Beethovens læresvein
CD
Ferdinand Ries:
String Quartets
vol. 3
Schuppanzigh–Quartett.
CPO 2018
Som nemnt over var det Ferdinand Ries (1784–1838) Beethoven fortalde at han såg på si Missa solemnis som sitt største verk. Ries fekk komposisjonsundervisning hjå Beethoven i Wien frå 1801–1805, og som motyting arbeidde han som Beethovens personlege sekretær.
Men historia deira byrja ikkje då. Begge kom frå Bonn ved Rhinen, der Ries’ far hadde vore Beethovens lærar i fiolinspel og spelte i strykekvartett med han.
Strykekvartettar er det òg me får på denne plata, som er volum 3 i Schuppanzigh–Quartetts samleinnspeling av heile Ries’ kvartett-œuvre. Ensemblet spelar på kopiar av instrument frå kring 1800 og imponerer med sylkvass intonasjon og frisk artikulasjon i dei snøgge satsane. Dette er ypparlege føresetnadar for å skjøna kvaliteten i Ries’ komposisjonar, som (sjølvsagt) orienterer seg formalt etter Beethoven, men samstundes har ein særeigen leikande friskleik ved seg. Dette høyrer me til dømes i Strykekvartett nr. 2 i d-moll, op. 68. Ries har forma han som eit trist «Andante»-resitativ som munnar ut i ein intenst romantisk, nesten schubertsk «Allegro agitato».
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
CD
Ferdinand Ries:
String Quartets
vol. 3
Schuppanzigh–Quartett.
CPO 2018
Som nemnt over var det Ferdinand Ries (1784–1838) Beethoven fortalde at han såg på si Missa solemnis som sitt største verk. Ries fekk komposisjonsundervisning hjå Beethoven i Wien frå 1801–1805, og som motyting arbeidde han som Beethovens personlege sekretær.
Men historia deira byrja ikkje då. Begge kom frå Bonn ved Rhinen, der Ries’ far hadde vore Beethovens lærar i fiolinspel og spelte i strykekvartett med han.
Strykekvartettar er det òg me får på denne plata, som er volum 3 i Schuppanzigh–Quartetts samleinnspeling av heile Ries’ kvartett-œuvre. Ensemblet spelar på kopiar av instrument frå kring 1800 og imponerer med sylkvass intonasjon og frisk artikulasjon i dei snøgge satsane. Dette er ypparlege føresetnadar for å skjøna kvaliteten i Ries’ komposisjonar, som (sjølvsagt) orienterer seg formalt etter Beethoven, men samstundes har ein særeigen leikande friskleik ved seg. Dette høyrer me til dømes i Strykekvartett nr. 2 i d-moll, op. 68. Ries har forma han som eit trist «Andante»-resitativ som munnar ut i ein intenst romantisk, nesten schubertsk «Allegro agitato».
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.
Foto: Frederik Ringnes / NTB
Husforsikring i hardt vêr
Kan klimaendringane føre til at også norske heimar blir umoglege å forsikre?
Folkerørsla for lokalsjukehusa demonstrerer mot helseføretakmodellen utanfor Stortinget i 2017.
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Vestre må avslutte konflikter og beklage
«Svært mange av de 300.000 som jobber i Helse-
vesenet, merker daglig følgene av Helseforetaks-
modellen som nå videreføres av Ap og Sp.»
Teikning: May Linn Clement
Tid for realitetsorientering
Valet av Donald Trump til president er ikkje noka tilfeldig ulukke, men ei fylgje av dårleg politisk handverk gjennom lang tid.
Ruslan Gorovij sender pengane han tener som artist, heim til Kyiv, der vener kjøper vedlass til ukrainarar som treng varme i vinter.
Foto: Ukrainian online sales
Eit nytt lovframlegg som legg opp til at det skal bli straffbart å selje ulovleg hogd skog, vil ikkje minst råke folk i øydelagde hus.
James Rebanks på Lillehammer sist veke.
Foto: Morten A. Strøksnes
Ein mann for alle årstider
LILLEHAMMER: Etter å ha skrive to svært populære bøker om landbruk og sauehald hamna James Rebanks i ei krise som førte han til eit dunvær på Helgeland.