JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Arkivet: The Band

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1450
20210305
1450
20210305

Korleis høyrest Stage Fright (1970), den tredje studioplata til The Band, ut eit halvt hundreår seinare? Har du ein neve hundrelappar å avsjå, og ønskjer du å fordjupe deg i dette spørsmålet, bør jubileumsboksen som no er ute, vere ei investering verdt ei vurdering, ikkje minst i desse innetider.

Det er klart, ein kan jo spørje seg kor mange gonger ei plate kan komme ut, i stadig nye «utvida utgåver», og ingen kan tvile på at det er pengar å tene på slikt, i alle fall på ei praktutgiving som dette. Boksen skiftar om på rekkjefølgja, slengjer på eit konsertopptak og nokre demoar og er nydeleg pakka inn med eit hefte det går an å tilbringe ei fin lita stund med.

Stage Fright har komme totalt i skuggen av dei to forgjengarane (og udiskutable klassikarane) Music From Big Pink (1968) og The Band (1969), og slik kanonisering har ofte noko sjølvforsterkande over seg.

For denne lyttaren kan nok likevel ingen av dei andre platene til The Band skyve desse ned frå trona, korleis ein enn utvidar og nypakkar, og skulle ein annan kandidat utmerke seg, måtte det vere Northern Lights – Southern Cross (1975).

Men det inneber jo ikkje at ein ikkje kan leite fram igjen Stage Fright, ei plate med sjarm og varme som på sitt beste går utanpå det meste, som når Levon Helms lågmælte vokal og Garth Hudsons tangentvirtuositet gjer «All La Glory» til ein av dei verkeleg skjulte skattane i The Band-katalogen. For ei stund.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Korleis høyrest Stage Fright (1970), den tredje studioplata til The Band, ut eit halvt hundreår seinare? Har du ein neve hundrelappar å avsjå, og ønskjer du å fordjupe deg i dette spørsmålet, bør jubileumsboksen som no er ute, vere ei investering verdt ei vurdering, ikkje minst i desse innetider.

Det er klart, ein kan jo spørje seg kor mange gonger ei plate kan komme ut, i stadig nye «utvida utgåver», og ingen kan tvile på at det er pengar å tene på slikt, i alle fall på ei praktutgiving som dette. Boksen skiftar om på rekkjefølgja, slengjer på eit konsertopptak og nokre demoar og er nydeleg pakka inn med eit hefte det går an å tilbringe ei fin lita stund med.

Stage Fright har komme totalt i skuggen av dei to forgjengarane (og udiskutable klassikarane) Music From Big Pink (1968) og The Band (1969), og slik kanonisering har ofte noko sjølvforsterkande over seg.

For denne lyttaren kan nok likevel ingen av dei andre platene til The Band skyve desse ned frå trona, korleis ein enn utvidar og nypakkar, og skulle ein annan kandidat utmerke seg, måtte det vere Northern Lights – Southern Cross (1975).

Men det inneber jo ikkje at ein ikkje kan leite fram igjen Stage Fright, ei plate med sjarm og varme som på sitt beste går utanpå det meste, som når Levon Helms lågmælte vokal og Garth Hudsons tangentvirtuositet gjer «All La Glory» til ein av dei verkeleg skjulte skattane i The Band-katalogen. For ei stund.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen
Johannes Engelsen Espedals «Brottsjø» (2023) er laga av eit gamalt stakittgjerde frå kyrkjegarden ved Hoff kyrkje på Toten.

Johannes Engelsen Espedals «Brottsjø» (2023) er laga av eit gamalt stakittgjerde frå kyrkjegarden ved Hoff kyrkje på Toten.

Foto: Eva Furseth

Meldingar
Eva Furseth

Retrobølgje på Haustutstillinga

Haustutstillinga 2024 er ei spenstig og særs variert utstilling. Her er det ingen kunstnarar som trampar i takt.

Partileiinga etter landsmøtet i Sosialistisk Venstreparti 22. februar 1976: Frå venstre nestleiar Steinar Stjernø, ny formann Berge Furre, nestleiar Berit Ås, parlamentarisk leiar Reidar T. Larsen og partisekretær Rune Fredh. Plakat: Mot kapitalmakt.

Partileiinga etter landsmøtet i Sosialistisk Venstreparti 22. februar 1976: Frå venstre nestleiar Steinar Stjernø, ny formann Berge Furre, nestleiar Berit Ås, parlamentarisk leiar Reidar T. Larsen og partisekretær Rune Fredh. Plakat: Mot kapitalmakt.

Foto: Henrik Laurvik / NTB

BokMeldingar
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Personleg rapport om SV

Boka Steinar Stjernø har skrive om SV, reiser indirekte mange spørsmål utan svar.

Ukrainsk personell bruker søkjelys når dei ser etter russiske dronar.

Ukrainsk personell bruker søkjelys når dei ser etter russiske dronar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

Samfunn
Andrej Kurkov

Pengar er makt

Krigen utløyser stadig nye kontroversar, som når kopeken får nytt namn, medan dei russiske droneåtaka forsterkar konflikten mellom Belarus og Russland.

Sjukepleiar støttar ein pasient ved eit norsk sjukehus. Sidan 2019 har sjukefråværet auka med 25 prosent i Noreg, og sjukepleiarar er blant yrkesgruppene med høgast sjukefråvær.

Sjukepleiar støttar ein pasient ved eit norsk sjukehus. Sidan 2019 har sjukefråværet auka med 25 prosent i Noreg, og sjukepleiarar er blant yrkesgruppene med høgast sjukefråvær.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Samfunn

Ei skrantande folkehelse

Kan det tenkast at sjukefråværet aukar fordi fleire enn før blir sjuke?

Per Anders Todal
Sjukepleiar støttar ein pasient ved eit norsk sjukehus. Sidan 2019 har sjukefråværet auka med 25 prosent i Noreg, og sjukepleiarar er blant yrkesgruppene med høgast sjukefråvær.

Sjukepleiar støttar ein pasient ved eit norsk sjukehus. Sidan 2019 har sjukefråværet auka med 25 prosent i Noreg, og sjukepleiarar er blant yrkesgruppene med høgast sjukefråvær.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Samfunn

Ei skrantande folkehelse

Kan det tenkast at sjukefråværet aukar fordi fleire enn før blir sjuke?

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis