Arkivet: Ny på nytt
For ti år sidan, i februar 2010, gav Gil Scott-Heron ut I’m New Here, studioalbum nummer tretten frå den kanten, og det som skulle vise seg å verte hans siste utgiving. Då Scott-Heron gjekk i studio i New York med Richard Russell på nyåret i 2008, hadde det gått 14 år sidan Spirits, førre plate, kom ut. Brått var han tilbake, med ei meir raspete røyst, noko som også gjorde uttrykket råare. Tolkinga av Robert Johnsons «Me and the Devil» må jo vere ein av dei tøffaste versjonane som er laga, og tittelsporet, Bill Callahan-låten «I’m New Here» (laga under Smog-namnet), er funnen opp på nytt, for orda får nye tydingar og implikasjonar i munnen på Scott-Heron.
Slik er det både logisk og spennande at I’m New Here dermed også eignar seg særleg godt for endå meir nytolking, og det skjer no, med We’re New Again – Makaya McCraven har like godt teke tak i materialet og gjort ein ny versjon av heile plata i sitt eige studio i Chicago (ni år etter at Jamie xx remiksa albumet og kom ut med We’re New Here).
Det dreier seg altså om musikk i rørsle. Framleis er Scott-Herons røyst det mest sentrale elementet, men den tilhøyrande musikken peikar prosjektet i ei ny, meir jazza retning.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
For ti år sidan, i februar 2010, gav Gil Scott-Heron ut I’m New Here, studioalbum nummer tretten frå den kanten, og det som skulle vise seg å verte hans siste utgiving. Då Scott-Heron gjekk i studio i New York med Richard Russell på nyåret i 2008, hadde det gått 14 år sidan Spirits, førre plate, kom ut. Brått var han tilbake, med ei meir raspete røyst, noko som også gjorde uttrykket råare. Tolkinga av Robert Johnsons «Me and the Devil» må jo vere ein av dei tøffaste versjonane som er laga, og tittelsporet, Bill Callahan-låten «I’m New Here» (laga under Smog-namnet), er funnen opp på nytt, for orda får nye tydingar og implikasjonar i munnen på Scott-Heron.
Slik er det både logisk og spennande at I’m New Here dermed også eignar seg særleg godt for endå meir nytolking, og det skjer no, med We’re New Again – Makaya McCraven har like godt teke tak i materialet og gjort ein ny versjon av heile plata i sitt eige studio i Chicago (ni år etter at Jamie xx remiksa albumet og kom ut med We’re New Here).
Det dreier seg altså om musikk i rørsle. Framleis er Scott-Herons røyst det mest sentrale elementet, men den tilhøyrande musikken peikar prosjektet i ei ny, meir jazza retning.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.
Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret
Kven har makt over kven?
Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.
The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkfilmen Strange Darling tuklar med tida for å trekke i gang tankane.
President Joe Biden (f. 1942) og statsminister Jonas Gahr Støre (f. 1960) stiller opp til familiefoto på Nato-toppmøtet i Washington i år.
Foto: Javad Parsa / NTB
Å fjerne Støre no vil vere ei panikkhandling som skaper fleire problem enn det løyser for Arbeidarpartiet.
Ein demonstrant med gassmaske protesterer i Tblisi 2. desember mot at den nye regjeringa vil leggja vekk EU-søknaden.
Foto: Irakli Gedenidze / Reuters / NTB
«Med unntak av presidenten har ikkje demonstrantane i Georgia stor tiltru til politikarane.»
Sveinung Rotevatn (V), som ser opp, talte ikkje under behandlinga av den nye abortlova 3. desember. Den som gjekk fram til talarstolen flest gonger, var Marian Hussein (SV).
Foto: Thomas Fure / AP / NTB
Mors liv i salen
Debatten vi fekk høyre då den nye abortlova blei behandla tysdag, strekte seg frå 10.00 til 14.30, frå 1915 til framtida og frå fosteret til den store verda.