JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Arkivet: Remastered

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Robert Johnson i animasjonversjon.

Robert Johnson i animasjonversjon.

Robert Johnson i animasjonversjon.

Robert Johnson i animasjonversjon.

1236
20190517
1236
20190517

I desse dagar går Netflix-serien Remastered mot slutten, etter åtte månadlege episodar som har nærma seg sentrale artistar som Bob Marley, Johnny Cash og Sam Cooke. Som musikkdokumentarisme har prosjektet vore retta mot å skrive om historia på ulike måtar, i gravejournalistisk, revisjonistisk ånd, og skaparane bak Remastered, Jeff og Michael Zimbalist, har fått med seg fleire prominente regissørar.

Ein ikkje uvesentleg komponent har vore å røske tak i og kaste nytt lys over etablerte forteljingar og mytar, og aprilutgåva, Devil at the Crossroads (regi: Brian Oakes), er instruktiv i så måte. Der dreier det seg om ein av dei mest robuste mytane i blueshistoria, nemleg den om at den legendariske bluesgitaristen Robert Johnson laga ein avtale med sjølvaste djevelen i eit vegkryss ute på bygda i Mississippi, og kom tilbake frå møtet med eit skummelt, fullrealisert talent.

At det ikkje heilt var slik det gjekk føre seg, hadde vi nok mistanke om, men den viktige filmen til Oakes forklarar fint kvifor ei slik forteljing voks fram og fekk feste. Han gjer dessutan flott bruk av animasjon, sidan det berre finst to fotografi av Johnson – noko som i seg sjølv medverka til å gjere han segnomsust.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

I desse dagar går Netflix-serien Remastered mot slutten, etter åtte månadlege episodar som har nærma seg sentrale artistar som Bob Marley, Johnny Cash og Sam Cooke. Som musikkdokumentarisme har prosjektet vore retta mot å skrive om historia på ulike måtar, i gravejournalistisk, revisjonistisk ånd, og skaparane bak Remastered, Jeff og Michael Zimbalist, har fått med seg fleire prominente regissørar.

Ein ikkje uvesentleg komponent har vore å røske tak i og kaste nytt lys over etablerte forteljingar og mytar, og aprilutgåva, Devil at the Crossroads (regi: Brian Oakes), er instruktiv i så måte. Der dreier det seg om ein av dei mest robuste mytane i blueshistoria, nemleg den om at den legendariske bluesgitaristen Robert Johnson laga ein avtale med sjølvaste djevelen i eit vegkryss ute på bygda i Mississippi, og kom tilbake frå møtet med eit skummelt, fullrealisert talent.

At det ikkje heilt var slik det gjekk føre seg, hadde vi nok mistanke om, men den viktige filmen til Oakes forklarar fint kvifor ei slik forteljing voks fram og fekk feste. Han gjer dessutan flott bruk av animasjon, sidan det berre finst to fotografi av Johnson – noko som i seg sjølv medverka til å gjere han segnomsust.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Foto: Fartein Rudjord / Norla

BokMeldingar

Heitt begjær ved islagt hav

Ingeborg Arvola held fram med soga om kvensk liv på 1800-talet.

Hilde Vesaas
Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Foto: Fartein Rudjord / Norla

BokMeldingar

Heitt begjær ved islagt hav

Ingeborg Arvola held fram med soga om kvensk liv på 1800-talet.

Hilde Vesaas
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Foto: Marcel Leliënhof

TeaterMeldingar
KristinAalen

Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten

Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.

Foto: Dag Aanderaa

Ordskifte
DagAanderaa

Pyntesjuke og luksuslov

Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.

Miridae, ei bladtege med oval form.

Miridae, ei bladtege med oval form.

Foto: via Wikimedia Commons

BokMeldingar
Per Roger Sandvik

Levande innsikt om døyande insekt

Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.

Aasen-tunet opna i 2000.

Aasen-tunet opna i 2000.

Foto: Sverre Fehn / Aasen-tunet

Ordskifte

Spor av tid i arkitekturen

«Arkitekturopprøret vil gjerne støype fast i ubehandla betong forståinga av kva god arkitektur er.»

Ottar Grepstad
Aasen-tunet opna i 2000.

Aasen-tunet opna i 2000.

Foto: Sverre Fehn / Aasen-tunet

Ordskifte

Spor av tid i arkitekturen

«Arkitekturopprøret vil gjerne støype fast i ubehandla betong forståinga av kva god arkitektur er.»

Ottar Grepstad

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis