Arkivet: Oxford American
Tidsskriftet Oxford American har i ei årrekkje gitt ut spesialutgåver vigde sørstatsmusikk, og rett før jul kom Southern Music Issue Vol. 22, gjesteredigert av ingen ringare enn Brittany Howard (Alabama Shakes), som også har skrive ein fin tekst til nummeret.
Utgivinga utgjer ein aldri så liten lese- og lyttefest, med to delar, der den eine tek eit djupdykk i arkivet og hentar fram klassiske tekstar frå bladets historie, medan den andre presenterer nyskrive materiale: Tiana Clark om Nina Simone (2018), Amanda Petrusich om Bessie Smith (2013), Rosanne Cash har ein ny tekst om Sister Rosetta Sharpe, og Patterson Hood (Drive-By Truckers) skriv om oppvekst i Muscle Shoals, Alabama, og far sin, bassistlegenda David Hood (The Swampers).
Som om ikkje dette var nok, følgjer det musikk med: Oxford American har tidlegare late CD-plater følgje musikkutgåver, men dette er no erstatta med 15 timar kuratert musikk på Spotify-spelelister. På dei siste sidene får lesaren ein gjennomgang av tidlegare rikhaldige «southern music issues», som ofte har teke for seg spesifikke statar (Alabama i 2010, Mississippi i 2011, Louisiana i 2012 og så bortetter), omtalar som gjer vegen til eBay farleg kort (og potensielt farleg dyr).
Vinterutgåva av tidsskriftet, med den passande tittelen Greatest Hits, er som ei bok å rekne i omfang, og ho er med dette høgst tilrådd på mørke vinterkveldar.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Tidsskriftet Oxford American har i ei årrekkje gitt ut spesialutgåver vigde sørstatsmusikk, og rett før jul kom Southern Music Issue Vol. 22, gjesteredigert av ingen ringare enn Brittany Howard (Alabama Shakes), som også har skrive ein fin tekst til nummeret.
Utgivinga utgjer ein aldri så liten lese- og lyttefest, med to delar, der den eine tek eit djupdykk i arkivet og hentar fram klassiske tekstar frå bladets historie, medan den andre presenterer nyskrive materiale: Tiana Clark om Nina Simone (2018), Amanda Petrusich om Bessie Smith (2013), Rosanne Cash har ein ny tekst om Sister Rosetta Sharpe, og Patterson Hood (Drive-By Truckers) skriv om oppvekst i Muscle Shoals, Alabama, og far sin, bassistlegenda David Hood (The Swampers).
Som om ikkje dette var nok, følgjer det musikk med: Oxford American har tidlegare late CD-plater følgje musikkutgåver, men dette er no erstatta med 15 timar kuratert musikk på Spotify-spelelister. På dei siste sidene får lesaren ein gjennomgang av tidlegare rikhaldige «southern music issues», som ofte har teke for seg spesifikke statar (Alabama i 2010, Mississippi i 2011, Louisiana i 2012 og så bortetter), omtalar som gjer vegen til eBay farleg kort (og potensielt farleg dyr).
Vinterutgåva av tidsskriftet, med den passande tittelen Greatest Hits, er som ei bok å rekne i omfang, og ho er med dette høgst tilrådd på mørke vinterkveldar.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Frå omslaget til ein utypisk roman om mellom anna sjakk.
Sjakknerden er litt av ein type. Men særleg i litteraturen vert det lite sex.
Dei fleste som satsar på eigen solkraftproduksjon, vil gjerne tru at dei bidreg til reduserte utslepp av klimagassar.
Foto: Frank May / NTB
Solkraftproduksjon: «Dei fleste vil vel gjerne tru at dei bidreg til reduserte utslepp av klimagass.»
Ane Barmen er utdanna skodespelar og musikkvitar. Ho har tidlegare skrive to romanar.
Foto: Maria Olivia Rivedal
Ane Barmen skriv med snert og humor og ein bit alvor om sånt som skjer seg.
Teikning: May Linn Clement
Oppbretta brok i bratta
«Å bretta er i grunnen ‘å gjera bratt’, og i norrønt hadde bretta just tydinga ‘reisa opp, reisa seg’.»
Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.
Foto: Nina Djæff
Eit sandkorn i maskineriet
Ole Paus skriv mest om slektsbakgrunn og mindre om artistkarrieren i sjølvbiografien sin, men det forklarar likevel mennesket Ole Paus.