Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Arkivet: Neil Young

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1400
20200619
1400
20200619

«Er dette ein koronasong», spurde 11-åringen, då orda frå Neil Young kom over høgtalaren: «I try to wash my hands.»

Men det er nok skuldkjensle snarare enn smittevern som får Young til å vaske hender, «to make amends», i «Try», andresporet på Homegrown, som er ute i dag.

Young, som jamleg har gleda lyttarar med minikonsertar frå garden sin denne pandemivåren, laga Homegrown i 1974–75, men bestemte seg for ikkje å gi ut plata i ellevte time – omslaget var til og med klart. Sjølv seier Young at Homegrown utgjer ei hittil ukjend bru mellom Harvest (1972) og Comes A Time (1978), og det er ein god karakteristikk.

Young tømmer stadig skuffene, men denne gongen har han verkeleg leitt fram godsaker. På «Try» er det Levon Helm du høyrer på trommene, Emmylou Harris dukkar opp i refrenget, og Ben Keith er der på steelgitaren. «White Line», som kom i ei ganske anna tapping på Ragged Glory (1990), kjem her med Robbie Robertson på gitar. Slik held det fram.

Kvifor gav ikkje Young ut dette albumet i 1975? Var han trøytt av kjærleikssorga han skildrar i fleire av songane, slik at materialet gjorde han deprimert? Tok han eit råd frå Rick Danko, som meinte han heller skulle gi ut ei nyinnspeling av Tonight’s The Night? Same kan det vere, for no er Homegrown her – ei plate som vil stå mellom artistens fremste utgivingar, og som er som skapt for lyse sommarkveldar.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

«Er dette ein koronasong», spurde 11-åringen, då orda frå Neil Young kom over høgtalaren: «I try to wash my hands.»

Men det er nok skuldkjensle snarare enn smittevern som får Young til å vaske hender, «to make amends», i «Try», andresporet på Homegrown, som er ute i dag.

Young, som jamleg har gleda lyttarar med minikonsertar frå garden sin denne pandemivåren, laga Homegrown i 1974–75, men bestemte seg for ikkje å gi ut plata i ellevte time – omslaget var til og med klart. Sjølv seier Young at Homegrown utgjer ei hittil ukjend bru mellom Harvest (1972) og Comes A Time (1978), og det er ein god karakteristikk.

Young tømmer stadig skuffene, men denne gongen har han verkeleg leitt fram godsaker. På «Try» er det Levon Helm du høyrer på trommene, Emmylou Harris dukkar opp i refrenget, og Ben Keith er der på steelgitaren. «White Line», som kom i ei ganske anna tapping på Ragged Glory (1990), kjem her med Robbie Robertson på gitar. Slik held det fram.

Kvifor gav ikkje Young ut dette albumet i 1975? Var han trøytt av kjærleikssorga han skildrar i fleire av songane, slik at materialet gjorde han deprimert? Tok han eit råd frå Rick Danko, som meinte han heller skulle gi ut ei nyinnspeling av Tonight’s The Night? Same kan det vere, for no er Homegrown her – ei plate som vil stå mellom artistens fremste utgivingar, og som er som skapt for lyse sommarkveldar.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Foto: Vidar Ruud / NTB

KommentarSamfunn

Forfatterforbundet på ranstokt

Kanskje skulle Forfatterforbundet ha noko å vise til før dei speler ut grådigskapen sin. Som ei byrjing kunne dei offentleggjere medlemslista.

Jan H. Landro
Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Foto: Vidar Ruud / NTB

KommentarSamfunn

Forfatterforbundet på ranstokt

Kanskje skulle Forfatterforbundet ha noko å vise til før dei speler ut grådigskapen sin. Som ei byrjing kunne dei offentleggjere medlemslista.

Jan H. Landro
Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Foto: Frida Gregersen

LitteraturKultur

I fri dressur

Når vi endeleg får lese kontroversielle Bjørn Rasmussen på norsk, handlar det om ei hestejente. Men skinnet bedrar.

Marita Liabø
Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Foto: Frida Gregersen

LitteraturKultur

I fri dressur

Når vi endeleg får lese kontroversielle Bjørn Rasmussen på norsk, handlar det om ei hestejente. Men skinnet bedrar.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis