JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Dystopisk bossa nova

Nytt album med tilhøyrande kortfilm frå Radiohead-vokalist.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1716
20190705
1716
20190705

Elektronisk ­musikk

Thom Yorke:

Anima

XL Recordings

Anima, den nye soloplata til Radiohead-vokalisten Thom Yorke, startar med eit smell. Dundrande elektroniske basstrommer rullar av garde som torevêr over eit flettverk av suggererande, technoaktige synthar, akustisk trommevisping og artistens sedvanleg spaksolide stemme som syng i kor med seg sjølv. Stemninga er dunkel og dyster, men samstundes drivande og medrivande, og slik fortset det heile denne framifrå plata gjennom. Femtesporet framstår kan hende som hakket meir oppstemt, med ein bortimot lystig bossa nova-beat, men så er tittelen trass alt «I Am A Very Rude Person».

Parallelt med platesleppet blei ein 15 minutt lang kortfilm, òg kalla Anima, sleppt på Netflix. I denne utvida musikkvideoen, regissert av Paul Thomas Anderson, som mellom anna er kjend for Magnolia, blir vi med Yorke på ein koreografert T-bane- og fottur gjennom halvt om halvt stilisert, urban scenografi og reell austeuropeisk storby. Det er noko rørande over samanstillinga av profesjonelle dansarar og Yorkes klumsete, Jacques Tati-aktige rørsler, og med dansegolv som svingar seg i samkvem med eller mot dansen, framstår det heile som ein tankevekkjande, kafkask slapsticktragikomedie.

Førre gong vi høyrde frå Thom Yorke var han òg filmatisk orientert, då han leverte lydsporet til fjorårets nyutgåve av skrekkfilmklassikaren Suspiria, som er ein halvvegs god – særleg nokre av dansescenene – og halvvegs elendig film, særleg den raudmussa splatteravslutninga. Heldigvis var musikken solid, og dette albumet er endå betre.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Elektronisk ­musikk

Thom Yorke:

Anima

XL Recordings

Anima, den nye soloplata til Radiohead-vokalisten Thom Yorke, startar med eit smell. Dundrande elektroniske basstrommer rullar av garde som torevêr over eit flettverk av suggererande, technoaktige synthar, akustisk trommevisping og artistens sedvanleg spaksolide stemme som syng i kor med seg sjølv. Stemninga er dunkel og dyster, men samstundes drivande og medrivande, og slik fortset det heile denne framifrå plata gjennom. Femtesporet framstår kan hende som hakket meir oppstemt, med ein bortimot lystig bossa nova-beat, men så er tittelen trass alt «I Am A Very Rude Person».

Parallelt med platesleppet blei ein 15 minutt lang kortfilm, òg kalla Anima, sleppt på Netflix. I denne utvida musikkvideoen, regissert av Paul Thomas Anderson, som mellom anna er kjend for Magnolia, blir vi med Yorke på ein koreografert T-bane- og fottur gjennom halvt om halvt stilisert, urban scenografi og reell austeuropeisk storby. Det er noko rørande over samanstillinga av profesjonelle dansarar og Yorkes klumsete, Jacques Tati-aktige rørsler, og med dansegolv som svingar seg i samkvem med eller mot dansen, framstår det heile som ein tankevekkjande, kafkask slapsticktragikomedie.

Førre gong vi høyrde frå Thom Yorke var han òg filmatisk orientert, då han leverte lydsporet til fjorårets nyutgåve av skrekkfilmklassikaren Suspiria, som er ein halvvegs god – særleg nokre av dansescenene – og halvvegs elendig film, særleg den raudmussa splatteravslutninga. Heldigvis var musikken solid, og dette albumet er endå betre.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Førre veke vart 16 migrantar som den italienske kystvakta hadde plukka opp i Middelhavet på veg mot Italia, skipa til mottakssenter i Albania for asylhandsaming. Kort tid etterpå vart dei sende tilbake til Italia.

Førre veke vart 16 migrantar som den italienske kystvakta hadde plukka opp i Middelhavet på veg mot Italia, skipa til mottakssenter i Albania for asylhandsaming. Kort tid etterpå vart dei sende tilbake til Italia.

Foto: Florion Goga / Reuters

Samfunn

Eit tidsskilje i EUs asyl- og migrasjonspolitikk

Asylhandsaminga kan verte flytta til land utanfor EU, og dei som får avslag på asyl i EU, kan verte sende til retursenter i tredjeland. Det er resultatet om tiltaka EU no vurderer, vert ein realitet.

Eva Aalberg Undheim
Førre veke vart 16 migrantar som den italienske kystvakta hadde plukka opp i Middelhavet på veg mot Italia, skipa til mottakssenter i Albania for asylhandsaming. Kort tid etterpå vart dei sende tilbake til Italia.

Førre veke vart 16 migrantar som den italienske kystvakta hadde plukka opp i Middelhavet på veg mot Italia, skipa til mottakssenter i Albania for asylhandsaming. Kort tid etterpå vart dei sende tilbake til Italia.

Foto: Florion Goga / Reuters

Samfunn

Eit tidsskilje i EUs asyl- og migrasjonspolitikk

Asylhandsaminga kan verte flytta til land utanfor EU, og dei som får avslag på asyl i EU, kan verte sende til retursenter i tredjeland. Det er resultatet om tiltaka EU no vurderer, vert ein realitet.

Eva Aalberg Undheim
I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis