Arkivet: Muddy Waters
Tidlegare i haust kom The Montreux Years, ein boks med opptak frå tre konsertar Muddy Waters (1913–1983) gjorde på Montreux Jazz Festival i tidsrommet 1972–1977. Det er ei utgiving som byr seg som eit fint høve til å lytte, anten du er framand for artisten eller ønskjer å høyre meir, med eit repertoar tett på klassikarar.
Opptaka høyrer til perioden då Waters laga fire plater for Blue Sky Records, alle produserte av Johnny Winter, mellom dei høgdepunktet Hard Again (1977), og det er ein fest å høyre opptaka frå Montreux-festivalen det same året, ikkje minst ikoniske «Got My Mojo Working».
Songen vart ein slags signaturlåt etter Newport-festivalen i 1960, og medverka til å gi Waters eit veksande publikum av rockelyttarar, noko som særleg gjorde seg gjeldande i åra denne boksen dokumenterer, då han til dømes fekk ein plass i The Band-konsertfilmen The Last Waltz (Martin Scorsese, 1978), som vart spelt inn i San Francisco hausten 1976.
I den rike historieboka Delta Blues: The Life and Times of The Mississippi Masters Who Revolutionized American Music (2008) har Waters ikkje overraskande ein sentral plass, ikkje minst for rolla han spela i utviklinga av Chicago-bluesen, med kanoniserte utgivingar på selskapet Chess Records (som måtte pakke saman i 1975): «His songs looked to the future, even if they pretended to dwell on the past», skriv Gioia, i det medrivande kapitlet som skildrar karrieren til bluesgiganten.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Tidlegare i haust kom The Montreux Years, ein boks med opptak frå tre konsertar Muddy Waters (1913–1983) gjorde på Montreux Jazz Festival i tidsrommet 1972–1977. Det er ei utgiving som byr seg som eit fint høve til å lytte, anten du er framand for artisten eller ønskjer å høyre meir, med eit repertoar tett på klassikarar.
Opptaka høyrer til perioden då Waters laga fire plater for Blue Sky Records, alle produserte av Johnny Winter, mellom dei høgdepunktet Hard Again (1977), og det er ein fest å høyre opptaka frå Montreux-festivalen det same året, ikkje minst ikoniske «Got My Mojo Working».
Songen vart ein slags signaturlåt etter Newport-festivalen i 1960, og medverka til å gi Waters eit veksande publikum av rockelyttarar, noko som særleg gjorde seg gjeldande i åra denne boksen dokumenterer, då han til dømes fekk ein plass i The Band-konsertfilmen The Last Waltz (Martin Scorsese, 1978), som vart spelt inn i San Francisco hausten 1976.
I den rike historieboka Delta Blues: The Life and Times of The Mississippi Masters Who Revolutionized American Music (2008) har Waters ikkje overraskande ein sentral plass, ikkje minst for rolla han spela i utviklinga av Chicago-bluesen, med kanoniserte utgivingar på selskapet Chess Records (som måtte pakke saman i 1975): «His songs looked to the future, even if they pretended to dwell on the past», skriv Gioia, i det medrivande kapitlet som skildrar karrieren til bluesgiganten.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.
Frå rettsoppgjeret i Trondheim etter krigen. Henry Rinnan på veg inn i tinghuset i Trondheim 30. april 1946.
Foto: NTB
Rett i fella
Nikolaj Frobenius tar seg altfor godt til rette i kjeldematerialet. Rinnan-romanen hans er både problematisk og uinteressant.