JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Den store bølgja

Patrick Watson kom seg til overflata og laga musikk av det.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Patrick Watson har gjeve ut åtte studioalbum sidan debuten i 2001.

Patrick Watson har gjeve ut åtte studioalbum sidan debuten i 2001.

Foto: Domino Music

Patrick Watson har gjeve ut åtte studioalbum sidan debuten i 2001.

Patrick Watson har gjeve ut åtte studioalbum sidan debuten i 2001.

Foto: Domino Music

3134
20191018
3134
20191018

Rock

Patrick
Watson:

Wave

Domino

«Do you feel a little broken?», heiter det i «Broken», eit av nøkkelspora på Wave, det sjette studioalbumet frå kanadiske Patrick Watson. Det finst vel knapt ein einaste lyttar som ikkje ein eller annan gong har svara ja på det spørsmålet? Men popsongen gjer det mogleg å stille det på sin eigen måte – igjen og igjen, i refrenget, som for å vere sikker på at vi verkeleg høyrer det, tek det innover oss, noko det er vanskeleg ikkje å gjere, når Watson etter kvart løftar det opp med si vakre røyst og får det til å funkle.

Då Patrick Watson gav ut Love Songs for Robots (2015), kjendest det som eit tidstypisk, kulturdiagnostisk album, som gjekk inn i rekkja av utgivingar som tek opp i seg spørsmåla om kvar grensene går mellom mennesket og teknologien. Likevel merkte plata seg ut – midt i ein toppmoderne musikkproduksjon var det som om Watsons røyst heldt fast ved noko skjørt menneskeleg, og på same tid var på flukt frå det, prøvde å løfte seg opp, og over det.

Smerteleg tap

Denne kvaliteten er også markant på dei ti songane på Wave, men no endrar det observerande blikket karakter. Det er vendt innover, mot det konkrete, enkelte menneskelivet, som er så sårleg, og som så brått kan verte utsett for ei omvelting som snur opp ned på alt.

Det har vore ei stram tid for Watson, som miste mor si under arbeidet med albumet, opplevde at det kom til eit brot med partnaren og såg eit sentralt musikalsk samarbeid komme til ein ende. Ei kjensle av smerteleg tap, og kavet med å overvinne ei slik kjensle, er utgangspunktet for og utgjer den raude tråden i Wave.

Opningssporet «Dream for Dreaming» skildrar kjensla av å vere overraska over å ha vorte forlaten og å skulle ønskje at det heile berre var ein draum. Tittelsporet fortel om den store bølgja som dreg deg ned, bølgja som får deg til å lure på om du nokon gong kjem opp igjen, og som etterlèt deg knust og forkommen i strandkanten. Det er lett å la seg merke av «Wave», som lydleggjer dette eksistensielle dragsuget, kjensla av å gå under, av havari.

Eksistensiell poprock

Watson går altså frå å fortelje om «korleis det er å vere menneske i dag» til å fortelje om «korleis det er å ha det slik eg har det i dag». Begge desse oppgåvene har han gitt seg sjølv fordi han må. Men Wave kjennest av ulike grunnar meir akutt enn Love Songs for Robots.

Til felles har begge utgivingane at dei byr på eksistensiell poprock av kremslaget, for dei som toler gode dosar av det eteriske, utan å synest det kan verte vel vakkert, pretensiøst eller svulstig – for Watson er popmusikken ein kanal til metafysisk grubleri med utgangspunkt i eigen livssituasjon, og det manglar ikkje på alvor og doble botnar. Eg kan sjå ei slik innvending, men synest no Watson balanserer, eg lèt meg gripe av Wave, og for somme vil det verte ei viktig plate, endåtil ei livbøye å møte den store bølgja med. Igjen er Joe Grass med på knapp, poengtert gitar, Evan Tighe er med på trommer og Mishka Stein på bass.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Patrick
Watson:

Wave

Domino

«Do you feel a little broken?», heiter det i «Broken», eit av nøkkelspora på Wave, det sjette studioalbumet frå kanadiske Patrick Watson. Det finst vel knapt ein einaste lyttar som ikkje ein eller annan gong har svara ja på det spørsmålet? Men popsongen gjer det mogleg å stille det på sin eigen måte – igjen og igjen, i refrenget, som for å vere sikker på at vi verkeleg høyrer det, tek det innover oss, noko det er vanskeleg ikkje å gjere, når Watson etter kvart løftar det opp med si vakre røyst og får det til å funkle.

