Ein stad med deg
Adrianne Lenker har teke ein pause frå Big Thief og laga to plater heilt åleine.
Adrienne Lenker kjem frå Indianapolis og er kan hende mest kjend som vokalist og gitarist i bandet Big Thief.
Pressefoto
Rock
Adrianne Lenker:
Songs
4AD / Playground
Rock
Adrianne Lenker:
Instrumentals
4AD / Playground
Frå tid til anna munnar ein song ut i eit ønske, og det vert ståande att og dirre i lufta, som ein ettertanke, slik tilfellet er med «dragon eyes», den nest siste songen på Adrianne Lenkers nye album Songs: «I just want a place with you/ I just want a place.»
Lenker plukkar på ein akustisk gitar og leverer orda med varsemd, og han etterlèt seg ei tvitydig kjensle av lengten etter tilhøyrsle – ikkje berre etter å vere saman, men kanskje like mykje etter staden der ein er saman. Songen har ein særleg resonans i desse dagar, av openberre grunnar.
Somme lesarar vil kjenne Lenker som ein av fire medlemmar i Big Thief, det Brooklyn-baserte indiebandet som kom saman i løpet av musikkstudiar ved Berklee College of Music, albumdebuterte med Masterpiece (2016), og har halde eit høgt aktivitetsnivå sidan – fjerdeplata Two Hands kom ut for ganske nøyaktig eit år sidan.
Virusfast
Då bandet var på turné i vår, måtte dei avbryte på grunn av det evinnelege viruset, og Lenker enda opp isolert i ei lita hytte, der ho brått var ganske så overlaten til seg sjølv. Teknikar Philip Weinrobe hjelpte henne med å gjere det eine rommet ho hadde, om til eit enkelt studio, og arbeidet med det som skulle verte Songs og Instrumentals tok til.
Det første lyttaren vil merke seg med dei to platene, er at dei tek vare på den nære stemninga dei vart til i. Den kviskrande, akustiske vellyden inviterer lyttaren inn i eit lite landskap, omgitt av eit større rett utanfor døra, nemleg eit fjellområde i New England. Eg les med forbløffing at opptaka er heilanaloge, eit estetisk val med ei rekkje medfølgjande utfordringar det nærast er vanskeleg å tenkje seg i vår heildigitale tid, der knapt nokon kreativ prosess (eller annan prosess, for den del) ikkje omfattar ein flimrande skjerm.
Dette har noko å seie for lyden på Songs og Instrumentals, men også for sjølve arbeidet med å gi musikken form. Alt musikken har, og til sjuande og sist treng, er Lenker og ein åttespors opptakar.
Intimt
Det er ein klisjé, men det er likevel ikkje til å komme utanom at lyttaren kjenner seg invitert rett inn i Lenkers rom. Kjensla av at dette er ei personleg utgiving vert berre forsterka av omslagskunsten, to måleri av bestemor hennar, Diane Lee, og det faktum at fleire av låtane på Songs med ope hjarte sirklar rundt eit kjærleiksbrot.
I denne intense nærleiken ligg styrken, men også ei naturleg avgrensing, for desse svært fokuserte platene er kompromisslaust intime og har også noko intendert lukka over seg, som gjer at eg vil tru somme lyttarar vil finne dei lett klaustrofobiske, og miste tolmodet, særleg med dei to lange spora på Instrumentals. Kanskje er også dette grunnen til at platene for denne lyttaren for alltid vil bere i seg eit minne om pandemitida. Musikken er nær, og på sitt vis vernebudd, og kjem til oss frå eit menneske som har spissa kreativiteten i brå isolasjon, og som gir uttrykk for lengten etter ein stad å vere saman.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Adrianne Lenker:
Songs
4AD / Playground
Rock
Adrianne Lenker:
Instrumentals
4AD / Playground
Frå tid til anna munnar ein song ut i eit ønske, og det vert ståande att og dirre i lufta, som ein ettertanke, slik tilfellet er med «dragon eyes», den nest siste songen på Adrianne Lenkers nye album Songs: «I just want a place with you/ I just want a place.»
Lenker plukkar på ein akustisk gitar og leverer orda med varsemd, og han etterlèt seg ei tvitydig kjensle av lengten etter tilhøyrsle – ikkje berre etter å vere saman, men kanskje like mykje etter staden der ein er saman. Songen har ein særleg resonans i desse dagar, av openberre grunnar.
Somme lesarar vil kjenne Lenker som ein av fire medlemmar i Big Thief, det Brooklyn-baserte indiebandet som kom saman i løpet av musikkstudiar ved Berklee College of Music, albumdebuterte med Masterpiece (2016), og har halde eit høgt aktivitetsnivå sidan – fjerdeplata Two Hands kom ut for ganske nøyaktig eit år sidan.
Virusfast
Då bandet var på turné i vår, måtte dei avbryte på grunn av det evinnelege viruset, og Lenker enda opp isolert i ei lita hytte, der ho brått var ganske så overlaten til seg sjølv. Teknikar Philip Weinrobe hjelpte henne med å gjere det eine rommet ho hadde, om til eit enkelt studio, og arbeidet med det som skulle verte Songs og Instrumentals tok til.
Det første lyttaren vil merke seg med dei to platene, er at dei tek vare på den nære stemninga dei vart til i. Den kviskrande, akustiske vellyden inviterer lyttaren inn i eit lite landskap, omgitt av eit større rett utanfor døra, nemleg eit fjellområde i New England. Eg les med forbløffing at opptaka er heilanaloge, eit estetisk val med ei rekkje medfølgjande utfordringar det nærast er vanskeleg å tenkje seg i vår heildigitale tid, der knapt nokon kreativ prosess (eller annan prosess, for den del) ikkje omfattar ein flimrande skjerm.
Dette har noko å seie for lyden på Songs og Instrumentals, men også for sjølve arbeidet med å gi musikken form. Alt musikken har, og til sjuande og sist treng, er Lenker og ein åttespors opptakar.
Intimt
Det er ein klisjé, men det er likevel ikkje til å komme utanom at lyttaren kjenner seg invitert rett inn i Lenkers rom. Kjensla av at dette er ei personleg utgiving vert berre forsterka av omslagskunsten, to måleri av bestemor hennar, Diane Lee, og det faktum at fleire av låtane på Songs med ope hjarte sirklar rundt eit kjærleiksbrot.
I denne intense nærleiken ligg styrken, men også ei naturleg avgrensing, for desse svært fokuserte platene er kompromisslaust intime og har også noko intendert lukka over seg, som gjer at eg vil tru somme lyttarar vil finne dei lett klaustrofobiske, og miste tolmodet, særleg med dei to lange spora på Instrumentals. Kanskje er også dette grunnen til at platene for denne lyttaren for alltid vil bere i seg eit minne om pandemitida. Musikken er nær, og på sitt vis vernebudd, og kjem til oss frå eit menneske som har spissa kreativiteten i brå isolasjon, og som gir uttrykk for lengten etter ein stad å vere saman.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.
Alle foto: Håvard Rem
Det blonde reservatet
PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.
Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.
Ein lang marsj mot idiotveldet
NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.
VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.
Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB
Politikk i grenseland
Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.
Eldspåsetting og steinkasting i Ramels veg i Rosengård i Malmö. Ivar Hippe har intervjua innbyggarar i utsette bydelar i Vest-Sverige.
Foto: Johan Nilsson / TT / AP / NTB
– Det kjem til å bli stygt
Ivar Hippe fekk lyst til å sjå nærmare på dei svenske tilstandane. Etter tre års arbeid er Sverige 2024: Beretninger om et land i krise her. Staten må ta styring, seier han.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»