Dei evige akkordane
Tim Showalter har fått med seg My Morning Jacket på den nye plata si.
Tim Showalter gav ut den første plata si for ti år sidan.
Pressefoto
Rock
Strand of Oaks:
Eraserland
Secretly Canadian / Border
Det høyrest lågmælt og forsiktig ut idet dei første tonane av «Weird Ways», opningssporet på det nye Strand of Oaks-albumet Eraserland, strøymer ut av høgtalaren, som om Tim Showalter står der ganske så åleine på ein scene med gitaren sin, noko sårbar. «I don’t feel it anymore», syng han, i ei slags utmatta, emosjonell sjølverklæring.
Framifrå gitararbeid
Åleine slik er han likevel ikkje lenge, for etter eit minutt eller to opnar songen seg i eit stort, klangrikt rockeuttrykk, når backingbandet Showalter fekk med seg på Eraserland, kjem seg på plass, nemleg My Morning Jacket, minus frontmann Jim James.
Då gitarist Carl Broemel spurde medmusikarane Patrick Hallahan (trommer), Bo Koster (tangentar) og Tom Blankenship (bass) om å vere med og fekk ja, vart det nok avgjerande for korleis dette albumet til slutt vart. Ein song som «Keys» blømer i episk midttempoballaderi når akkurat dette bandet får hjelpe Showalter i mål. Det skadar heller ikkje at gjestande Jason Isbell leverer framifrå gitararbeid. Det er sein kveld, men sola har enno ikkje gått ned over denne typen rock, som alle rom på eit vis kjennest for små for.
Sist eg skreiv om Strand of Oaks på desse sidene, var sommaren 2014, då Showalter gav ut Heal, og eg fann grunn til å sjå utgivinga som del av ei meir omfattande revitalisering av americanauttrykket, der band som Adam Granduciels The War on Drugs og Matthew Houcks Phosphorescent har spela viktige roller. Mellom songane som fekk fleire runder i spelaren den sommaren, var Showalters Jason Molina-hyllest «JM».
Fin plate
Eraserland er ei svært fin plate, sjølv om tida har vist at Showalter vel ikkje kan kallast ein fornyar på same vis som Granduciel og Houck. Det er kanskje heller ikkje så viktig. Ein song som den avsluttande nesten ti minutt lange «Forever Chords» strekkjer dette musikkuttrykket til eit slags ytterpunkt og tek på eit vis ut alt det kan romme.
Innramminga av Eraserland, der opninga gir lyd til ei kjensle av at alt er tentativt og prekært, og der avrundinga plasserer ei tiltru i krafta til musikken, reflekterer dermed prosessen og den kjenslereisa som førte Showalter i mål denne gongen: «Forever chords you learned as a kid/ that endless hope of all that lies ahead.»
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Strand of Oaks:
Eraserland
Secretly Canadian / Border
Det høyrest lågmælt og forsiktig ut idet dei første tonane av «Weird Ways», opningssporet på det nye Strand of Oaks-albumet Eraserland, strøymer ut av høgtalaren, som om Tim Showalter står der ganske så åleine på ein scene med gitaren sin, noko sårbar. «I don’t feel it anymore», syng han, i ei slags utmatta, emosjonell sjølverklæring.
Framifrå gitararbeid
Åleine slik er han likevel ikkje lenge, for etter eit minutt eller to opnar songen seg i eit stort, klangrikt rockeuttrykk, når backingbandet Showalter fekk med seg på Eraserland, kjem seg på plass, nemleg My Morning Jacket, minus frontmann Jim James.
Då gitarist Carl Broemel spurde medmusikarane Patrick Hallahan (trommer), Bo Koster (tangentar) og Tom Blankenship (bass) om å vere med og fekk ja, vart det nok avgjerande for korleis dette albumet til slutt vart. Ein song som «Keys» blømer i episk midttempoballaderi når akkurat dette bandet får hjelpe Showalter i mål. Det skadar heller ikkje at gjestande Jason Isbell leverer framifrå gitararbeid. Det er sein kveld, men sola har enno ikkje gått ned over denne typen rock, som alle rom på eit vis kjennest for små for.
Sist eg skreiv om Strand of Oaks på desse sidene, var sommaren 2014, då Showalter gav ut Heal, og eg fann grunn til å sjå utgivinga som del av ei meir omfattande revitalisering av americanauttrykket, der band som Adam Granduciels The War on Drugs og Matthew Houcks Phosphorescent har spela viktige roller. Mellom songane som fekk fleire runder i spelaren den sommaren, var Showalters Jason Molina-hyllest «JM».
Fin plate
Eraserland er ei svært fin plate, sjølv om tida har vist at Showalter vel ikkje kan kallast ein fornyar på same vis som Granduciel og Houck. Det er kanskje heller ikkje så viktig. Ein song som den avsluttande nesten ti minutt lange «Forever Chords» strekkjer dette musikkuttrykket til eit slags ytterpunkt og tek på eit vis ut alt det kan romme.
Innramminga av Eraserland, der opninga gir lyd til ei kjensle av at alt er tentativt og prekært, og der avrundinga plasserer ei tiltru i krafta til musikken, reflekterer dermed prosessen og den kjenslereisa som førte Showalter i mål denne gongen: «Forever chords you learned as a kid/ that endless hope of all that lies ahead.»
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Små-ulovleg: Godtet er smått, men er denne reklamen retta mot små eller store menneske? Det kan få alt å seie dersom ei ny forskrift vert vedteken.
Foto: Cornelius Poppe / NTB
«Om høyringsinnspela frå Helsedirektoratet vert inkluderte, risikerer ein å kriminalisere heilt vanleg mat.»
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement
«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»
Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.
Foto: Another World Entertainment
Propaganda på agendaen
Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.