Bøhmisk islett

Antonio Rosettis fiolinkonsertar byr på underlege melodiske krumspring.

Den tyske fiolinisten Lena Neudauer.
Den tyske fiolinisten Lena Neudauer.
Publisert

Antonio Rosetti – namnet kling elegant italiensk. Men mannen heitte eigentleg Anton Rösler og var fødd i den nordbøhmiske byen Leitmeritz i dagens i Tsjekkia. Mest kjend er han for rekviemet i Ess-dur, framført for 4000 tilhøyrarar under minnehøgtida for W.A. Mozart i Praha i 1791. Ei innspeling av dødsmessa, Requiem für Mozart, kom på plateselskapet Ars Produktion i 2011, dirigert av Johannes Moesius.

Utmerkt solo

Den same Moesius (som tydelegvis spesialiserer seg på marginaliserte wienerklas­sikarar) dirigerer på den nye plata Three Violin Concertos, der fiolinisten Lena Neudauer frå München framfører tre Rosetti-konsertar saman med Südwestdeutsches Kammerorchester Pforzheim. Soloprestasjonen er utmerkt – Neudauer høyrer til den nye generasjonen tyske fiolinistar med briljant teknikk og godt grep om ulike historiske stilar.

Orkesteret er ikkje på same tekniske nivå. Men sjølv om presisjonen i samspelet kunne vore betre, presterer det under Moesius’ takstokk fine tolkingar av dette uvanlege repertoaret.

Snirklete melodiar

Sidan komposisjonane er ukjende for dei aller fleste, meg inkludert, er det interessant å koma inn på kvalitetane og særtrekka til komponisten. Sjølv om Rosetti aldri blei tilsett i nokon av dei europeiske musikkmetropolane, men måtte nøya seg med stillingar ved perifere tyske hoff, hadde komposisjonane hans stor suksess i storbyar som Paris og London, der dei også blei trykte. Og produktiv var han: Meir enn 40 symfoniar og nesten 60 konsertar inngår i den 400 opus sterke verklista.

Digital tilgang – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement