meir enn ein idrettsprestasjon. Liebaks ambisjon om samstundes å vera populær og avansert er såleis forvalta på beste måte av Svendsrud – både som utøvar og formidlar av kulturarv.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Foto: Dreyer

BokMeldingar

Hegel utan støv

Sigurd Hvervens omfattande bok om Hegel er noko av det mest imponerande eg har lese på lang tid.

Jan Inge Sørbø
Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Foto: Dreyer

BokMeldingar

Hegel utan støv

Sigurd Hvervens omfattande bok om Hegel er noko av det mest imponerande eg har lese på lang tid.

Jan Inge Sørbø
Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes
Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis