JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Arkivet: Radiooooo

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1621
20210507
1621
20210507

«Que Viste» trillar ut av høgtalaren, av Trio Matamoros, ein song frå 1932, elegant cubansk populærmusikk på sitt beste – humøret stig. Eg er på Cuba for snart eit hundreår sidan, men korleis kom eg dit?

I nokre veker no har eg plaga venner med sterke oppmodingar om å laste ned Radiooooo, men eg boblar framleis litt over, så dette må eg også ut til lesarane med. For det er denne appen som har fått meg til Cuba – og så mange andre stader – i det siste.

Det dreier seg om noko av eit leiketøy for eventyrlystne lyttarar: ein musikktidsmaskin med planeten som nedslagsfelt. Forhistoria har komme opp i nokre artiklar og intervju etter kvart. Benjamin Moreau, ein DJ og artist, køyrde langs den franske rivieraen i ein Renault Caravelle 1966-modell og tok til å fomle med den gamle radioen i det flotte dashbordet i tre. Musikken han fekk på, øydela diverre heile stunda, idet eit stykke horribel, kommersiell, masseprodusert musikk spraka ut frå høgtalarane. Tidsbobla sprakk stygt. Tonane mangla karakter.

Då kom openberringa til Moreau: Kva om ein kunne organisere musikk – ikkje basert på sjanger eller komplekse algoritmar, men som eit reinare uttrykk for tid og rom? Kva om ein kunne orientere seg historisk og geografisk, snarare enn alfabetisk? Vennen Raphaël Hamburger, ein lidenskapleg platesamlar med global hunger, likte ideen.

Slik vart Radiooooo unnfanga, eit enkelt, men smått genialt konsept.

Eg har vore i Venezuela på 1970-talet og Cuba på 1930-talet. Eg fann vegen til Japan på 1980-talet.

Eg vert glad berre av å skrive om det. Tenk all den musikken som finst der ute!

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

«Que Viste» trillar ut av høgtalaren, av Trio Matamoros, ein song frå 1932, elegant cubansk populærmusikk på sitt beste – humøret stig. Eg er på Cuba for snart eit hundreår sidan, men korleis kom eg dit?

I nokre veker no har eg plaga venner med sterke oppmodingar om å laste ned Radiooooo, men eg boblar framleis litt over, så dette må eg også ut til lesarane med. For det er denne appen som har fått meg til Cuba – og så mange andre stader – i det siste.

Det dreier seg om noko av eit leiketøy for eventyrlystne lyttarar: ein musikktidsmaskin med planeten som nedslagsfelt. Forhistoria har komme opp i nokre artiklar og intervju etter kvart. Benjamin Moreau, ein DJ og artist, køyrde langs den franske rivieraen i ein Renault Caravelle 1966-modell og tok til å fomle med den gamle radioen i det flotte dashbordet i tre. Musikken han fekk på, øydela diverre heile stunda, idet eit stykke horribel, kommersiell, masseprodusert musikk spraka ut frå høgtalarane. Tidsbobla sprakk stygt. Tonane mangla karakter.

Då kom openberringa til Moreau: Kva om ein kunne organisere musikk – ikkje basert på sjanger eller komplekse algoritmar, men som eit reinare uttrykk for tid og rom? Kva om ein kunne orientere seg historisk og geografisk, snarare enn alfabetisk? Vennen Raphaël Hamburger, ein lidenskapleg platesamlar med global hunger, likte ideen.

Slik vart Radiooooo unnfanga, eit enkelt, men smått genialt konsept.

Eg har vore i Venezuela på 1970-talet og Cuba på 1930-talet. Eg fann vegen til Japan på 1980-talet.

Eg vert glad berre av å skrive om det. Tenk all den musikken som finst der ute!

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Kven har makt over kven?

Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.

The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.

The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Skrekkfilmen Strange Darling tuklar med tida for å trekke i gang tankane.

President Joe Biden (f. 1942) og statsminister Jonas Gahr Støre (f. 1960) stiller opp til familiefoto på Nato-toppmøtet i Washington i år.

President Joe Biden (f. 1942) og statsminister Jonas Gahr Støre (f. 1960) stiller opp til familiefoto på Nato-toppmøtet i Washington i år.

Foto: Javad Parsa / NTB

KommentarSamfunn
SveinTuastad

Å fjerne Støre no vil vere ei panikkhandling som skaper fleire problem enn det løyser for Arbeidarpartiet.

Frostrøyk i Kyiv.

Frostrøyk i Kyiv.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KrigSamfunn

Kyiv, Brussel, Budapest – ei forteljing om tre byar

Ei tjukk skodde heng over Kyiv og heile det sentrale Ukraina. Lufta er fuktig og tung, og hindrar sikten. Sjølv på ein god, rett veg må du køyre med låg fart.

Andrej Kurkov
Frostrøyk i Kyiv.

Frostrøyk i Kyiv.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KrigSamfunn

Kyiv, Brussel, Budapest – ei forteljing om tre byar

Ei tjukk skodde heng over Kyiv og heile det sentrale Ukraina. Lufta er fuktig og tung, og hindrar sikten. Sjølv på ein god, rett veg må du køyre med låg fart.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis