Den danske gitarpoeten
Jacob Bro har funne perfekte leikekameratar.
Jazz
Jacob Bro:
Uma Elmo
Arve Henriksen, trompet og pikkolotrompet; Jacob Bro, gitar; Jorge Rossy, trommer.
ECM 2702
Denne trioen spelte saman for første gong på denne plateinnspelinga i Lugano. Det er med andre ord slik kjærleik ved første blikk høyrest ut. Bro har komponert åtte låtar (der ein er med i to versjonar) og plukka to medmusikantar som er fullstendig på bølgelengd. Trioen viskar ut skilje mellom det skrivne og improviserte.
Meditativ ro
Det er ei meditativ ro over musikken til Bro. Det er heile vegen harmonisk ope og rytmisk fritt. Rossy er langt meir ein poetisk fargeleggjar enn ein som held takten. Han brukar tammane minst like mykje som cymbalane, og Bro markerer pulsen i musikken i minst like stor grad som Rossy. Henriksen spelar på store deler av trompetregisteret og trillar den eine melodiske perla etter den andre ut av horna sine. Det klanglege bakteppet som Bro skapar, er i konstant, men minimalistisk endring.
Drama og djupn
Plata opnar med ein låt Bro også spelte i bandet til Paul Motian «Reconstructing A Dream», og denne låten set standarden på alle vis og illustrerer kor mykje drama og djupn det er i musikken. I «To Stanko» har Henriksen nokre vriar på melodilinja som er heilt oppsiktsvekkjande. Den korte trommeintroen er i same liga. Flottare hylling kunne ikkje salige Tomasz Stanko få. Allereie i februar har me fått ein kandidat til årets plate.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Jacob Bro:
Uma Elmo
Arve Henriksen, trompet og pikkolotrompet; Jacob Bro, gitar; Jorge Rossy, trommer.
ECM 2702
Denne trioen spelte saman for første gong på denne plateinnspelinga i Lugano. Det er med andre ord slik kjærleik ved første blikk høyrest ut. Bro har komponert åtte låtar (der ein er med i to versjonar) og plukka to medmusikantar som er fullstendig på bølgelengd. Trioen viskar ut skilje mellom det skrivne og improviserte.
Meditativ ro
Det er ei meditativ ro over musikken til Bro. Det er heile vegen harmonisk ope og rytmisk fritt. Rossy er langt meir ein poetisk fargeleggjar enn ein som held takten. Han brukar tammane minst like mykje som cymbalane, og Bro markerer pulsen i musikken i minst like stor grad som Rossy. Henriksen spelar på store deler av trompetregisteret og trillar den eine melodiske perla etter den andre ut av horna sine. Det klanglege bakteppet som Bro skapar, er i konstant, men minimalistisk endring.
Drama og djupn
Plata opnar med ein låt Bro også spelte i bandet til Paul Motian «Reconstructing A Dream», og denne låten set standarden på alle vis og illustrerer kor mykje drama og djupn det er i musikken. I «To Stanko» har Henriksen nokre vriar på melodilinja som er heilt oppsiktsvekkjande. Den korte trommeintroen er i same liga. Flottare hylling kunne ikkje salige Tomasz Stanko få. Allereie i februar har me fått ein kandidat til årets plate.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.
Foto: Elliott Verdier / The New York Times / NTB
Ein endrar ikkje naturen med talemåtar
Dombås Hotell brenn 19. mai 2007.
Foto: Kari Anette Austvik / NTB
Frå bridgeverda: Svidd utgang
Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.
Foto: Lina Hindrum
Fadesar og fasadar
Roboten blir til mens vi ror.
Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).
Foto: Ole Martin Wold / NTB
I rykk og napp
Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned.
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.
Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB
Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger
Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.