JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Diamantar og sigarettar 

Son Volt erklærer krig mot elendet.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
3097
20210806
3097
20210806

Americana

Son Volt:

Electro
Melodier

Thirty Tigers/Border

Jay Farrar erklærer like godt krig mot elendet i bluesen «War On Misery,» som er å finne på Electro Melodier, det nye albumet frå Son Volt. Plata har fått namn etter to forsterkarmerke frå 1940- og 1950-talet, og det er ei tid fleire av desse songane kunne ha vore laga i, for igjen byr bandet på americana med djupe røter i blues- og folktradisjonen. Det går mot harde tider, syng Farrar på «Rebetika» (som elles ber namnet på ei gresk bluesform), ein song som reflekterer at det knapt skortar på ting å erklære krig mot, om ein først skal gi seg i kast med elendet.

Kva er det med røysta til Farrar? Når eg har gitt Electro Melodier nokre rundar i spelaren i sommar, har dei andre rundt meg rynka så smått på nasen. Dei meiner nok at det er noko beiskt og forbitra over det vi høyrer, ja, endåtil noko klagande. Sjølv om eg forstår kva dei meiner med det, kan ein også vri på det, for det er noko hardt, konfronterande og insisterande over Farrars røyst, som ein kan hevde passar godt med det han har på hjartet.

Låtskrivarens markante sosiopolitiske engasjement gjennomsyrer ikkje berre tekstane hans, men også Son Volts estetikk. Somme gonger tenkjer eg at det dreier seg om eit lydleg tilsvar til dokumentartradisjonen som har følgt etter Dorothea Langes fotografi frå den amerikanske landsbygda under den store depresjonen på 1930-talet. Klare ord er viktige, det same er ei slitesterk mobilisering av empati, ei oppmoding om å sjå og høyre medmennesket. Sagt annleis føyer songane til Farrar seg inn i eit lydspor som også omfattar songpoetar som Woody Guthrie (1912–1967), som han også har vore oppteken av i heile sitt artistliv.

Farrar skildrar tida og landet han lever i, og tek på seg ansvaret for å kalle ein spade for ein spade. Electro Melodier deler dermed det venstrepolitiske blikket og diagnostikken frå førre plate, Union (2019). Låtskrivaren har sjølv peikt på korleis ein song som «Living in the USA» følgjer opp ein tematisk åre ein kan spore tilbake til Neil Youngs «Rockin’ in the Free World» (1989) og Bruce Springsteens «Born in the U.S.A.» (1984), der Farrar oppdaterer frå ei samtid der symptoma frå 1980-talet berre har spissa seg til.

Sjølv synest eg nok andre låtar på Electro Melodier er langt betre. Farrar er ingen apatisk dystopikar, og han peikar på mange grunnar til ikkje å erklære slaget mot elendet for tapt på førehand. Han gler seg over at folk rundt om på planeten samlar seg i opposisjon mot autoritære styresmakter («The Globe»), men aller sterkast er han denne gongen når han rører seg frå makro- til mikronivå. I kvardagen finn han hjartet og empatien han saknar så sårt i «Living in the USA,» og særleg fine er både «Lucky Ones,» der Mark Spencer får boltre seg på orgelet, og «Diamonds and Cigarettes,» der Laura Cantrell er med og syng så fint – songar som er lette å forstå som kjærleiksbrev til kona til Farrar, utan at det vert eit fnugg klissete.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Americana

Son Volt:

Electro
Melodier

Thirty Tigers/Border

Jay Farrar erklærer like godt krig mot elendet i bluesen «War On Misery,» som er å finne på Electro Melodier, det nye albumet frå Son Volt. Plata har fått namn etter to forsterkarmerke frå 1940- og 1950-talet, og det er ei tid fleire av desse songane kunne ha vore laga i, for igjen byr bandet på americana med djupe røter i blues- og folktradisjonen. Det går mot harde tider, syng Farrar på «Rebetika» (som elles ber namnet på ei gresk bluesform), ein song som reflekterer at det knapt skortar på ting å erklære krig mot, om ein først skal gi seg i kast med elendet.

