JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Bak horisonten

Ian Noes sosiale samvit får uttrykk i sterke forteljingar i kortformat.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ian Noe frå Kentucky er ute med sitt første album.

Ian Noe frå Kentucky er ute med sitt første album.

Foto: Kyler Clarck

Ian Noe frå Kentucky er ute med sitt første album.

Ian Noe frå Kentucky er ute med sitt første album.

Foto: Kyler Clarck

2540
20190823
2540
20190823

Country

Ian Noe:

Between the Country

National
Treasure

Kva prøver ein å feste blikket på der i horisonten, om ein ikkje har noko å sjå fram til? Sola som går ned, medan ein skjenker seg eit glas til, og tenkjer på «that sweet someday/ when we leave our troubles/ and are taken so far away».

I alle fall i Ian Noes «Junk Town», eit av høgdepunkta på Between the Country, det første albumet hans, som kom ut før sommaren. Songen skildrar slit og armod i eit liv som ikkje byr på fluktruter, der forsoning med eigen lagnad liknar farleg på resignasjon, eller i beste fall på fattig, kortvarig trøyst.

Gåverik forteljar

Det vi veit om songane til Noe, derimot, er at dei korkje er av det fattige eller kortvarige slaget (og då tenkjer eg på levetida deira, og plassen dei vinn hos lyttarane). Tysdag kveld skulle artisten ha varma opp for John Prine i Oslo (konserten er avlyst), og som veteranen og førebiletet er Noe ein gåverik forteljar, med eit fast grep om det heilt korte formatet. Sjølv om dette er den første plata han gir ut, veit han å skrive fram strofer som rommar rike karakterteikningar, sterke historier, slåande bilete og nære stemningar.

Fleire av songane på Between the Country plasserer karakterane sine i småbyen, ein tumleplass for livets små og store tragediar, og ein topos Noe kjenner til fingerspissane. Låtskrivaren voks opp i Kentucky, nærare bestemt aust i staten, eit område New York Times-journalist Annie Lowrey for nokre år sidan kalla den kanskje aller vanskelegaste plassen å bu i USA, «statistically speaking» – her er fattigdomen framskriden og helseproblema djupe og omfattande.

Autentisitet og empati

I songane til Noe er ikkje desse nedbrytande elementa skildra med sosiologisk-analytisk distanse, men snarare levandegjort med autentisitet og empati, som når sola går ned over forteljaren i nett «Junk Town». Ein song som «Meth Head» vik ikkje blikket og peikar på nokre av dei styggaste samanhengane mellom sosiale problem og lammande rusmisbruk i opioidsamfunnet Noe rapporterer frå.

Produsent Dave Cobb spelar gitarar på albumet, Adam Gardner er med på bass og tangentar, Chris Powell står for trommer og perkusjon, og Savannah Conley korar. Innspelinga gjekk føre seg i sjølvaste RCA Studio A i Nashville. Med debutalbumet står Ian Noe fram som ein lågmælt låtskrivar av format, utstyrt med eit sosialt samvit som er sterkt og ekte.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Country

Ian Noe:

Between the Country

National
Treasure

Kva prøver ein å feste blikket på der i horisonten, om ein ikkje har noko å sjå fram til? Sola som går ned, medan ein skjenker seg eit glas til, og tenkjer på «that sweet someday/ when we leave our troubles/ and are taken so far away».

I alle fall i Ian Noes «Junk Town», eit av høgdepunkta på Between the Country, det første albumet hans, som kom ut før sommaren. Songen skildrar slit og armod i eit liv som ikkje byr på fluktruter, der forsoning med eigen lagnad liknar farleg på resignasjon, eller i beste fall på fattig, kortvarig trøyst.

Gåverik forteljar

Det vi veit om songane til Noe, derimot, er at dei korkje er av det fattige eller kortvarige slaget (og då tenkjer eg på levetida deira, og plassen dei vinn hos lyttarane). Tysdag kveld skulle artisten ha varma opp for John Prine i Oslo (konserten er avlyst), og som veteranen og førebiletet er Noe ein gåverik forteljar, med eit fast grep om det heilt korte formatet. Sjølv om dette er den første plata han gir ut, veit han å skrive fram strofer som rommar rike karakterteikningar, sterke historier, slåande bilete og nære stemningar.

Fleire av songane på Between the Country plasserer karakterane sine i småbyen, ein tumleplass for livets små og store tragediar, og ein topos Noe kjenner til fingerspissane. Låtskrivaren voks opp i Kentucky, nærare bestemt aust i staten, eit område New York Times-journalist Annie Lowrey for nokre år sidan kalla den kanskje aller vanskelegaste plassen å bu i USA, «statistically speaking» – her er fattigdomen framskriden og helseproblema djupe og omfattande.

Autentisitet og empati

I songane til Noe er ikkje desse nedbrytande elementa skildra med sosiologisk-analytisk distanse, men snarare levandegjort med autentisitet og empati, som når sola går ned over forteljaren i nett «Junk Town». Ein song som «Meth Head» vik ikkje blikket og peikar på nokre av dei styggaste samanhengane mellom sosiale problem og lammande rusmisbruk i opioidsamfunnet Noe rapporterer frå.

Produsent Dave Cobb spelar gitarar på albumet, Adam Gardner er med på bass og tangentar, Chris Powell står for trommer og perkusjon, og Savannah Conley korar. Innspelinga gjekk føre seg i sjølvaste RCA Studio A i Nashville. Med debutalbumet står Ian Noe fram som ein lågmælt låtskrivar av format, utstyrt med eit sosialt samvit som er sterkt og ekte.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Frikjend av Slapgard

Alle var på fornamn med statsministerektefellen Werna Gerhardsen på 1950-talet. Også KGB.

ArildBye
Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Frikjend av Slapgard

Alle var på fornamn med statsministerektefellen Werna Gerhardsen på 1950-talet. Også KGB.

ArildBye
Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Foto: Chess.com

Kunnskap
Atle Grønn

Skandaleduellen

«Før Speed Chess Championship var eg 'gira'. Dette var så spanande som moderne sjakk kan vera.»

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Den norske komponisten Sigurd Lie (1871–1904).

Den norske komponisten Sigurd Lie (1871–1904).

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Klår kulokk

Der er både norsk og tysk nasjonalromantikk i Sigurd Lies romansar.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis