Ei kasse Frida Ånnevik
Joni Mitchell-prosjektet til Anja Lauvdal har blitt ein festivalslager.
Ei av Frida Ånneviks tolkingar av Joni Mitchell var høgdepunktet for Lars Mossefinn.
Foto: Tommy Neverdal
Konsert
Maritim Hall
Hyllest til Joni Mitchell
Torsdag 12. august
I 2018 utfordra Oslo Jazzfestival pianisten Anja Lauvdal til å setja saman eit band og arrangera låtar frå katalogen til Joni Mitchell. Det som seinare har skjedd, har vore ein kunstnarleg opptur av dei sjeldne.
Konseptet er blitt ein slager på festivalane. Til Sildajazz mønstra Lauvdal dei fire vokalistane Frida Ånnevik, Sondre Lerche, Susanna Wallumrød og Marianna Sangita Angeletaki Røe. I bandet elles var Harald Lassen (saksofonar og fløyte), Torstein Lavik Larsen (trompet), Christian Winther (gitar), Magnus Nergaard (bass) og Hans Hulbækmo (trommer, perkusjon og vibrafon).
Raskt tempo
Etter ein trompetintro og ein særs inspirert sakssolo fullførte Susanna Wallumrød ein ganske uptempo versjon av «This Flight Tonight», før Røe følgde opp med «Cherokee Louise». Etter ein fløyteintro som knapt kan kallast ei kompispasning, kom Wallumrød presist inn og gjennomførte «All I Want» i eit krevjande raskt tempo.
Røe fekk også ei utfordring i «The Dry Cleaner from Des Moines» der arrangementet og melodilina var i konstant basketak, og for Røe må det ha vore som å symja i kvitt vatn, men tommelen opp til henne, for det funka på sitt underlege vis.
Sondre Lerche leverte på sitt beste i «The Sire of Sorrow», men var også sjarmerande i «My Secret Place» i duett med Røe. Wallumrød hadde ein sentral plass denne kvelden. Ho var på heimebane i «Little Green» og leidde på fantastisk vis an i det flotte vokalarrangementet av «Shadows and Light».
Høgdepunktet
Høgdepunktet stod likevel Frida Ånnevik for. Ho var super i «The Hissing of Summer Lawns» og si eiga gjendikting av «Both Sides Now», som ho har kalla «En og annen», men i «A Case of You» var ho magisk, rett og slett. Dette vil vera Sildajazz-augneblinken for meg i 2021!
Prosjektet formidlar ikkje berre Joni Mitchells musikk, men er ogå utvikla i hennar ånd. Eg har hatt gleda av å sjå festivalopptaket frå Maijazz, og konserten på Sildajazz hadde ein annan dynamikk – absolutt skarpare i kantane. Det ligg ikkje for Anja Lauvdal og kompani å snu bunken. Takk for det!
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Konsert
Maritim Hall
Hyllest til Joni Mitchell
Torsdag 12. august
I 2018 utfordra Oslo Jazzfestival pianisten Anja Lauvdal til å setja saman eit band og arrangera låtar frå katalogen til Joni Mitchell. Det som seinare har skjedd, har vore ein kunstnarleg opptur av dei sjeldne.
Konseptet er blitt ein slager på festivalane. Til Sildajazz mønstra Lauvdal dei fire vokalistane Frida Ånnevik, Sondre Lerche, Susanna Wallumrød og Marianna Sangita Angeletaki Røe. I bandet elles var Harald Lassen (saksofonar og fløyte), Torstein Lavik Larsen (trompet), Christian Winther (gitar), Magnus Nergaard (bass) og Hans Hulbækmo (trommer, perkusjon og vibrafon).
Raskt tempo
Etter ein trompetintro og ein særs inspirert sakssolo fullførte Susanna Wallumrød ein ganske uptempo versjon av «This Flight Tonight», før Røe følgde opp med «Cherokee Louise». Etter ein fløyteintro som knapt kan kallast ei kompispasning, kom Wallumrød presist inn og gjennomførte «All I Want» i eit krevjande raskt tempo.
Røe fekk også ei utfordring i «The Dry Cleaner from Des Moines» der arrangementet og melodilina var i konstant basketak, og for Røe må det ha vore som å symja i kvitt vatn, men tommelen opp til henne, for det funka på sitt underlege vis.
Sondre Lerche leverte på sitt beste i «The Sire of Sorrow», men var også sjarmerande i «My Secret Place» i duett med Røe. Wallumrød hadde ein sentral plass denne kvelden. Ho var på heimebane i «Little Green» og leidde på fantastisk vis an i det flotte vokalarrangementet av «Shadows and Light».
Høgdepunktet
Høgdepunktet stod likevel Frida Ånnevik for. Ho var super i «The Hissing of Summer Lawns» og si eiga gjendikting av «Both Sides Now», som ho har kalla «En og annen», men i «A Case of You» var ho magisk, rett og slett. Dette vil vera Sildajazz-augneblinken for meg i 2021!
Prosjektet formidlar ikkje berre Joni Mitchells musikk, men er ogå utvikla i hennar ånd. Eg har hatt gleda av å sjå festivalopptaket frå Maijazz, og konserten på Sildajazz hadde ein annan dynamikk – absolutt skarpare i kantane. Det ligg ikkje for Anja Lauvdal og kompani å snu bunken. Takk for det!
Prosjektet formidlar ikkje berre Joni Mitchells musikk, men er også utvikla i hennar ånd.
Fleire artiklar
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.
Foto: Lina Hindrum
Det trugande utanforskapet
På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.
Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.