Brennheite afrobeats
Burna Boy kokar i hop medrivande og viktig afro-fusion.
Burna Boy er ein afrikansk gigant, seier han sjølv.
Pressefoto
Afrobeats
Burna Boy:
African Giant
Spaceship / Bad Habit / Atlantic / Warner Music
Allereie i Nok-kulturens tid (ca. 1500 fvt. – 500 evt.) fanst det handelsruter mellom Nigeria og Europa. Den nigerianske artisten Burna Boys’ første utkast til utsida av Afrika var fjorårets Outside, men det er først no, med fjerdeplata African Giant, at det byrjar å demre her nord kor heit denne guten frå Vest-Afrika faktisk er.
Afrikansk gigant
Han lét sjølv vesten få høyre det på sosiale medium tidlegare i år, etter at han blei lista med medium små eller store bokstavar på Coachella-festivalens lineup: «I am an AFRICAN GIANT and will not be reduced to whatever that tiny writing means.» Sånn skal det låte. «If it’s positive energy it’s positive energy, you know... It doesn’t matter what it is you’re saying in your songs», seier han i eit videoklipp på lyrikknettstaden Genius.com. «I kinda just enjoy the entertainment.»
Og underhaldande er musikken hans definitivt – eg blir stadig trekt tilbake mot dansegolvet her. Men tekstane er òg svært interessante. Levert på ei blanding av engelsk, naija, yoruba og mogelegvis andre nigerianske språk, handsamar dei eit breitt spekter av personlege og politiske tema, mellom anna i Different, ein trio om forskjellar med sjølvaste Damian Marley og Angelique Kidjo.
Brennaktuelt
I grunnen verkar alt her politisk og brennaktuelt, men samstundes er det ekstremt moro. Til sist får vi høyre opptak av mamma Burna Boy som tar imot ein pris på vegner av sonen: «The message from Burna, I believe would be that every black person should please remember that you were Africans before you became anything else.» Det same burde i grunnen alle andre òg hugse på.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Afrobeats
Burna Boy:
African Giant
Spaceship / Bad Habit / Atlantic / Warner Music
Allereie i Nok-kulturens tid (ca. 1500 fvt. – 500 evt.) fanst det handelsruter mellom Nigeria og Europa. Den nigerianske artisten Burna Boys’ første utkast til utsida av Afrika var fjorårets Outside, men det er først no, med fjerdeplata African Giant, at det byrjar å demre her nord kor heit denne guten frå Vest-Afrika faktisk er.
Afrikansk gigant
Han lét sjølv vesten få høyre det på sosiale medium tidlegare i år, etter at han blei lista med medium små eller store bokstavar på Coachella-festivalens lineup: «I am an AFRICAN GIANT and will not be reduced to whatever that tiny writing means.» Sånn skal det låte. «If it’s positive energy it’s positive energy, you know... It doesn’t matter what it is you’re saying in your songs», seier han i eit videoklipp på lyrikknettstaden Genius.com. «I kinda just enjoy the entertainment.»
Og underhaldande er musikken hans definitivt – eg blir stadig trekt tilbake mot dansegolvet her. Men tekstane er òg svært interessante. Levert på ei blanding av engelsk, naija, yoruba og mogelegvis andre nigerianske språk, handsamar dei eit breitt spekter av personlege og politiske tema, mellom anna i Different, ein trio om forskjellar med sjølvaste Damian Marley og Angelique Kidjo.
Brennaktuelt
I grunnen verkar alt her politisk og brennaktuelt, men samstundes er det ekstremt moro. Til sist får vi høyre opptak av mamma Burna Boy som tar imot ein pris på vegner av sonen: «The message from Burna, I believe would be that every black person should please remember that you were Africans before you became anything else.» Det same burde i grunnen alle andre òg hugse på.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.
Foto: Maria Gros Vatne
Frå draum til sorg
Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».
Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.
Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild
«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbeltgjengeri»
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.
Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret
Kven har makt over kven?
Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.
The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkfilmen Strange Darling tuklar med tida for å trekke i gang tankane.
Sveinung Rotevatn (V), som ser opp, talte ikkje under behandlinga av den nye abortlova 3. desember. Den som gjekk fram til talarstolen flest gonger, var Marian Hussein (SV).
Foto: Thomas Fure / AP / NTB
Mors liv i salen
Debatten vi fekk høyre då den nye abortlova blei behandla tysdag, strekte seg frå 10.00 til 14.30, frå 1915 til framtida og frå fosteret til den store verda.