Kva er det med røysta til Farrar? Når eg har gitt Electro Melodier nokre rundar i spelaren i sommar, har dei andre rundt meg rynka så smått på nasen. Dei meiner nok at det er noko beiskt og forbitra over det vi høyrer, ja, endåtil noko klagande. Sjølv om eg forstår kva dei meiner med det, kan ein også vri på det, for det er noko hardt, konfronterande og insisterande over Farrars røyst, som ein kan hevde passar godt med det han har på hjartet.

Låtskrivarens markante sosiopolitiske engasjement gjennomsyrer ikkje berre tekstane hans, men også Son Volts estetikk. Somme gonger tenkjer eg at det dreier seg om eit lydleg tilsvar til dokumentartradisjonen som har følgt etter Dorothea Langes fotografi frå den amerikanske landsbygda under den store depresjonen på 1930-talet. Klare ord er viktige, det same er ei slitesterk mobilisering av empati, ei oppmoding om å sjå og høyre medmennesket. Sagt annleis føyer songane til Farrar seg inn i eit lydspor som også omfattar songpoetar som Woody Guthrie (1912–1967), som han også har vore oppteken av i heile sitt artistliv.

Farrar skildrar tida og landet han lever i, og tek på seg ansvaret for å kalle ein spade for ein spade. Electro Melodier deler dermed det venstrepolitiske blikket og diagnostikken frå førre plate, Union (2019). Låtskrivaren har sjølv peikt på korleis ein song som «Living in the USA» følgjer opp ein tematisk åre ein kan spore tilbake til Neil Youngs «Rockin’ in the Free World» (1989) og Bruce Springsteens «Born in the U.S.A.» (1984), der Farrar oppdaterer frå ei samtid der symptoma frå 1980-talet berre har spissa seg til.

Sjølv synest eg nok andre låtar på Electro Melodier er langt betre. Farrar er ingen apatisk dystopikar, og han peikar på mange grunnar til ikkje å erklære slaget mot elendet for tapt på førehand. Han gler seg over at folk rundt om på planeten samlar seg i opposisjon mot autoritære styresmakter («The Globe»), men aller sterkast er han denne gongen når han rører seg frå makro- til mikronivå. I kvardagen finn han hjartet og empatien han saknar så sårt i «Living in the USA,» og særleg fine er både «Lucky Ones,» der Mark Spencer får boltre seg på orgelet, og «Diamonds and Cigarettes,» der Laura Cantrell er med og syng så fint – songar som er lette å forstå som kjærleiksbrev til kona til Farrar, utan at det vert eit fnugg klissete.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Statsminister Jonas Gahr Støre avsluttar Kina-vitjinga i fjor i Shanghai, den største byen i landet og den travlaste hamna i verda.

Statsminister Jonas Gahr Støre avsluttar Kina-vitjinga i fjor i Shanghai, den største byen i landet og den travlaste hamna i verda.

Foto: Heiko Junge / NTB

UtanriksSamfunn

Noreg skal vera det mest demokratiske landet i verda, men ignorerer Asias fremste og samstundes mest truga demokrati

HalvorEifring
Statsminister Jonas Gahr Støre avsluttar Kina-vitjinga i fjor i Shanghai, den største byen i landet og den travlaste hamna i verda.

Statsminister Jonas Gahr Støre avsluttar Kina-vitjinga i fjor i Shanghai, den største byen i landet og den travlaste hamna i verda.

Foto: Heiko Junge / NTB

UtanriksSamfunn

Noreg skal vera det mest demokratiske landet i verda, men ignorerer Asias fremste og samstundes mest truga demokrati

HalvorEifring
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet måndag denne veka.

Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet måndag denne veka.

Foto: Dag og Tid

KommentarSamfunn

Venstre­­populisme på norsk

Ap bør skale av nokre marknadsteknokratar for å gje rom for ein populistisk storkoalisjon til venstre.

Rune Slagstad
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet måndag denne veka.

Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet måndag denne veka.

Foto: Dag og Tid

KommentarSamfunn

Venstre­­populisme på norsk

Ap bør skale av nokre marknadsteknokratar for å gje rom for ein populistisk storkoalisjon til venstre.

Rune Slagstad

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis