Arkivet: Pandemiplater
At den hersens pandemien kjem til å etterlate seg mange spor i kunsten, er det liten tvil om. Dette inkluderer også musikk laga i løpet av, og prega av, året som har gått, og tida vi framleis er inne i.
Så vert det jo opp til kvar enkelt om ein no er for trøytt av det som har med virus, isolasjon og alt som har følgt, å gjere, til å kunne lytte til «pandemiplater» eller finne trøyst i slike prosjekt.
To markante døme finst i alle fall i A.A. Williams’ dagsferske album Songs From Isolation, og i Gillian Welch og David Rawlings’ nylege utgiving All The Good Times.Begge har til felles at dei byr på tolkingar av songar frå andre artistar, utførte i ganske strippa versjonar, som på ulike måtar får nye klangbotnar i tida vi har gått, og går, gjennom.
Låtvalet til Williams er fascinerande og byr til dels på forfriskande, radikale endringar av originalen. Pixies-rockelåten «Where Is My Mind», til dømes, er tappa for det euforiske og overskridande og framstår som eit vart uttrykk for resignasjon, på ei plate som også rommar songar av The Cure, Nine Inch Nails og Nick Cave, for å nemne nokre av dei som er tolka.
Welch og Rawlings på si side held seg innanfor americanatradisjonen dei trivst så godt i, og kombinerer til dømes Elizabeth Cotten med Bob Dylan og John Prine. Best fungerer det med Welch på vokal, ikkje minst nett på Prines «Hello In There», som får nokre nye tydingar, framført slik, i den ruvande skuggen av pandemien.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
At den hersens pandemien kjem til å etterlate seg mange spor i kunsten, er det liten tvil om. Dette inkluderer også musikk laga i løpet av, og prega av, året som har gått, og tida vi framleis er inne i.
Så vert det jo opp til kvar enkelt om ein no er for trøytt av det som har med virus, isolasjon og alt som har følgt, å gjere, til å kunne lytte til «pandemiplater» eller finne trøyst i slike prosjekt.
To markante døme finst i alle fall i A.A. Williams’ dagsferske album Songs From Isolation, og i Gillian Welch og David Rawlings’ nylege utgiving All The Good Times.Begge har til felles at dei byr på tolkingar av songar frå andre artistar, utførte i ganske strippa versjonar, som på ulike måtar får nye klangbotnar i tida vi har gått, og går, gjennom.
Låtvalet til Williams er fascinerande og byr til dels på forfriskande, radikale endringar av originalen. Pixies-rockelåten «Where Is My Mind», til dømes, er tappa for det euforiske og overskridande og framstår som eit vart uttrykk for resignasjon, på ei plate som også rommar songar av The Cure, Nine Inch Nails og Nick Cave, for å nemne nokre av dei som er tolka.
Welch og Rawlings på si side held seg innanfor americanatradisjonen dei trivst så godt i, og kombinerer til dømes Elizabeth Cotten med Bob Dylan og John Prine. Best fungerer det med Welch på vokal, ikkje minst nett på Prines «Hello In There», som får nokre nye tydingar, framført slik, i den ruvande skuggen av pandemien.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.
Foto: Maria Gros Vatne
Frå draum til sorg
Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».
Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.
Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild
«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbeltgjengeri»
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.
Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret
Kven har makt over kven?
Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.
The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkfilmen Strange Darling tuklar med tida for å trekke i gang tankane.
Sveinung Rotevatn (V), som ser opp, talte ikkje under behandlinga av den nye abortlova 3. desember. Den som gjekk fram til talarstolen flest gonger, var Marian Hussein (SV).
Foto: Thomas Fure / AP / NTB
Mors liv i salen
Debatten vi fekk høyre då den nye abortlova blei behandla tysdag, strekte seg frå 10.00 til 14.30, frå 1915 til framtida og frå fosteret til den store verda.