Beinlaus vikingtid
Norsken, dansken og amerikansken komponerte musikk inspirert av vikingkulturen...
Spelmusikk
Jesper Kyd, Sarah Schachner, Einar Selvik:
Assassin’s Creed Valhalla OST
Lakeshore Records / Ubisoft
Eg gledde meg storleg til å tre inn i rolla som skjoldmøy i det Montreal-produserte storspelet Assassin’s Creed Valhalla. Det førre spelet i serien, Odyssey, gjekk føre seg i det antikke Hellas, og medan det godt kunne hatt meir kjøt på det mytologiske beinet, var det minneverdig å drikke vin på symposium med Platon og venene hans innimellom slaga som spartansk krigarinne.
Musikken i Odyssey var òg høveleg minneverdig. Vel, nokre av gatemusikantane i polisane kunne kanskje ha jobba litt meir med materialet dei framførte på agoraen, rundt templa og utanfor gymnasiet, men til og med dei slarkete skaldevisene hadde sin sjarm og samla både digitale borgarar, kvinner, barn og slavar med lyrespel og slarkete legendelyrikk.
Musikken i Valhalla er signert danske Jesper Kyd, amerikanske Sarah Schachner og norske Einar Selvik, kjend frå bandet Wardruna. Medan komposisjonane definitivt er intellektuelt utspekulerte i gradvise musikketnografiske overgangar frå vikingkultur til anglosaksisk kultur, framstår musikken, i likskap med austlandsaksentane til vestlandsvikingane i spelet, korkje som særleg autentisk eller fengjande.
Ifølgje herr Mogens Friis rapporterte ein arabisk handelsreisande at songen til vikingane lét som ulande hundar, berre meir utamd.
Eg spurde norrønfilologen Eirik Storesund (kjend frå podkasten Brute Norse) om vitskapen veit noko særleg meir om musikk frå vikingkulturen, og han svara: «Vitast veldig lite, utanom at det sikkert lét primitivt og atonalt – for moderne øyro.»
Dermed kan eg konkludere med at musikken her ikkje er truverdig, for han læt som drøvtogge, harmonisk og overprodusert fjord- og fjellheimsfantasikitsch ispedd eit og anna industrial-element.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Spelmusikk
Jesper Kyd, Sarah Schachner, Einar Selvik:
Assassin’s Creed Valhalla OST
Lakeshore Records / Ubisoft
Eg gledde meg storleg til å tre inn i rolla som skjoldmøy i det Montreal-produserte storspelet Assassin’s Creed Valhalla. Det førre spelet i serien, Odyssey, gjekk føre seg i det antikke Hellas, og medan det godt kunne hatt meir kjøt på det mytologiske beinet, var det minneverdig å drikke vin på symposium med Platon og venene hans innimellom slaga som spartansk krigarinne.
Musikken i Odyssey var òg høveleg minneverdig. Vel, nokre av gatemusikantane i polisane kunne kanskje ha jobba litt meir med materialet dei framførte på agoraen, rundt templa og utanfor gymnasiet, men til og med dei slarkete skaldevisene hadde sin sjarm og samla både digitale borgarar, kvinner, barn og slavar med lyrespel og slarkete legendelyrikk.
Musikken i Valhalla er signert danske Jesper Kyd, amerikanske Sarah Schachner og norske Einar Selvik, kjend frå bandet Wardruna. Medan komposisjonane definitivt er intellektuelt utspekulerte i gradvise musikketnografiske overgangar frå vikingkultur til anglosaksisk kultur, framstår musikken, i likskap med austlandsaksentane til vestlandsvikingane i spelet, korkje som særleg autentisk eller fengjande.
Ifølgje herr Mogens Friis rapporterte ein arabisk handelsreisande at songen til vikingane lét som ulande hundar, berre meir utamd.
Eg spurde norrønfilologen Eirik Storesund (kjend frå podkasten Brute Norse) om vitskapen veit noko særleg meir om musikk frå vikingkulturen, og han svara: «Vitast veldig lite, utanom at det sikkert lét primitivt og atonalt – for moderne øyro.»
Dermed kan eg konkludere med at musikken her ikkje er truverdig, for han læt som drøvtogge, harmonisk og overprodusert fjord- og fjellheimsfantasikitsch ispedd eit og anna industrial-element.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.
Foto: Ng Han Guan / AP / NTB
Ein straum av problem
Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.
Line Eldring har leidd utvalet som tilrår at Noreg både bør vidareføre og utvide samarbeidet med EU på nye område framover. Ho la nyleg fram utgreiinga «Norge og EØS: Utviklinger og erfaringer» for utanriksminister Espen Barth Eide.
Foto: Terje Pedersen / NTB
Veksande fjernstyre
Tilknytinga vår til EU veks og veks, både gjennom EØS-avtalen og utanfor, ifølgje ei ny utgreiing. Og det er få som kjenner heilskapen.
Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.
Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB
Overgrep som skakar folkeretten
Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.
Nicolas Leirtrø, Øyvind Leite og Amund Storløkken Åse utgjer trioen med namnet I Like to Sleep.
Foto: Sigrid Erdal
Spanande klangunivers
I Like to Sleep har laga ei mangfaldig plate.
Isbilar er ikkje noko nytt, men heller ikkje nokon garanti for kvalitet.
Foto via Wikimedia Commons
Isbilen spelar høgt, men taper på kvalitet.
Kor mykje vatn er det eigentleg mogleg å ha i ein iskrem og framleis få han til å likne ein fløyteis?