JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Det kvite flagget

Konfliktane står i kø på den nye plata frå Hiss Golden Messenger.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
M.C. Taylor (bak til venstre) er mannen bak bandet Hiss Golden Messenger.

M.C. Taylor (bak til venstre) er mannen bak bandet Hiss Golden Messenger.

Pressefoto

M.C. Taylor (bak til venstre) er mannen bak bandet Hiss Golden Messenger.

M.C. Taylor (bak til venstre) er mannen bak bandet Hiss Golden Messenger.

Pressefoto

3327
20190913
3327
20190913

Rock

Hiss Golden Messenger:

Terms of Surrender

Merge/Playground

«Her er mine vilkår for overgiving», erklærer M.C. Taylor i det avsluttande tittelsporet på det nye albumet frå Hiss Golden Messenger, Terms of Surrender. Det er ikkje første gong ein artist rundar av med ein song om at noko er over, og like godt kostar på seg ein metafor først og fremst knytt til strid.

Det er harde tak i fleire av songane på denne plata. Kjensla av at noko har låst seg fast, får til dømes forme ein song som «Cat’s Eye Blue», som konstaterer tapet: «We lost something big.»

Omsorg

Det går ikkje alltid som ein ønskjer eller håpar, og då kan ein få ei kjensle av å komme til kort, særleg for dei som står ein ekstra nær. Det er ei kjensle som skurrar i fleire av dei turbulente låtane på Terms of Surrender, til og med i det hovudsakleg lyse nøkkelsporet «Happy Birthday, Baby», som Taylor har skrive til dottera på fem år, og som er framført i brevform. Elsk bror din og mor di, er oppmodinga der: «I guess we better face it/ I’m a lonely swimmer a long, long way from shore.»

Ei mellommenneskeleg omsorg driv fleire av humanisten Taylors songar fram, også når han løftar blikket og nærmar seg det kollektive og det politiske. «Litt meir gjeld og litt mindre løn», heiter det i opningssporet på Terms of Surrender, der refrenget ljomer: «Goddamn, I need a teacher.»

Det skal vi nok lese som eit meir grunnleggjande uttrykk for ein lengt etter nokon som kan peike veg, men Taylor har ikkje kvidd seg for å konkretisere låten inn mot samtidspolitikken. Då «I Need a Teacher» dukka opp på forsommaren med ein musikkvideo, fekk vi sjå lærarar og elevar i Taylors heimstat North Carolina vandre ut av klasseromma i demonstrasjonar mot kutt i den offentlege skulen. På turneen til Hiss Golden Messenger går éin dollar frå kvar konsertbillett til Durham Public Schools Foundation. Taylor har eit sosialt og politisk engasjement – våren 2018 gav han inntektene frå ein ny song til Everytown for Gun Safety.

Jordfesta americana

I vekslinga mellom det nære og samfunnet får «overgivinga» som motiv ei rekkje tydingar på denne fine plata, som held same nivå som Taylor har etablert over nokre plater. Somme lesarar vil kjenne Hiss Golden Messenger frå tidlegare utgivingar. Både Lateness of Dancers (2014) og Hallelujah Anyhow (2017) fekk varm omtale på desse sidene då dei kom ut. Taylor har bakgrunn som folklorist og har nærma seg lokale musikktradisjonar i North Carolina, dit han flytta frå California, systematisk og tolmodig. Det har dreidd seg om ein jordfesta americana, med ekko både frå musikken The Band laga, og frå Van Morrisons kaledonske soul (ein særleg viktig referanse på Hallelujah Anyhow).

Det nye albumet bryt ikkje med denne estetikken, men held stø kurs. Det overraskar ikkje, men kling likevel som det skal. Brad Cook, ein særs viktig samarbeidspartnar for Taylor, har vore med som produsent, og folk som Jenny Lewis, Josh Kaufman og Aaron Dessner (The National) er gjestar. Delar av plata vart spelt inn i studioet til Dessner, og elles vart noko av materialet laga i Los Angeles, i Nashville og i Durham i North Carolina.

Albumet kjem ut fredag 20. september.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Hiss Golden Messenger:

Terms of Surrender

Merge/Playground

«Her er mine vilkår for overgiving», erklærer M.C. Taylor i det avsluttande tittelsporet på det nye albumet frå Hiss Golden Messenger, Terms of Surrender. Det er ikkje første gong ein artist rundar av med ein song om at noko er over, og like godt kostar på seg ein metafor først og fremst knytt til strid.

Det er harde tak i fleire av songane på denne plata. Kjensla av at noko har låst seg fast, får til dømes forme ein song som «Cat’s Eye Blue», som konstaterer tapet: «We lost something big.»

Omsorg

Det går ikkje alltid som ein ønskjer eller håpar, og då kan ein få ei kjensle av å komme til kort, særleg for dei som står ein ekstra nær. Det er ei kjensle som skurrar i fleire av dei turbulente låtane på Terms of Surrender, til og med i det hovudsakleg lyse nøkkelsporet «Happy Birthday, Baby», som Taylor har skrive til dottera på fem år, og som er framført i brevform. Elsk bror din og mor di, er oppmodinga der: «I guess we better face it/ I’m a lonely swimmer a long, long way from shore.»

Ei mellommenneskeleg omsorg driv fleire av humanisten Taylors songar fram, også når han løftar blikket og nærmar seg det kollektive og det politiske. «Litt meir gjeld og litt mindre løn», heiter det i opningssporet på Terms of Surrender, der refrenget ljomer: «Goddamn, I need a teacher.»

Det skal vi nok lese som eit meir grunnleggjande uttrykk for ein lengt etter nokon som kan peike veg, men Taylor har ikkje kvidd seg for å konkretisere låten inn mot samtidspolitikken. Då «I Need a Teacher» dukka opp på forsommaren med ein musikkvideo, fekk vi sjå lærarar og elevar i Taylors heimstat North Carolina vandre ut av klasseromma i demonstrasjonar mot kutt i den offentlege skulen. På turneen til Hiss Golden Messenger går éin dollar frå kvar konsertbillett til Durham Public Schools Foundation. Taylor har eit sosialt og politisk engasjement – våren 2018 gav han inntektene frå ein ny song til Everytown for Gun Safety.

Jordfesta americana

I vekslinga mellom det nære og samfunnet får «overgivinga» som motiv ei rekkje tydingar på denne fine plata, som held same nivå som Taylor har etablert over nokre plater. Somme lesarar vil kjenne Hiss Golden Messenger frå tidlegare utgivingar. Både Lateness of Dancers (2014) og Hallelujah Anyhow (2017) fekk varm omtale på desse sidene då dei kom ut. Taylor har bakgrunn som folklorist og har nærma seg lokale musikktradisjonar i North Carolina, dit han flytta frå California, systematisk og tolmodig. Det har dreidd seg om ein jordfesta americana, med ekko både frå musikken The Band laga, og frå Van Morrisons kaledonske soul (ein særleg viktig referanse på Hallelujah Anyhow).

Det nye albumet bryt ikkje med denne estetikken, men held stø kurs. Det overraskar ikkje, men kling likevel som det skal. Brad Cook, ein særs viktig samarbeidspartnar for Taylor, har vore med som produsent, og folk som Jenny Lewis, Josh Kaufman og Aaron Dessner (The National) er gjestar. Delar av plata vart spelt inn i studioet til Dessner, og elles vart noko av materialet laga i Los Angeles, i Nashville og i Durham i North Carolina.

Albumet kjem ut fredag 20. september.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Kven har makt over kven?

Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.

The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.

The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Skrekkfilmen Strange Darling tuklar med tida for å trekke i gang tankane.

President Joe Biden (f. 1942) og statsminister Jonas Gahr Støre (f. 1960) stiller opp til familiefoto på Nato-toppmøtet i Washington i år.

President Joe Biden (f. 1942) og statsminister Jonas Gahr Støre (f. 1960) stiller opp til familiefoto på Nato-toppmøtet i Washington i år.

Foto: Javad Parsa / NTB

KommentarSamfunn
SveinTuastad

Å fjerne Støre no vil vere ei panikkhandling som skaper fleire problem enn det løyser for Arbeidarpartiet.

Frostrøyk i Kyiv.

Frostrøyk i Kyiv.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KrigSamfunn

Kyiv, Brussel, Budapest – ei forteljing om tre byar

Ei tjukk skodde heng over Kyiv og heile det sentrale Ukraina. Lufta er fuktig og tung, og hindrar sikten. Sjølv på ein god, rett veg må du køyre med låg fart.

Andrej Kurkov
Frostrøyk i Kyiv.

Frostrøyk i Kyiv.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KrigSamfunn

Kyiv, Brussel, Budapest – ei forteljing om tre byar

Ei tjukk skodde heng over Kyiv og heile det sentrale Ukraina. Lufta er fuktig og tung, og hindrar sikten. Sjølv på ein god, rett veg må du køyre med låg fart.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis