Arkivet: Remastered
Robert Johnson i animasjonversjon.
I desse dagar går Netflix-serien Remastered mot slutten, etter åtte månadlege episodar som har nærma seg sentrale artistar som Bob Marley, Johnny Cash og Sam Cooke. Som musikkdokumentarisme har prosjektet vore retta mot å skrive om historia på ulike måtar, i gravejournalistisk, revisjonistisk ånd, og skaparane bak Remastered, Jeff og Michael Zimbalist, har fått med seg fleire prominente regissørar.
Ein ikkje uvesentleg komponent har vore å røske tak i og kaste nytt lys over etablerte forteljingar og mytar, og aprilutgåva, Devil at the Crossroads (regi: Brian Oakes), er instruktiv i så måte. Der dreier det seg om ein av dei mest robuste mytane i blueshistoria, nemleg den om at den legendariske bluesgitaristen Robert Johnson laga ein avtale med sjølvaste djevelen i eit vegkryss ute på bygda i Mississippi, og kom tilbake frå møtet med eit skummelt, fullrealisert talent.
At det ikkje heilt var slik det gjekk føre seg, hadde vi nok mistanke om, men den viktige filmen til Oakes forklarar fint kvifor ei slik forteljing voks fram og fekk feste. Han gjer dessutan flott bruk av animasjon, sidan det berre finst to fotografi av Johnson – noko som i seg sjølv medverka til å gjere han segnomsust.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
I desse dagar går Netflix-serien Remastered mot slutten, etter åtte månadlege episodar som har nærma seg sentrale artistar som Bob Marley, Johnny Cash og Sam Cooke. Som musikkdokumentarisme har prosjektet vore retta mot å skrive om historia på ulike måtar, i gravejournalistisk, revisjonistisk ånd, og skaparane bak Remastered, Jeff og Michael Zimbalist, har fått med seg fleire prominente regissørar.
Ein ikkje uvesentleg komponent har vore å røske tak i og kaste nytt lys over etablerte forteljingar og mytar, og aprilutgåva, Devil at the Crossroads (regi: Brian Oakes), er instruktiv i så måte. Der dreier det seg om ein av dei mest robuste mytane i blueshistoria, nemleg den om at den legendariske bluesgitaristen Robert Johnson laga ein avtale med sjølvaste djevelen i eit vegkryss ute på bygda i Mississippi, og kom tilbake frå møtet med eit skummelt, fullrealisert talent.
At det ikkje heilt var slik det gjekk føre seg, hadde vi nok mistanke om, men den viktige filmen til Oakes forklarar fint kvifor ei slik forteljing voks fram og fekk feste. Han gjer dessutan flott bruk av animasjon, sidan det berre finst to fotografi av Johnson – noko som i seg sjølv medverka til å gjere han segnomsust.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»