Då Patrick Watson gav ut Love Songs for Robots (2015), kjendest det som eit tidstypisk, kulturdiagnostisk album, som gjekk inn i rekkja av utgivingar som tek opp i seg spørsmåla om kvar grensene går mellom mennesket og teknologien. Likevel merkte plata seg ut – midt i ein toppmoderne musikkproduksjon var det som om Watsons røyst heldt fast ved noko skjørt menneskeleg, og på same tid var på flukt frå det, prøvde å løfte seg opp, og over det.

Smerteleg tap

Denne kvaliteten er også markant på dei ti songane på Wave, men no endrar det observerande blikket karakter. Det er vendt innover, mot det konkrete, enkelte menneskelivet, som er så sårleg, og som så brått kan verte utsett for ei omvelting som snur opp ned på alt.

Det har vore ei stram tid for Watson, som miste mor si under arbeidet med albumet, opplevde at det kom til eit brot med partnaren og såg eit sentralt musikalsk samarbeid komme til ein ende. Ei kjensle av smerteleg tap, og kavet med å overvinne ei slik kjensle, er utgangspunktet for og utgjer den raude tråden i Wave.

Opningssporet «Dream for Dreaming» skildrar kjensla av å vere overraska over å ha vorte forlaten og å skulle ønskje at det heile berre var ein draum. Tittelsporet fortel om den store bølgja som dreg deg ned, bølgja som får deg til å lure på om du nokon gong kjem opp igjen, og som etterlèt deg knust og forkommen i strandkanten. Det er lett å la seg merke av «Wave», som lydleggjer dette eksistensielle dragsuget, kjensla av å gå under, av havari.

Eksistensiell poprock

Watson går altså frå å fortelje om «korleis det er å vere menneske i dag» til å fortelje om «korleis det er å ha det slik eg har det i dag». Begge desse oppgåvene har han gitt seg sjølv fordi han må. Men Wave kjennest av ulike grunnar meir akutt enn Love Songs for Robots.

Til felles har begge utgivingane at dei byr på eksistensiell poprock av kremslaget, for dei som toler gode dosar av det eteriske, utan å synest det kan verte vel vakkert, pretensiøst eller svulstig – for Watson er popmusikken ein kanal til metafysisk grubleri med utgangspunkt i eigen livssituasjon, og det manglar ikkje på alvor og doble botnar. Eg kan sjå ei slik innvending, men synest no Watson balanserer, eg lèt meg gripe av Wave, og for somme vil det verte ei viktig plate, endåtil ei livbøye å møte den store bølgja med. Igjen er Joe Grass med på knapp, poengtert gitar, Evan Tighe er med på trommer og Mishka Stein på bass.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Foto: Cornelius Poppe / NTB

HelseSamfunn

Framtidsrapport frå bakteriefronten

At antibiotika skal slutte å verke, er den store skrekken for helsevesenet verda over. Vi dykkar ned i den grundigaste prognosen som nokon gong er utført for dødsfall som følgje av motstandsdyktige bakteriar.

Christiane Jordheim Larsen
Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Kvart år i perioden 1990–2021 har om lag éin million menneske globalt døydd som følgje av antibiotikaresistens.

Foto: Cornelius Poppe / NTB

HelseSamfunn

Framtidsrapport frå bakteriefronten

At antibiotika skal slutte å verke, er den store skrekken for helsevesenet verda over. Vi dykkar ned i den grundigaste prognosen som nokon gong er utført for dødsfall som følgje av motstandsdyktige bakteriar.

Christiane Jordheim Larsen
Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Om sau og sjølvstende

Amerika har Kennedy-klanen, Færøyane har Patursson-klanen – og 70.000 sauer.

Hallgeir Opedal
Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Sauene er henta ned frå fjellet til garden til familien Lützen i Sydradalur for å bli klipte. Ein gong sa dei at ull var gull, men slik er det ikkje lenger. No blir det meste av ulla brend.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Om sau og sjølvstende

Amerika har Kennedy-klanen, Færøyane har Patursson-klanen – og 70.000 sauer.

Hallgeir Opedal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis