Arkivet: Scott Walker
Scott Walker då han opptredde i den nederlandske fjernsynsprogrammet Fenklup 7. juni 1968. Han døydde 22. mars, 76 år gammal.
Foto: Wikipedia
Også her minnest vi Scott Walker, som gjekk bort for to veker sidan i dag, med nokre ord. Eg høyrer til mellom dei som først høyrde Walker då han kom tilbake som popavantgardist i midten av 1990-åra, med kompromisslause Tilt (1995), eit album som var augeopnande for min del, for eg hadde vel aldri høyrt noko som likna på dette – og det hadde vel i sanning ingen andre heller.
Kanskje var det musikk som skapt for ein cinematekvandrande litteraturstudent, for det dreidde seg om eit verk som sjølv etter mykje lytting og dekoding hadde noko uutgrundeleg over seg, også etter at ein hadde tolka seg gjennom opningssporets Pasolini-referansar.
Ved å vrengje popmusikken inn og ut og kople han med modernistiske impulsar, og utstyre han med eit rikt litterært underlag, laga Walker ein orkestermusikk for ei ny tid. Åra som følgde, førte meg både bakover og framover i tid, til popklassikarane med The Walker Brothers i sekstiåra og ikkje minst dei storslegne soloplatene på slutten av same tiår. Kanskje er det likevel platene som saman med Tilt utgjorde ein slags trilogi over to tiår, som har festa seg sterkast: Først gjekk eg tilbake til Climate of Hunter (1984), deretter kom etter kvart Drift (2006), med songen «Jesse», som kvervla opp mørkret rundt den dødfødde broren til popkongen Elvis. Nostalgi passar kanskje ikkje Scott Walkers gemytt, men ein konsentrert nylytt til den unike rikdomen i denne diskografien skal eg unne meg.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Også her minnest vi Scott Walker, som gjekk bort for to veker sidan i dag, med nokre ord. Eg høyrer til mellom dei som først høyrde Walker då han kom tilbake som popavantgardist i midten av 1990-åra, med kompromisslause Tilt (1995), eit album som var augeopnande for min del, for eg hadde vel aldri høyrt noko som likna på dette – og det hadde vel i sanning ingen andre heller.
Kanskje var det musikk som skapt for ein cinematekvandrande litteraturstudent, for det dreidde seg om eit verk som sjølv etter mykje lytting og dekoding hadde noko uutgrundeleg over seg, også etter at ein hadde tolka seg gjennom opningssporets Pasolini-referansar.
Ved å vrengje popmusikken inn og ut og kople han med modernistiske impulsar, og utstyre han med eit rikt litterært underlag, laga Walker ein orkestermusikk for ei ny tid. Åra som følgde, førte meg både bakover og framover i tid, til popklassikarane med The Walker Brothers i sekstiåra og ikkje minst dei storslegne soloplatene på slutten av same tiår. Kanskje er det likevel platene som saman med Tilt utgjorde ein slags trilogi over to tiår, som har festa seg sterkast: Først gjekk eg tilbake til Climate of Hunter (1984), deretter kom etter kvart Drift (2006), med songen «Jesse», som kvervla opp mørkret rundt den dødfødde broren til popkongen Elvis. Nostalgi passar kanskje ikkje Scott Walkers gemytt, men ein konsentrert nylytt til den unike rikdomen i denne diskografien skal eg unne meg.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Rosa rullar av gris – men om skinka er ekte eller ikkje, er ikkje godt å seie ut frå eit bilete.
Foto: Pxhere.com
Kokt skinke
Ikkje eingong «ekte» er det det ein gong var.
Gunnhild Øyehaug har skrive bøker i mange sjangrar etter diktdebuten i 1998. Ho er også lærar ved Skrivekunstakademiet i Hordaland.
Foto: Helge Skodvin
Bulletinar frå ein medviten romanperson
Gunnhild Øyehaug skriv friskt og morosamt om draum og røynd i metaland.
VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.
Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB
Politikk i grenseland
Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.
Alle foto: Håvard Rem
Det blonde reservatet
PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.
Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.
Foto: Warner Bros. Discovery
Dyster dobbeldose
Denne runden med Jokeren ber det same mørket med nye tonar.